ترجمه مقاله ارزیابی فرآیند مدیریت فناوری: مطالعه موردی - نشریه امرالد

ترجمه مقاله ارزیابی فرآیند مدیریت فناوری: مطالعه  موردی - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارزیابی فرآیند مدیریت فناوری: مطالعه موردی
عنوان انگلیسی
Technology management process assessment: a case study
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2001
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
6.826 در سال 2019
شاخص H_index مجله
129 در سال 2020
شاخص SJR مجله
2.187 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0144-3577
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10923
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت استراتژیک
مجله
مجله بین المللی مدیریت عملیات و تولید - International Journal of Operations & Production Management
دانشگاه
موسسه تولید، دانشگاه کمبریج، انگلستان
کلمات کلیدی
فن‌آوری، راهبرد، مدیریت، ارزیابی
کلمات کلیدی انگلیسی
Technology - Strategy - Management - Assessment
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1108/EUM0000000005588
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پیشینه
چارچوب فرآیند مدیریت فن‌آوری
چارچوب تحقیق
روش ارزیابی مدیریت فن‌آوری
مطالعه موردی
پیشینه سازمان
دیدگاه راهبردی
دیدگاه فرآیندی
بررسی فرآیندی
تشریح مطالب و نتیجه‌گیری
تجربه شرکت
مدل فرآیندی مدیریت فن‌آوری
انجام اصلاحات بر روی روش ارزیابی
چارچوب تحقیق
کاربرد صنعتی
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10923 IranArze     10923 IranArze1     10923 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The effective management of technology as a source of competitive advantage is of vital importance for many organisations. It is necessary to understand, communicate and integrate technology strategy with marketing, financial, operations and human resource strategies. This is of particular importance when one considers the increasing cost, pace and complexity of technology developments, combined with shortening product life cycles. A fiveprocess model provides a framework within which technology management activities can be understood: identification, selection, acquisition, exploitation and protection. Based on this model, a technology management assessment procedure has been developed, using an ``action research'' approach. This paper presents an industrial case study describing the first full application of the procedure within a high-volume manufacturing business. The impact of applying the procedure is assessed in terms of benefits to the participating business, together with improvements to the assessment procedure itself, in the context of the action research framework.

Introduction

Background

The impact of technology as a source of competitive advantage for manufacturing industries is widely accepted by practitioners, governments and academics. In order to realise this competitive advantage, it is vital to understand both the specific technologies, and the ways in which organisations can best manage technology. These issues are of increasing importance as the pace of technology development and its complexity increase.

Industrial application

The assessment procedure (Phaal et al., 1998; Probert et al., 2000) has been applied 13 times in a total of 11 organisations during the development and testing phases (one example of which is described in this paper). The development phase was used to prototype procedure components and the testing phase to validate the integrated procedure. Industry sectors included: aerospace, automotive, electronic, electrical, marine, construction and pharmaceutical, including high-, medium- and low-technology organisations, with staff numbers ranging from about 20 to more than 5,000. In addition, the procedure has been applied within an independent academic organisation (i.e. a non-manufacturing service-based environment).

The procedure has subsequently been successfully applied on an independent basis, and has been recently published (Farrukh et al., 2000). The guide is designed for use by managers in industry and includes much of the tacit knowledge generated during its development and application in the form of process and facilitation guidance.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مدیریت اثربخش فن‌آوری به عنوان یکی از منابع اصلی کسب مزیت رقابتی از اهمیت حیاتی برای بسیاری از سازمان‌ها برخوردار است. فهم و برقراری ارتباط با فن‌آوری و یکپارچه‌سازی آن با راهبردهای بازاریابی، مالی، عملیات‌ها، و مدیریت منابع انسانی ضروری است. وقتی افزایش هزینه، سرعت، و پیچیدگی توسعه فن‌آوری‌ها و همچنین کوتاه شدن چرخه‌های زندگی محصولات را در نظر می‌گیریم، این موضوع اهمیت خاصی پیدا می‌کند. ما یک مدل پنج فرآیندی را پیشنهاد داده‌ایم که چارچوبی را برای فهم فعالیت‌های مرتبط با مدیریت فن‌آوری فراهم می‌کند. پنج فرآیند این مدل عبارتند از: شناسایی، انتخاب، مالکیت، بهره‌برداری، و حفاظت. بر مبنای این مدل، یک روش ارزیابی مدیریت فن‌آوری با استفاده از رویکرد ”اقدام پژوهی“ تدوین شده است. این مقاله مطالعه موردی صنعتی را ارائه می‌دهد که به توضیح اولین کاربرد کامل این روش در یک کسب و کار تولیدی با حجم تولید بالا پرداخته است. ارزیابی نتیجه به‌کارگیری این روش بر اساس مزایای آن برای کسب و کارهای مشارکت‌کننده در تحقیق انجام شده و خود این روش در چارچوب اقدام پژوهی بهبود یافته است.

مقدمه
پیشینه
تاثیر فن‌آوری به عنوان یکی از منابع اصلی مزیت رقابتی برای صنایع تولیدی، به‌طور گسترده مورد پذیرش مدیران و مجریان، دولت‌ها، و صاحبنظران دانشگاهی قرار دارد. برای تحقق این مزیت رقابتی، فهم مدیریت کردن این فن‌آوری‌های خاص و شیوه‌هایی که سازمان‌ها می‌توانند به بهترین روش فن‌آوری را مدیریت کنند حیاتی است. با افزایش شتاب و پیچیدگی‌های توسعه فن‌آوری این موضوعات اهمیت فزآینده‌ای یافته‌اند.
کاربرد صنعتی
این روش ارزیابی (فال و همکاران، 1998؛ پروبرت و همکاران، 2000) در مراحل تولید و آزمایش، 13 بار و در 11 سازمان استفاده شده است (که یکی از این موارد در این مقاله شرح داده شد). از مرحله تولید برای تولید نمونه‌های اولیه قطعات و از مرحله آزمایش برای اعتبارسنجی یکپارچگی روش استفاده شده است. بخش‌های صنعتی مربوطه عبارتند از: صنایع هوافضا، خودروسازی، الکترونیک، الکتریک، دریایی، ساخت و ساز، و داروسازی. سازمان‌های مربوطه دارای فن‌آوری‌های شامل فن‌آوری‌های بالا، فن‌آوری‌های متوسط، و فن‌آوری‌های پائین بوده‌اند که تعداد کارکنان آن‌ها از حدود 20 تا بیش از 5,000 بوده‌اند. همچنین، این روش در یک سازمان دانشگاهی مستقل (یعنی یک محیط خدماتی غیرتولیدی) نیز به کار گرفته شده است.
این روش به صورت مستقل و با موفقیت به کار گرفته شده است و اخیرا نتایج آن منتشر شده است (فاروق و همکاران، 2000). مطالب ارائه شده به منظور استفاده مدیران در صنایع مختلف طراحی شده است که شامل دانش ضمنی آنان در مراحل تدوین و کاربردی نمودن آن به شکل فرآیندها و روش‌های اجرا می‌شود.


بدون دیدگاه