ترجمه مقاله مدیریت کیفیت در بخش سلامت در بیمارستانی در جنوب هند – نشریه امرالد

عنوان فارسی: | مدیریت کیفیت در بخش سلامت: موقعیت موردی در یک بیمارستان در جنوب هند |
عنوان انگلیسی: | Quality management in healthcare: the case of a South Indian hospital |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 3 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 6 |
سال انتشار : 2007 | نشریه : امرالد - Emerald |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8296 | رفرنس : ندارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 401.05Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت منابع انسانی و مدیریت استراتژیک |
مجله: مجله مدیریت کیفیت جامع - The TQM Magazine |
فعالیتهای کیفیتی در بیمارستانهای هند
پروفایل بیمارستان
عملکرد کیفیتی بر اساس معیار بالدریگ
رهبری
برنامه ریزی راهبردی
تاکید بر بازار و مشتری
سنجش، تحلیل و مدیریت دانش
تاکید بر منابع انسانی
مدیریت فرایند و نتایج تجاری
عملکرد برتر
The healthcare industry presents a very dynamic and uncertain environment in which “quality issues” have occupied a central position. As healthcare organizations are becoming more and more complex, old models of quality assurance, relying on provider-based preset standards are insufficient to solving quality problems. Concepts of total quality management (TQM) and continuous quality improvement (CQI) have taken a central role in healthcare quality management. By adopting the concepts of TQM or CQI, a healthcare institution can move away from an inspection-oriented quality improvement system to one that orients itself to a systematic transformation of an organizational culture through a roll-out plan involving customer focus, key-process monitoring, data-driven tools and techniques, and team empowerment. In order to determine an organization's level of quality management and continuous improvement, many have used Malcolm Baldrige National Quality Award (MBNQA).
صنعت سلامت نشانگر یک محیط پویا و نامطمئن است که در آن " مسائل مرتبط با کیفیت " در مرکزیت قرار دارند.
با پیچیده تر شدن سازمان های بخش سلامت ، مدل های قدیمی اطمینان از کیفیت که متمرکز بر استانداردهای مبتنی بر پزشکمی باشد برای حل مشکلات کیفیتی کافی نمی باشند. مفاهیم مربوط به مدیریت کیفیت نهاییTQM و افزایش پیوسته کیفیت CQI نقش اصلی در مدیریت کیفیت سلامت ایفا می کنند.
با استفاده از مفاهیمی چون TQM یا CQI ،یک سازمان سلامت می تواند از یک سیستم افزایش کیفیت نظارتی به سمت سیستمی حرکت کند که جهت گیری آن به سمت فرهنگ سازمانی از طریق طرح های متمرکز بر مشتری می باشد و در بر گیرنده نظارت بر فرآیندهای کلیدی و ابزار اطلاعاتی و تقویت گروهی می باشد .برای تعیین میزان مدیریت کیفیت در یک سازمان ، بسیاری از محققان از مدل MBNQA استفاده می کند.