ترجمه مقاله هدف، ارتباط بین بازخورد مثبت رسانه های اجتماعی و اعتماد بنفس را تعدیل می کند - نشریه الزویر

ترجمه مقاله  هدف، ارتباط بین بازخورد مثبت رسانه های اجتماعی و اعتماد بنفس را تعدیل می کند - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
چند تا لایک گرفتم؟: هدف، ارتباط بین بازخورد مثبت رسانه های اجتماعی و اعتماد بنفس را تعدیل می کند
عنوان انگلیسی
How many likes did I get?: Purpose moderates links between positive social media feedback and self-esteem
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2016
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.649 در سال 2019
شاخص H_index مجله
125 در سال 2020
شاخص SJR مجله
2.165 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0022-1031
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10448
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی و فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه های گسترده، روانشناسی عمومی
مجله
مجله روانشناسی اجتماعی تجربی - Journal of Experimental Social Psychology
دانشگاه
گروه توسعه انسانی، دانشگاه کرنل، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
هدف در زندگی، اعتماد به نفس، رسانه های اجتماعی، بازخورد
کلمات کلیدی انگلیسی
Purpose in life - Self-esteem - Social media - Feedback
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jesp.2016.09.005
فهرست مطالب
چکیده
1. مطالعه (1)
1. 1. روش‌ها
1. 2. نتایج و بحث
2. مطالعه (2)
2. 1. روش‌ها
2. 2. نتایج و بحث
3. بحث کلی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Sociometer theory asserts that self-esteem is calibrated to one's perceived relational value. Accordingly, positive feedback should boost self-esteem because it signals acceptance by others. Yet, the extent to which self-esteem is sensitive to positive feedback may depend on individuals' sense of purpose. In two studies (N = 342), we tested purpose in life as a source of self-directed and prosocial motivation and predicted that having greater purpose would lessen sensitivity to social media feedback. Study 1 revealed that the number of likes individuals received on their Facebook profile pictures was positively associated with self-esteem. Study 2 replicated these findings experimentally by manipulating the number of likes individuals received on self-photographs posted to a mock Facebook site. In both studies, links between likes and self-esteem were diminished for those with greater purpose. Implications for purpose as a moderator of the self-esteem contingencies of positive social feedback are discussed.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
تئوری اجتماع‌سنجی ادعا می‌کند که اعتماد بنفس به ارزش ارتباطی دریافت‌شده توسط فرد بستگی دارد. بر این اساس، بازخورد مثبت باید سبب افزایش اعتماد بنفس شود چرا که نشان‌دهنده‌ی پذیرش توسط دیگران است. با اینحال، میزان حساسیت اعتماد بنفس به بازخورد مثبت ممکن است به هدف افراد وابسته باشد. در دو مطالعه (342 = N)، هدف زندگی را به عنوان منبع انگیزه‌ی اجتماعی و خودگردان بررسی کردیم؛ پیش‌بینی ما مبنی بر آن بود که داشتن هدف بزرگتر سبب کاهش حساسیت به بازخورد رسانه‌های اجتماعی می‌شود. مطالعه‌ی 1 نشان داد تعداد لایک‌هایی که افراد برای عکس‌های پروفایل فیسبوک خود دریافت می‌کنند رابطه‌ی مثبتی با اعتماد بنفس دارد. مطالعه‌ی 2 نیز با بررسی تجربی تعداد لایک‌های عکس‌هایی که افراد از خودشان گرفته و در فیسبوک منتشر کرده‌اند به همین نتایج رسید. در هر دو مطالعه، برای کسانی که هدف بزرگتری داشتند ارتباط بین لایک‌ها و اعتماد بنفس تنزل می‌یافت. مفاهیم و معانی هدف به عنوان واسطه‌ی بین اعتماد بنفس و بازخورد مثبت اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد.

بدون دیدگاه