تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله بررسی نظریه ذهن در طول اواسط دوران کودکی و فراتر از آن – نشریه الزویر

عنوان فارسی: چگونه تفکر، احساسات و تصمیمات تنظیم می شوند؟ روش جدیدی برای بررسی نظریه ذهن در طول اواسط دوران کودکی و فراتر از آن
عنوان انگلیسی: How do thoughts, emotions, and decisions align? A new way to examine theory of mind during middle childhood and beyond
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 33 (3 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2016 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5834 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.48Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: سنجش و اندازه گیری، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی عمومی
مجله: مجله روانشناسی تجربی کودک
دانشگاه: گروه روانشناسی و مرکز ذهن و هوش، دانشگاه کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: نظریه ذهن، درک احساسات، عملکرد اجرایی، اواسط دوران کودکی، تفاوت های فردی، تفاوت های جنسیتی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش کار

شرکت کنندگان

مواد و روش کار

آزمون استدلال گذشته تا آینده: آزمایشات پایه

آزمون استدلال گذشته تا آینده: آزمایشات تجارب گذشته

آزمون استدلال گذشته تا آینده: کدگذاری و امتیاز دهی

کنترل مهاری

حافظه کاری

روش کلی

نتایج

حالات سه گانه ذهن

حالات ذهنی دوگانه

نقض یا شکست در تصمیم گیری

حافظه کاری و کنترل مهاری

بحث

تغییرات مرتبط با سن

تاثیر اطلاعات تجارب گذشته

تفاوت های جنسیتی

سهم عملکرد های اجرایی

مفاهیم بالینی

محدودیت ها و جهات آینده

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The current study examined 4- to 10-year-olds’ and adults’ (N = 280) tendency to connect people’s thoughts, emotions, and decisions into valence-matched mental state triads (thought valence = emotion valence = decision valence; e.g., anticipate something bad + feel worried + avoid) and valence-matched mental state dyads (thought–emotion, thought–decision, and emotion–decision). Participants heard vignettes about focal characters who re-encountered individuals who had previously harmed them twice, helped them twice, or both harmed and helped them. Baseline trials involved no past experience. Children and adults predicted the focal characters’ thoughts (anticipate something good or bad), emotions (feel happy or worried), and decisions (go near or stay away). Results showed significant increases between 4 and 10 years of age in the formation of valence-matched mental state triads and dyads, with thoughts and emotions most often aligned by valence. We also documented age-related improvement in awareness that uncertain situations elicit less valenceconsistent mental states than more certain situations, with females expecting weaker coherence among characters’ thoughts, emotions, and decisions than males. Controlling for age and sex, individuals with stronger executive function (working memory and inhibitory control) predicted more valence-aligned mental states. These findings add to the emerging literature on development and individual differences in children’s reasoning about mental states and emotions during middle childhood and beyond.

نمونه متن ترجمه

چکیده

مطالعه حاضر تمایلات کودکان 4 تا 10 ساله و بزرگسالان را (N = 280) در ارتباط دادن افکار، احساسات و تصمیمات افراد را در حالات ذهنی سه گانه تطبیق یافته با توانایی ها (توانایی تفکر= توانایی احساسات= توانایی تصمیم گیری؛ برای مثال پیش بینی کردن چیزی بد+ احساس نگرانی+ اجتناب کردن) و حالات ذهنی زوجی تطبیق یافته با توانایی ها (تفکر-احساسات، تفکر-تصمیم گیری و احساسات-تصمیم گیری) را بررسی کرده است. برای شرکت کنندگان، تصاویری را در مورد شخصیت کانونی که مجددا (یعنی برای بار اول نیست) با افرادی مواجه می شود که قبلا دو بار به آنها آسیب رسیده است، دوبار به آنها کمک شده است، یا هم آسیب دیده اند و هم کمک دریافت کرده اند، شرح داده می شود. آزمایشات پایه، شامل هیچ تجربه ای در گذشته نیستند. کودکان و بزرگسالان، تفکرات (پیش بینی کردن چیزی خوب یا بد)، احساسات(احساس خوشحالی یا نگرانی)، و تصمیمات (دور شدن یا نزدیک شدن) شخصیت کانونی را پیش بینی می کنند. نتایج، افزایش قابل توجهی را در میان کودکان 4 و 10 سال، در مورد شکل گیری حالات ذهنی سه گانه و زوج (دوگانه) مطابق با توانایی ها، همراه تفکرات و احساساتی که اغلب توسط توانایی و ظرفیت، تنظیم می شوند را نشان دادند. همچنین بهبودهایی را مرتبط با سن، در زمینه آگاهی نشان دادیم که به این صورت است که موقعیت های نامشخص نسبت به موقعیت های مشخص تر، حالات ذهنی با توانایی سازگاری کمتر را استنباط می کنند، و انتظار می رود که در زنان، در مورد تفکر، احساسات و تصمیم گیری های شخصیت، انسجام ضعیف تری نسبت به مردان وجود داشته باشد. کنترل کردن سن و جنس افراد با عملکردهای اجرایی قویتر (حافظه کاری و کنترل مهاری)، حالات ذهنی تراز یافته تری با توانایی را پیش بینی می کند. این یافته ها به منظور بسط و توسعه، به متون های در زمینه ی تفاوت های رشدی و فردی استدلال کودکان در مورد احساسات و حالات ذهنی در طول اواسط دوران کودکی و فراتر از این دوران، اضافه شدند.