دانلود رایگان ترجمه مقاله ارزیابی طول عمر یک سکوی دریایی چند منظوره - نشریه الزویر

عنوان فارسی
ارزیابی طول عمر یک سکوی دریایی چند منظوره: ترکیبی از تولید انرژی باد و موج
عنوان انگلیسی
Life Cycle Assessment of a multi-use offshore platform: Combining wind and wave energy production
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
14
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده آماده دانلود
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده آماده دانلود
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.251 در سال 2019
شاخص H_index مجله
80 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.280 در سال 2019
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
F2185
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به انگلیسی درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
آب و سازه های هیدرولیکی، سازه های دریایی و سازه
مجله
مهندسی اقیانوس - Ocean Engineering
دانشگاه
گروه فنی استانبول، گروه تحقیقاتی هیدرودینامیک دریایی و ساحلی، استانبول، ترکیه
کلمات کلیدی
پلت فرم دریایی چند منظوره، انرژی باد، انرژی موج، انرژی های تجدید پذیر دریایی، ارزیابی طول عمر
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.oceaneng.2017.09.005
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مواد و روش ها
2.1 جمع آوری اطلاعات
2.2 فهرست گیری از مدت عمر محصولات
2.2.1 توربین بادی دور از ساحل و سکوی WEC
2.2.2 ایستگاه فرعی دور از ساحل
2.2.3 کابل های ولتاژ قوی و ولتاژ متوسط
2.2.4 حمل و نقل
2.2.5 عملیات اجرایی و تعمیر و نگهداری
2.2.6 استفاده از سطح
2.2.7 طرح های پایان چرخه (EoL)
2.2.8 کیفیت داده
3. بحث و نتیجه گیری
3.1 دورنمای کلی
3.2 تحلیل طرح ها
3.3 دیگر مفاهیم غوطه وری
4.نتیجه گیری نهایی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Due to increasing demand in the use of ocean space for energy and food production, multi-purpose use of marine areas is under concern. Here, a novel semi-submersible floating platform, which unites wave and wind energy converters, is investigated in terms of environmental sustainability. LCA is a methodology, to assess environmental burdens of a product/function including all the phases it experiences, which makes it a perfect tool to determine environmental burdens of renewable energy systems due to their considerably lower impacts during operation. In this study, LCA of an energy farm, constituted of multi-use offshore platforms was executed. Results showed manufacturing of the platform is the main source of pollution. In the manufacturing phase; fixed, moving and mooring parts are the main contributors and the WECs make a minor contribution. Material consumption is the main source for burdens during the life cycle of the system hence recycling ratios considered at the end of life scenarios affect the overall results. Implementation of multi-use floating concept to different locations gives various results changing with the capacity factor and the distances. The comparison between semi-submersible system and the spar platform ended up with comparable results both in terms of environmental burdens and material consumption.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
به خاطر افزایش تقاضا در استفاده از محدوده اقیانوس برای تولید انرژی و غذا، استفاده های چند منظوره از نواحی دریایی دارای اهمیت بوده است. در اینجا، یک طرح متحرک قابل شناور جدید وجود دارد که مبدل های انرژی بادی و موجی را مرتبط نموده و برحسب قابلیت پایداری زیست محیطی بررسی شده است. LCA به عنوان روش شناسایی، برای ارزیابی ظرفیت های زیست محیطی محصول/کارایی شامل تمامی مراحلی که تجربه می نمایند، بوده است که آنها را به ابزاری عالی برای تعیین ظرفیت های زیست محیطی سیستم های انرزی تجدیدپذیر تبدیل می کند به خاطر اینکه در طول عملیات به طور قابل ملاحظه ای کمتر تحت فشار قرار گرفته اند. در این بررسی، LCA در مزرعه تولید انرژی ، تشکیل شده از سکوهای چند کاربرده بادهای غیرساحلی، اجرایی شده است. نتایج نشان داده اند که تولید این سکوها به عنوان منبع اصلی آلودگی بوده است. در مرحله تولید، قسمت های ثابت و متحرک و نقطه مهار کردن دارای سهم اصلی بوده و WEC ها دارای سهم کوچکی بوده اند. مصرف مواد به عنوان منبع اصلی برای ظرفیت ها در طول سلسله مراحل سیستم بوده و در نتیجه نسبت های بازیافت در انتهای طرح های موجود در نظر گرفته شده و تحت برخورد نتایج کلی بوده اند. پیاده سازی مفهوم شناور چندمنظوره برای موقعیت های مختلف نتایجی متفاوت را ارائه می دهد که با عامل ظرفیت و فاصله ها تغییر می نماید. مقایسه بین سیستم های نیمه شناور و سکوهای با SPAR همراه با نتایجی قابل مقایسه برحسب ظرفیت های زیست محیطی و همچنین مصرف مواد به پایان رسیده است.

بدون دیدگاه