تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تشخیص حالت عاطفی چهره و افسردگی در دختران نوجوان: ارتباط با ویژگی های بالینی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تشخیص حالت عاطفی چهره و افسردگی در دختران نوجوان: ارتباط با ویژگی های بالینی
عنوان انگلیسی: Emotional facial expression recognition and depression in adolescent girls: Associations with clinical features
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 25 (3 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2021 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.489 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 127 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 1.019 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 0165-1781
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 کد محصول : 11734
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.54Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی، روانشناسی بالینی
مجله: تحقیقات روانپزشکی - Psychiatry Research
دانشگاه: گروه روانشناسی، دانشگاه کبک در مونترآل، کانادا
کلمات کلیدی: افسردگی، بلوغ، تشخیص احساسات، حالات چهره
کلمات کلیدی انگلیسی: Depression - Adolescence - Emotion recognition - Facial expressions
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: تایپ شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.psychres.2021.113777
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. روشها

2.1. شرکت کنندگان

2.2 روند کار

2.3 تجزیه و تحلیل ها

3 نتایج

3.2 آمار توصیفی

3.3 اختلافات گروهی

3.4 ویژگیهای بالینی و EFER در گروه افسردگی

4 بحث

4.1 تفاوتهای گروهی

4.2 ویژگیهای بالینی و EFER در گروه افسردگی

4.3 نقاط قوت و محدودیتها

5 نتیجه گیری

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Studies have reported that emotional facial expression recognition (EFER) may be altered in individuals with depression. This study examined EFER in adolescent girls with and without depression and further examined associations between relevant clinical features of depression and EFER. Fifty adolescent girls aged 12 to 19 years old meeting criteria for depression or subthreshold levels of symptomatology and 55 adolescent girls with no psychiatric diagnosis completed EFER tasks. Reaction time and accuracy for recognising expressions at high and low intensities, and sensitivity in recognising happiness, sadness, anger and fear were assessed. Data were analysed using linear mixed models. Adolescents with depression were marginally faster than those in the comparison group to recognize sadness, although this trend disappeared once covarying for age and antidepressant use. Amongst adolescents with depression, clinical features were associated with poorer EFER performance. In contrast, anxiety symptoms were linked to better accuracy and heightened sensitivity towards happiness. A better understanding of EFER in adolescent girls with and without depression, and how clinical features might be associated with altered patterns of EFER could help to explain clinical heterogeneity observed in such studies of adolescents with depression. Knowledge of socio-cognitive alterations associated with depression will help to better develop and tailor interventions.

1. Introduction

Depression is a leading cause of disability (Ferrari et al., 2013) and a common mental health problem experienced by adolescents worldwide (Lopez et al., 2006). Risk for the onset of depression increases significantly with puberty (American Psychiatric Association, 2013). Adolescence represents a physical, psychological and social transition between childhood and adulthood and is a vulnerable period for the development of mental health problems such as depression (Blakemore, 2012; Vijayakumar et al., 2018). Following puberty, depression is more prevalent amongst women compared to men (Kuehner, 2017; Thapar et al., 2013). Prevalence of lifetime major depression is estimated at 12.8% in 15–24-year-old Canadian females (Statistics Canada, 2017), and up to 22.2% express subthreshold variants by the age of 20 years (Rohde et al., 2009).

5. Conclusion

While group-based findings were not significant, our analyses focusing on adolescents with depression indicated that clinical features of severity of depression symptoms and borderline personality features were associated with poorer EFER performance. Symptoms of anxiety were however associated with increased accuracy and sensitivity towards happiness. A better understanding of both group differences in EFER and a more nuanced study of clinical features in relation to EFER in girls with depression could prove informative for clinicians. Knowledge on alterations in emotion-processing and how this relates to pertinent clinical features of depression could be important for identifying relevant intervention targets and tailoring treatment to individual needs.

