ترجمه مقاله جهت گیری استراتژیک، عملکرد نوآوری و تاثیر تعدیل کننده مدیریت بازاریابی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | جهت گیری استراتژیک، عملکرد نوآوری و تاثیر تعدیل کننده مدیریت بازاریابی |
عنوان انگلیسی: | Strategic orientation, innovation performance and the moderating influence of marketing management |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 29 (2 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2019 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.352 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 158 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.684 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0148-2963 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 10367 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.95Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت کسب و کار، بازاریابی، مدیریت بازرگانی و نوآوری تکنولوژی |
مجله: مجله پژوهش کسب و کار - Journal of Business Research |
دانشگاه: دانشکده بازرگانی استیلمن، دانشگاه ستون هال، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: عملکرد نوآوری، مدیریت بازاریابی، جهت گیری مشتری، جهت گیری فناوری |
کلمات کلیدی انگلیسی: Innovation performance - Marketing management - Customer orientation - Technology orientation |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.12.071 |
چکیده
1. مقدمه
2. چارچوب نظری و فرضیات
2.1 جهت گیری استراتژیک و عملکرد نوآوری
2.2 تاثیر تعدیل کننده مدیریت بازاریابی
3. داده ها و تجزیه و تحلیل
3.1 متغیر وابسته
3.2 متغیرهای توضیحی
3.3 متغیرهای کنترل
3.4 برآورد
4. نتایج
4.1 بررسی قدرت و قابلیت اطمینان
5. بحث و نتیجه گیری
6. محدودیت ها و پژوهش آینده
Abstract
This research aims at exploring the relationship between a firm's strategic orientation, marketing management in terms of marketing mix tactics, and innovation performance. We examine three types of strategic orientations: customer, technology, and combined customer/technology orientation. We analyze their direct effect on innovation performance as well as the moderating effect of marketing management in terms of the marketing mix on this relationship. We test our hypotheses on a sample of 1603 French manufacturing firms and show that organizations with a combined customer/technology orientation outperform those with a customer or technology orientation alone. We also show that the moderating effect of marketing management in boosting innovation success is positive for all orientations, but greatest for organizations with a technology orientation. Finally, we find that the moderating effect of marketing management on the relationship between orientation and performance increases as more elements of the marketing mix are deployed simultaneously.
چکیده
هدف این پژوهش، کشف رابطه ی بین جهت گیری استراتژیک یک شرکت، مدیریت بازاریابی از نظر تاکتیک های ترکیب بازاریابی و عملکرد نوآوری است. ما سه نوع جهت گیری استراتژیک را بررسی می کنیم: جهت گیری مشتری، فناوری و ترکیب مشتری/فناوری. تاثیر آن ها بر عملکرد نواوری و تاثیر تعدیل کننده ی مدیریت بازاریابی از نظر ترکیب بازاریابی بر این رابطه را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. فرضیات خود را در نمونه ای از 1603 شرکت تولیدی فرانسوی مورد آزمون قرار داده و نشان می دهیم که سازمان هایی با جهت گیری ترکیبی مشتری/فناوری عملکر بهتری نسبت به سازمان هایی با جهت گیری مشتری یا فناوری دارند. هم چنین نشان می دهیم که تاثیر تعدیل کننده ی مدیریت بازاریابی در پرورش و ارتقای موفقیت نوآوری برای همه ی جهت گیری ها، مثبت است اما برای سازمان هایی با جهت گیری فناوری، بیشتر است. در نهایت درمی یابیم که تاثیر تعدیل کننده ی مدیریت بازاریابی بر رابطه ی بین جهت گیری و عملکرد زمانی افزایش می یابد که عوامل بیشتری از ترکیب بازاریابی به صورت همزمان به کار گرفته شوند.