ترجمه مقاله رسانه های اجتماعی درارتباط با کاهش خطر سانحه و مدیریت بحران - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله رسانه های اجتماعی درارتباط با کاهش خطر سانحه و مدیریت بحران - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رسانه های اجتماعی درارتباط با کاهش خطر سانحه و مدیریت بحران
عنوان انگلیسی
Social Media in Disaster Risk Reduction and Crisis Management
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2014
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6044
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم ارتباطات اجتماعی و مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
روابط عمومی و مدیریت بحران
مجله
علوم و اخلاق مهندسی - Science and Engineering Ethics
دانشگاه
موسسه کاهش سوانح و خطر، دانشگاه کالج لندن، انگلستان
کلمات کلیدی
رسانه ی های اجتماعی، سوانح، مدیریت امور اضطراری، اصول اخلاقی، توییتر، فیس بوک
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه و تعاریف
نوشتجات تحقیقی
رسانه ی اجتماعی در سانحه و بحران
جنبه ی منفی رسانه ی اجتماعی
اصول اخلاقی در کاربرد رسانه های اجتماعی در سوانح
موفقیت های اخیر در استفاده از رسانه های اجتماعی در سوانح
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper reviews the actual and potential use of social media in emergency, disaster and crisis situations. This is a field that has generated intense interest. It is characterised by a burgeoning but small and very recent literature. In the emergencies field, social media (blogs, messaging, sites such as Facebook, wikis and so on) are used in seven different ways: listening to public debate, monitoring situations, extending emergency response and management, crowd-sourcing and collaborative development, creating social cohesion, furthering causes (including charitable donation) and enhancing research. Appreciation of the positive side of social media is balanced by their potential for negative developments, such as disseminating rumours, undermining authority and promoting terrorist acts. This leads to an examination of the ethics of social media usage in crisis situations. Despite some clearly identifiable risks, for example regarding the violation of privacy, it appears that public consensus on ethics will tend to override unscrupulous attempts to subvert the media. Moreover, social media are a robust means of exposing corruption and malpractice. In synthesis, the widespread adoption and use of social media by members of the public throughout the world heralds a new age in which it is imperative that emergency managers adapt their working practices to the challenge and potential of this development. At the same time, they must heed the ethical warnings and ensure that social media are not abused or misused when crises and emergencies occur.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

این مقاله کاربرد بالقوه و واقعی رسانه ی اجتماعی در شرایط بحرانی، سانحه و فوری را مرور می کند. این حوزه ی مطالعه، علاقه مندی زیادی را به خود جلب کرده است. این حوزه با افزایش در نوشتجات اخیر اما اندک مشخص شده است. در حوزه ی اضطراری و فوری، رسانه های اجتماعی (وبلاگ ها، پیام دادن، وب سایت ها مثل فیس بوک و ویکی و امثال آن) در روش های مختلفی استفاده می شوند: گوش دادن به بحث های عمومی، دیده بانی شرایط، افزایش در مدیریت و پاسخ اضطراری، منابع اجتماعی و توسعه ی تعاونیف ایجاد پیسوتگی اجتماعی، علل بیشتر (شامل صدقه خیریه) و تحقیقات تسهیل دهنده. درک جنبه ی مثبت رسانه های اجتماعی با توانایی هایشان برای توسعه های منفی مثل شایعات منتشر شده، قدرت تحلیل رفته و اقدامات تروریستی ترویجی، متعادل شده است. این امر منجر به بررسی اصول اخلاقی کاربرد رسانه های اجتماعی در مدیریت بحران شده است. علیرغم بعضی از خطرات که به وضوح قابل شناسایی هستند، مثلا درخصوص تجاوز به حریم شخصی، واضح است که توافقات عمومی درباره ی اصول اخلاقی تلاش های بی پروا برای موقوف کردن رسانه را لغو می کند. علاوه براین، رسانه های اجتماعی ابزار قوی برای انحراف افشاها و سوء در اداره هستند. در تحلیل و تجزیه، پذیرش گسترده و استفاده از رسانه های اجتماعی توسط اعضای عمومی در سراسر جهان عصر جدیدی را اعلام می کند که در آن ضروری است که مدیران امور اضطراری تکنیک های کاری شان را با چالش و توانایی این توسعه وفق می دهند. در همین زمان، آن ها باید به هشدارهای اخلاقی توجه کنند و اطمینان حاصل کنند که از رسانه های اجتماعی بد استفاده نمی کنند زمانی که بحران ها و شرایط اضطراری اتفاق می افتد.


بدون دیدگاه