ترجمه مقاله مهارت های تفکر انتقادی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات

ترجمه مقاله مهارت های تفکر انتقادی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات
قیمت خرید این محصول
۶۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مهارت های تفکر انتقادی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات
عنوان انگلیسی
Critical Thinking Skills for Intelligence Analysis
صفحات مقاله فارسی
33
صفحات مقاله انگلیسی
26
سال انتشار
2012
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
Intechopen
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
11559
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
فلسفه، حقوق
دانشگاه
علوم آناکاپا، ایالات متحده آمریکا
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.5772/34634
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
1.    مقدمه
2.    مدل تفکر انتقادی
2.1.    نظریه سیستم دوگانۀ استدلال و قضاوت
2.2.    بررسی کلی مدل
2.3.    مؤلفه‌های مدل
2.4.    اعتبارسنجی مدل
3.    محدودیت‌های انسانی تاثیرگذار بر تفکر انتقادی
3.1.    پیچیدگی
3.2.    سوگیری
3.3.    عدم قطعیت
3.4.    تخصص در یک حوزه بخصوص
4.    چالش‌های پیش رو برای تحلیل اطلاعات
5.    کاربرد فن آوری موجود
5.1.    استخراج ماهیتها، مفاهیم، روابط و رویدادها
5.2.    توسعه پایگاه داده‌ها و قابلیتهای پرس و جو
5.3.    پشتیبانی از ادغام داده‌ها
6.    مهارت‌های کلیدی تفکر انتقادی برای تحلیل اطلاعات
6.1.    ارزیابی و تلفیق اطلاعات
6.2.    سازماندهی اطلاعات بصورت مفروضات
6.3.    تدوین فرضیه
6.4.    تست فرضیه‌ها
7.    نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11559-IranArze 11558-IranArze2
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
1. Introduction

Whether performed by national agencies or local law enforcement, the ultimate objective of intelligence analysis is to develop timely inferences that can be acted upon with confidence. To this end, effective intelligence analysis consists of integrating collected information and then developing and testing hypotheses based on that information through successive iterations of additional data collection, evaluation, collation, integration and inductive reasoning. The desired end products are inferences that specify the who, what, when, where, why and how of the activity of interest and lead to appropriate actions. This process is illustrated in Figure 1.

While in the last couple of decades a number of useful tools have been developed to aid in data collection, evaluation, collation and integration, analysis remains highly dependent on the cognitive capabilities, specifically the critical thinking skills, of the human analyst. For this reason, it is important to understand the inherent capabilities and limitations of the analyst and, in particular, the cognitive challenges of intelligence analysis that must be overcome through training in and application of critical thinking (Harris, 2006a, 2006b; Heuer, 1999; Moore, 2007).

7. Conclusions

In the last couple of decades a number of useful tools have been developed to support the intelligence process, encompassing the functions of data collection, evaluation, collation and integration. However, intelligence analysis remains highly dependent on the cognitive capabilities, specifically the critical thinking skills, of the human analyst. For this reason, it is important for the success of the process to understand the inherent capabilities and limitations of the analyst and, in particular, the challenges that must be overcome through the application of cognitive ergonomics to the design of analysis systems and in the training of critical thinking skills.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
1. مقدمه

هدف نهایی تجزیه و تحلیل اطلاعات در جاییکه توسط سازمانهای ملی یا مجریان قانون محلی اجرا شود، دستیابی به نتایج بهنگامی است که بتوان با اطمینان به آنها عمل کرد. برای این منظور، تجزیه و تحلیل مؤثر اطلاعات شامل یکپارچه سازی اطلاعات جمع آوری شده، و سپس تدوین و تست فرضیه‌ها بر اساس آن اطلاعات است که از طریق جمع آوری پیوسته داده‌های بیشتر، ارزیابی، مقایسه، ادغام و استدلال قیاسی آنها انجام می‌شود. محصولی که در نهایت حاصل می‌شود، نتایجی است که مشخص می‌کند فعالیت مورد نظر توسط چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چطور انجام می‌شود و منجر به انجام اقدامات مناسبی می‌شود. این فرایند در شکل 1 نشان داده شده است.

در حالی که طی دو دهه گذشته برخی ابزارهای سودمند برای کمک به جمع آوری ، ارزیابی، مقایسه و یکپارچه سازی داده‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، این تحلیل اتکای زیادی به قابلیتهای شناختی به خصوص مهارتهای تفکر انتقادی تحلیلگر دارد. به همین دلیل، شناخت توانمندیها و محدودیتهای ذاتی تحلیلگر، و به ویژه چالشهای شناختی تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که باید از طریق آموزش و کاربرد تفکر انتقادی مرتفع شود، حائز اهمیت است (Harris، 2006a، 2006b؛ Heuer، 1999؛ Moore، 2007).

7. نتیجه گیری

در طی دو دهه گذشته، برخی از ابزارهای سودمند برای پشتیبانی از پروسه اطلاعات توسعه یافته‌اند که شامل توابع جمع آوری، ارزیابی، تطبیق و ادغام داده‌ها می‌باشند. با این حال، تجزیه و تحلیل اطلاعات تا حد زیادی به قابلیتهای شناختی به ویژه مهارتهای تفکر انتقادی تحلیلگر انسانی وابسته است. به همین دلیل آن برای موفقیت این فرایند برای درک قابلیتها و محدودیتهای ذاتی تحلیلگر و به خصوص چالشهایی که باید از طریق استفاده از ارگونومی شناختی برطرف شود، و همچنین برای طراحی سیستمهای تحلیل و آموزش مهارتهای تفکر انتقادی حائز اهمیت است.


بدون دیدگاه