ترجمه مقاله روابط و بازاریابی رابطه مند

عنوان فارسی: | روابط و بازاریابی رابطه مند: رویکرد میان رشته ای |
عنوان انگلیسی: | Relationships and Relationship Marketing: An Interdisciplinary Perspective |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 12 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5821 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 339.36Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: بازاریابی، مدیریت بازرگانی،مدیریت استراتژیک و مدیریت کسب وکار |
دانشگاه: دانشکده اقتصاد، دانشگاه پورتو، پرتغال |
کلمات کلیدی: روابط، بازاریابی رابطه مند، تعامل ها، بازارهای صنعتی، بازارهای مصرف کننده |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است |
مقدمه
روابط و بازاریابی رابطه مند: مروری کوتاه بر نوشته ها
پیش زمینه
رویکرد خرید و بازاریابی بین المللی به روابط کسب و کار
رویکرد مکتب نوردیک به روابط خدمات
فن آوری اطلاعات، مدیریت رابطه مندی مشتری و رویکرد انفرادی به بازاریابی پایگاه داده
تدوین مسئله و طرح تحقیق
تدوین برنامه
چارچوب تحقیق
روش شناسی
اثرگذاری های مد نظر تحقیق
نتیجه گیری
Abstract
This is a conceptual paper that discusses and presents a research project concerned with relationships and relationship marketing. The paper shows that the concept of relationship marketing is in the early stages of development, besides the huge amount of books written about the subject. We highlight that the boundaries of relationship marketing are permeable and elastic. Relationship marketing consists of a fragmented sort of different approaches, partly independent partly overlapping, inspired by different theories, with a multitude of aggregation levels and several units of analysis. We clarify the scope of this domain and we present a number of critical issues that remain unresolved. Is the concept of relationship marketing ubiquitous and can it be applied to any context? Are relationships alike whatever the market considered? The paper reviews some approaches and theories that are consider relevant: the IMP approach to business relationships, the Nordic approach to services relationships and the one-to-one approach of database marketing, related with IT and CRM. Finally, we present a research project that questions the legitimacy of this domain extension and the nature of relationships in consumer markets.
چکیده
این مقاله مفهومی به بحث پروژه تحقیقاتی مربوط به بازاریابی رابطه مند و روابط می پردازد. این مقاله نشان می دهد که مفهوم بازاریابی رابطه مند در مراحل اولیه توسعه خود به سر می برد، هر چند کتاب های زیادی درباره این موضوع نوشته شده است. تاکید می کنیم که مرزهای بازاریابی رابطه مند قابل نفوذ و انعطاف پذیر می باشند. بازاریابی رابطه مند شامل بخش هایی از رویکردهای متفاوت، تا حدوی مستقل، تا حدودی دارای هم پوشی می باشد که برگرفته از نظریه های مختلف، تعدادی سطوح ترکیبی و چندین واحد تحلیل می باشد. حیطه این زمینه را شرح داده و چند مسئله اساسی حل نشده را مطرح می کنیم. آیا مفهوم بازاریابی رابطه مند فراگیر بوده و در هر زمینه قابل اجرا می باشد؟ آیا روابط با در نظر گرفتن هر نوع بازار، شبیه هم اند؟ این مقاله به مرور برخی رویکردها و نظریه هایی می پردازد که مرتبط در نظر گرفته می شود: رویکرد خرید و بازاریابی صنعتی (آی.ام.پی) به روابط کسب و کار، رویکرد نوردیک به روابط خدمات و رویکرد انفرادی بازاریابی پایگاه داده ها مرتبط با فن آوری اطلاعات و مدیریت رابطه مندی مشتری. سرانجام پروژه تحقیقاتی را ارائه می دهیم که منطق توسعه این حیطه و ماهیت روابط در بازارهای مصرف کننده را زیر سوال می برد.