ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
At this point, I discuss developments in what I call “marketing science-type models”; in Section 6, I will shift focus to “implementable marketing decision models.” These marketing science-type models fit the narrow interpretation of marketing science, which refers to qualitative and analytical approaches. Early model building in marketing started by applying organizational (OR) and marketing science (MS) methods to a marketing framework. Less well known is that early demand equations were based on an economic theory of customer behavior. For example, specification of the relationship between demand and price in markets with imperfect competition was developed by Verdoorn (1960). The demand function is a structural equation that demonstrates the expansion effect and substitution effect, derived from a collapsible CES-type utility function. Other models with approximately the same structure appear in Armington (1969) and Verdoorn and Schwartz (1972). The modeling of optimal marketing behavior in different types of oligopolistic markets (Lambin, Naert, & Bultez, 1975), which simultaneously consider demand and supply relationships, offers another example of early research based on economic theory. This fundamental approach has been worked out in greater detail and in different directions by Plat and Leeflang (1988), Leeflang and Wittink (1992, 1996, 2001), and Horvath, Leeflang,Wieringa, andWittink (2005). Thus, a current revival seems to emphasize models based on economic theory (e.g., structural models; Chintagunta, Erdem, Rossi, & Wedel, 2006). Early model building paid substantial attention to stochastic customer behavior models, such as Markov (Leeflang, 1974; Leeflang & Koerts, 1974), learning (Leeflang & Boonstra, 1982; Lilien, 1974a, 1974b; Wierenga, 1974, 1978), Bernoulli (Wierenga, 1974) and purchase incidence models, including Poisson-type purchase models (Ehrenberg, 1959, 1972). Thus, another recent revival centers on stochastic customer behavior models that modify Markov models (e.g., hidden Markov models; Netzer, Lattin, & Srinivasan, 2008) and the frequent use of Poisson processes (Van Nierop et al., fortcoming).
مدلسازی رفتار بهینه ی بازاریابی در انواع مختلف بازارهای انحصاری (Lambin, Naert, & Bultez, 1975)، که بهصورت همزمان روابط عرضه و تقاضا را در نظر میگیرند، مثال دیگری از پژوهشهای ابتدایی را بر اساس تئوری اقتصادی ارائه میکنند. این روش اساسی، با جزئیات بیشتر و از جنبههای مختلف توسط پلات و لیفلانگ (Plat and Leeflang) (1988)، لیفلانگ و ویتینک ( Leeflang and Wittink) (1992، 1996، 2001) و هوروات (Horvath)، لیفلانگ (Leeflang)، ویرینگا و ویتینک (Wieringa, andWittink) (2005) انجام شده است. بنابراین، به نظر میرسد که احیای فعلی روی مدلهای مبتنی بر نظریه ی اقتصادی تأکید کند (بهعنوانمثال، مدلهای ساختاری؛ Chintagunta, Erdem, Rossi, &Wedel, 2006).
در ایجاد مدل اولیه، توجه اساسی به مدلهای تصادفی رفتار مشتری، مانند مارکوف (Leeflang, 1974; Leeflang & Koerts, 1974)، آموزش Leeflang & Boonstra, 1982; Lilien, 1974a,) 1974b; Wierenga, 1974, 1978)، برنولی (Wierenga, 1974) و مدلهای شیوع خرید، ازجمله، مدلهای خرید از نوع پویسن پرداخته شده است (Ehrenberg, 1959, 1972). بنابراین، احیای فعلی دیگر، روی مدلهای رفتار تصادفی مشتری تمرکز دارد که مدلهای مارکوف (بهعنوانمثال، مدلهای مخفی مارکوف؛ Netzer, Lattin, & Srinivasan, 2008) و استفاده ی مکرر از فرایندهای پویسن را اصلاح میکند (Van Nierop et al., fortcoming).