چکیده
1. پیشگفتار
2. معیارها و متریکهای عملکرد
3. متدلوژی و اهداف تحقیق
4. طبقهبندی و مرور نوشتجات مربوط به PMSs در سیستمهای SC
4.1. چشمانداز کارت امتیاز متعادل
4.2. مولفههای معیارهای عملکرد
4.3. محل معیارها
4.4. سطوح تصمیمگیری در یک سیستم SCM
4.5. معیارهای عملکرد مالی/غیرمالی
4.6. پایههای سنجش عملکرد زنجیرهی تامین
4.7. معیارهای سنتی در برابر معیارهای مدرن
5. نتایج بررسی نوشتجات
6. مفاهیم و کاربردهای مدیریتی معیارهای کلیدی عملکرد
7. تذکرات نتیجهگیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Performance measures and metrics are essential for effectively managing logistics operations, particularly in a competitive global economy. The global economy is featured with global operations, outsourcing and supply chain and e-commerce. The real challenge for managers of this new enterprise environment is to develop suitable performance measures and metrics to make right decisions that would contribute to an improved organizational competitiveness. Now the question is whether traditional performance measures can be used and out of them which ones should be given priority for measuring the performance in a new enterprise environment. Some of the traditional measures and metrics may not be suitable for the new environment wherein many activities are not easily identifiable. Measuring intangibles and nonfinancial performance measures pose the greater challenge in the so-called knowledge economy. Nevertheless, measuring them is so critical for the successful operations of companies in this environment. Considering the importance of nonfinancial measures and intangibles, an attempt has been made in this paper to determine the key performance measures and metrics in supply chain and logistics operations. This is based on a literature survey and some of the reported case experiences. Suggestions for future research directions are also indicated.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
معیارها و متریکهای عملکرد برای مدیریت موثر عملیات تدارکات علیالخصوص در یک اقتصاد جهانی رقابتی ضروری هستند. اقتصاد جهانی، همراه با عملیات جهانی، برونسپاری و تجارت الکترونیک است. چالش واقعی برای مدیران این محیط شرکتی جدید، توسعهی معیارها و متریکهای عملکردی مناسب برای تصمیمگیریهای درستی که به بهبود رقابت سازمانی کمک میکنند است. در حال حاضر پرسش این است که آیا معیارهای عملکردی سنتی میتوانند مورد استفاده قرار گیرند و خارج از آنها کدام معیار باید برای سنجش عملکرد در محیط شرکتی جدید، ارجح شناخته شود. برخی از معیارها و متریکهای سنتی ممکن است برای محیط جدیدی که در محدودهی آن بسیاری از فعالیتها به سادگی قابل شناسایی نیستند مناسب نباشند. سنجش ناملموسها و معیارهای عملکردی غیرمالی، چالش بزرگتری را در به اصطلاح اقتصاد دانش اعمال میکنند. با این وجود، سنجش آنها برای عملیات موفق شرکتها در این محیط، بسیار حیاتی است. با توجه به اهمیت معیارهای غیرمالی و ناملموسها، در این مقاله، اقدامی در جهت تعیین معیارها و متریکهای عملکردی کلیدی در زنجیرهی تامین و عملیات تدارکات اتخاذ شده است. این بر اساس مرور نوشتجات و برخی از تجارب موردی گزارش شده است. پیشنهادات برای جهات پژوهشی اینده نیز مشخص میشوند.