ترجمه مقاله رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و سود – نشریه ابسکو Ebsco

عنوان فارسی: | رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و سود |
عنوان انگلیسی: | On the Relationship between CSR and Profit |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : ابسکو - Ebsco |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6964 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 301.80Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت عملکرد، مدیریت کسب و کار و مدیریت منابع انسانی |
مجله: مجله اخلاق کسب و کار بین المللی - Journal of International Business Ethics |
دانشگاه: موسسه اخلاق و آموزش اخلاقی، پکن، چین |
کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی شرکت، سود، نظر بار مسئولیت، نظر تکثیر تولید |
چکیده
آیا مسئولیت اجتماعی شرکت نوعی باری بر دوش است؟
آیا مسئولیت اجتماعی شرکت نوعی گسترش است؟
مسئولیت اجتماعی شرکتی و توسعه شرکت
Abstract
It is a genuine concern for corporations to consider whether CSR (Corporate Social Responsibility) should be given more priority than making profits. There are two kinds of opinions on this issue; one is the “burden” opinion, which means the practice of CSR is a burden on corporations and should be abandoned, and the other one is the “proliferation” opinion, which means corporations can make handsome profits by good performance of CSR. In fact, corporations’ attitudes toward CSR mainly depend on the fitness of CSR with profits. Corporations will usually hold a positive attitude if their practice of CSR contributes to the increase of profits. Otherwise, they will hold a negative attitude towards CSR.
چکیده
مسئله واقعی برای شرکت ها آن است که در نظر بگیرند آیا مسئولیت اجتماعی شرکت نسبت به سودآوری در اولویت واقع گردد. دو نوع نظر راجع به این نوع مسئله وجود دارد؛ یک مورد نظر «بار مسئولیت» می باشد که بدین معناست که مسئولیت اجتماعی شرکت باری به دوش شرکت ها بوده و باید رها شود، و دیگری نظر «تکثیر» می باشد، که بدین معناست که شرکت ها می توانند سود کلانی با عملکرد خوب مسئولیت اجتماعی شرکت داشته باشند. در واقع، دیدگاه شرکت ها به مسئولیت اجتماعی شرکت به طور عمده به تناسب مسئولیت اجتماعی شرکت با سود بستگی دارد. شرکت ها معمولا دیدگاه مثبتی دارند اگر فعالیت مسئولیت اجتماعی شرکت در آنها به افزایش سود کمک کند. در غیر این صورت، آنها دیدگاه منفی به مسئولیت اجتماعی شرکت دارند.