تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله کاهش خستگی در سطح تماس غلتشی در راه‌ آهن پر تردد سوئد – نشریه الزویر

عنوان فارسی: کاهش خستگی در سطح تماس غلتشی در راه‌ آهن پر تردد سوئد
عنوان انگلیسی: Alleviation of rolling contact fatigue on Sweden’s heavy haul railway
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20
سال انتشار : 2002 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8157 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.15Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله: طراحی جامدات و مکانیک خودرو
مجله: Wear
دانشگاه: آلمان
کلمات کلیدی: خستگی در سطح تماس غلتشی، سنگ‌ زنی روزمره، راه‌ آهن سنگ آهن
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1) مقدمه

2) آزمایش مالم بانان

3) نتایج آزمایش

4) مسائل عملیاتی

5) پایش آزمایش و بیمه کیفیت

6) ارزیابی اقتصادی

7) نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

A test has been undertaken on Sweden’s Malmbanan, or iron ore railway, to reduce rolling contact fatigue (RCF) damage by developing a preventative maintenance regime involving routine grinding of the rails. In just the first 2 years of the test, the total cost of grinding plus rail replacements was reduced by almost 40%, while both the rail and track quality generally improved immensely. Although it may not be possible to reproduce such savings everywhere that RCF damage occurs, some lessons from the test are of general relevance. In particular, the development of even existing surface-initiated defects can effectively be halted by grinding and thereafter regularly reinstating, a profile which substantially removes loading from those cracks. In this test, the rate of metal removal by grinding was about 0.2 mm per 25 MGT. Methods were also developed for objectively monitoring the transverse and longitudinal profiles of the ground rail, and the depth of metal removed from the rail, i.e. the overall grinding “quality”. It would appear that the desired benefits of grinding can be obtained even if deviations of the transverse profile from a desired reference profile exceed specified limits over a significant fraction of the track.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در راه‌آهن سنگ آهن سوئد، مالم بانان، به منظور کاهش آسیب خستگی در سطح تماس غلتشی (RCD) آزمایشی با ابداع یک شیوه تعمیرات پیشگیرانه شامل سنگ‌زنی روزمره ریل انجام شد. درهمان ۲ سال اول آزمایش، هزینه کل سنگ‌زنی به علاوه تعویض ریل حدود ۴۰٪ کاهش یافت، در حالیکه کیفیت ریل و خط آهن بطور کلی تا حد زیادی بهبود یافت. هرچند نمی‌توان هر جایی که آسیب RCF رخ می‌دهد چنین صرفه‌جویی داشت، درسی که از این آزمایش حاصل شد جالب توجه است. مخصوصاً، می‌توان با سنگ‌زنی و سپس تثبیت‌سازی منظم و استفاده از پروفیلی که بار ترک‌ها را کاملاً از روی چرخ بر می‌دارد به شکلی موثر از ا‌یجاد نقایص فعلی متأثر از سطح جلوگیری کرد. در این آزمایش، سرعت برداشت فلز از طریق سنگ‌زنی در هر ۲۵MGT حدود ۰.۲ میلیمتر بود. برای پایش عینیِ پروفیل‌های عرضی و طولی ریل کف و همچنین عمق فلز برداشت شده از روی ریل، یا به عبارتی کیفیت کل سنگ‌زنی، روش‌هایی ابداع شده است. بنظر می‌رسد حتی اگردر بخش زیادی از خط آهن خطاهای پروفیل عرضی نسبت به پروفیل مرجع مطلوب از حدود تعیین شده فراتر رود، می‌توان از طریق این روش‌ها به مزایای مطلوبی دست یافت.