نمونه متن ترجمه

چکیده

مطالعات گزارش کرده اند که تشخیص حالت عاطفی چهره (EFER) ممکن است در افراد مبتلا به افسردگی تغییر کند. این مطالعه، EFER  را در دختران نوجوان مبتلا و غیر مبتلا به افسردگی بررسی کرده و همچنین ارتباط بین ویژگیهای بالینی مربوط به افسردگی و EFER را مورد بررسی قرار داده است. پنجاه نفر از دختران نوجوان 12 تا 19 ساله که با معیارهای افسردگی یا سطح زیر آستانه نشانه شناسی مطابقت داشتند و 55 نفر از دختران نوجوان فاقد تشخیص روانپزشکی، کارهای EFER را انجام دادند. زمان واکنش و دقت برای تشخیص ابراز احساسات در شدت زیاد و کم، و حساسیت در تشخیص شادی، غم، عصبانیت و ترس مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها با استفاده از مدلهای آمیخته خطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نوجوانان مبتلا به افسردگی نسبت به نوجوانان گروه مقایسه از سرعت عمل نسبتا بیشتری در تشخیص ناراحتی برخوردار بودند، گرچه این روند با افزایش سن و استفاده از داروهای ضد افسردگی از بین رفت. ویژگیهای بالینی در بین نوجوانان مبتلا به افسردگی، با عملکرد ضعیف تر EFER همراه بودند. در مقابل، علائم اضطراب با دقت بهتر و افزایش حساسیت نسبت به شادی مرتبط بودند. درک بهتری از EFER در دختران نوجوان مبتلا و غیر مبتلا به افسردگی، و چگونگی ارتباط ویژگیهای بالینی با تغییر الگوهای EFER، می تواند به توضیح ناهمگنی بالینی مشاهده شده در چنین مطالعاتی در مورد نوجوانان مبتلا به افسردگی کمک کند. آگاهی از تغییرات اجتماعی-شناختی مرتبط با افسردگی می تواند به پیشرفت بهتر و انجام مداخلات مناسب کمک کند.

1. مقدمه

افسردگی یکی از دلایل اصلی ناتوانی است (Ferrari و همکاران ، 2013) ، و یکی از مشکلات شایع سلامت روان است که نوجوانان در سراسر جهان به آن دچار می شوند (Lopez و همکاران ، 2006). خطر ابتلا به افسردگی به طور قابل توجهی با بلوغ افزایش می یابد (انجمن روانپزشکی آمریکا ، 2013). نوجوانی نشاندهنده یک گذار جسمی، روانی و اجتماعی بین کودکی و بزرگسالی است و یک دوره آسیب پذیر برای بوجود آمدن مشکلات سلامت روان مانند افسردگی محسوب می شود (Blakemore ، 2012 ؛ Vijayakumar و همکاران ، 2018). پس از بلوغ، افسردگی در میان زنان در مقایسه با مردان شیوع بیشتری دارد (Kuehner ، 2017 ؛ Thapar و همکاران ، 2013). برآورد شیوع اختلال افسردگی عمده در طی دوره زندگی در زنان کانادایی 15-24 ساله 12.8 درصد می باشد (آمار کانادا ، 2017)، و واریانتهای زیر آستانه تا سن 20 سالگی تا 22.2% بیان می شود (Rohde و همکاران ، 2009).

5. نتیجه گیری

در حالیکه یافته های مبتنی بر گروه قابل توجه نبودند، تجزیه و تحلیل ما با تمرکز بر نوجوانان مبتلا به افسردگی نشان داد که ویژگیهای بالینی شدت علائم افسردگی و ویژگی های شخصیت مرزی با عملکرد ضعیف تر EFER همراه هستند. با این حال، علائم اضطراب با افزایش دقت و حساسیت نسبت به شادی مرتبط بود. درک بهتر هر دو تفاوت گروهی در EFER و مطالعه دقیق تر ویژگیهای بالینی در رابطه با EFER در دختران مبتلا به افسردگی می تواند برای پزشکان سودمند باشد. آگاهی در مورد تغییر در پردازش احساسات و چگونگی ارتباط این امر با ویژگیهای بالینی مرتبط با افسردگی می تواند برای شناسایی اهداف مداخله مربوطه و ارائه درمان متناسب با نیازهای افراد مهم باشد.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

11734-IranArze     11734-IranArze1     11734-IranArze2

نحوه خرید نسخه پاورپوینت این مقاله