ترجمه مقاله تاثیر ساعات کاری بر خواب رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | بررسی اثر ساعات کاری و برنامه های زمان بندی بر خواب رانندگان وسایل نقلیه موتوری تجاری |
عنوان انگلیسی: | Surveying the Impact of Work Hours and Schedules on Commercial Motor Vehicle Driver Sleep |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 25 |
سال انتشار : 2015 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5942 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.09Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی عمومی |
مجله: ایمنی و بهداشت کار - Safety and Health at Work |
دانشگاه: وزارت آموزش بهداشت، دانشگاه کارولینای شمالی در گرینزبورو، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: رانندگان بازرگانی، سلامتی، رانندگان کامیون دوربرد، خواب، محیط کاری |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است |
چکیده
مقدمه
2-مواد و روش ها
2-1 جمع آوری داده ها
ابزار پژوهش
2-3 معیارها
2-3-1 الگوها و کیفیت خواب
2-3-2 عوامل پیش بینی کننده الگوها و کیفیت خواب
2-4 تجزیه و تحلیل های آماری
3-نتایج
3-1 نمودار آمارگیری رانندگان کامیون
3-2 نمودار بهره گیری از رانندگان کامیون
3-3 تقاضاها و الگوهای کار و رانندگان کامیون
3-4 الگوهای خواب رانندگان کامیون
3-4-1 ساعات خواب
3-5 تعداد و مدت زمان خواب های نیمروزی (چرت زدن ها)
3-5-1 کیفیت خواب
3-6. اثرات کیفیت خواب بر عملکرد کاری رانندگان کامیون
3-7 اثرات کار بر مدت و کیفیت خواب رانندگان کامیون
4-تشریح مطالب
4-1 ساعات خواب
4-2 ساعات کار
4-3 برنامه های زمان بندی نامنظم کاری
4-4 تعداد مایل ها رانندگی شده
4-5 محدودیت ها
5-نتیجه گیری
Abstract
Background: Given the long hours on the road involving multiple and interacting work stressors (i.e., delivery pressures, irregular shifts, ergonomic hazards), commercial drivers face a plethora of health and safety risks. Researchers goal was to determine whether and to what extent long-haul trucker work schedules influence sleep duration and quality. Methods: Survey and biometric data collected from male long-haul truck drivers at a major truckstop in central North Carolina over a six month period. Results: Daily hours worked (mean ¼ 11 hours, 55 minutes) and frequency of working over governmentmandated daily HOS regulations (23.8% “frequently or always”) were statistically significant predictors of sleep duration. Miles driven per week (mean ¼ 2,812.61), irregular daily hours worked (63.8%), and frequency of working over the daily hour limit (23.8% “frequently or always”) were statistically significant predictors of sleep quality. Conclusion: Implications of findings suggest a comprehensive review of the regulations and operational conditions for commercial motor vehicle drivers be undertaken.
چکیده
پیش زمینه: با توجه به ساعات کاری طولانی در جاده که دربرگیرنده عوامل تنش زای کاری متعدد و با اثرمتقابل است (مانند فشارهای انتقال، تغییر مسیرهای نامنظم، خطرات ارگونومیک)، راننده های تجاری با خطرات سلامتی و ایمنی بسیاری مواجه می شوند. هدف محققین، تعیین این امر بوده است که آیا برنامه های زمان بندی کار رانندگان کامیون بر مدت و کیفیت خواب تأثیرگذار است یا خیر و این میزان تأثیر تا چه حد بوده است.
روش ها: داده های پژوهشی و زیست سنجی که از رانندگان مرد کامیون های دوربرد در یک ایستگاه اصلی کامیون در کارولینای شمال مرکزی در یک دوره 6 ماهه بدست آمده اند.
نتایج: تعداد ساعات کار روزانه (میانگین=11 ساعت و 55 دقیقه) و تردد کاری در مقررات روزانه HOS الزام شده از سوی دولت (23.8% بطور مکرر یا همیشگی) از لحاظ آماری عوامل پیش بینی کننده مهمی برای مدت زمان خواب می باشند. تعداد مایل های رانندگی در هفته (میانگین=2812.61)، ساعات کاری نامنظم روزانه (63.8%) و تردد کاری در محدوده ساعات روز (23.8% بطور مکرر یا همیشگی) از لحاظ آماری عوامل پیش بینی کننده مهمی برای کیفیت خواب می باشند.
نتیجه گیری: مفاهیم یافته ها به این امر اشاره دارد که مروری جامع بر مقررات و شرایط عملیاتی برای رانندگان بازرگانی وسایل نقلیه موتوری باید صورت گیرد.