ایجاد سازمان های مبتنی بر دانش: چگونه فرهنگ منجر به ایجاد رفتارهای دانش محور می شود
عنوان انگلیسی
Building the Knowledge-Based Organization: How Culture Drives Knowledge Behaviors
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
29
سال انتشار
1997
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
کد محصول
8611
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت دانش و مدیریت کسب و کار
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چرا فرهنگ حائز اهیمت است
تعریف دانش و فرهنگ
دانش چیست؟
فرهنگ
چهار روشی که فرهنگ و دانش مرتبط هستند
I. فرهنگ فرضیاتی در این مورد شکل می دهند که کدام دانش مهم است
دانش تا چه اندازه مهم است؟
فرهنگ های فرعی دانش را متمایز می سازد
دانش و موانع
II. فرهنگ میانجی روابط بین دانش سطح فردی و سازمانی است
قوانینی که توزیع دانش را بیان می کنند
اهمیت دانش سطح فردی
فرهنگ هایی با میزان اعتماد پایین
عملکردهای با وضعیت خوب (بلندپایه)
III. فرهنگ زمینه ای برای تعامل ایجاد می کند که ارزش نشات گرفته از دانش را تعیین می کند
حمایت از تعامل اجتماعی
تعاملات عمودی
تعاملات افقی
رفتارهای دانش محور
IV. فرهنگ واکنش سازمانی به دانش جدید را شکل می دهد
اعتبارسنجی (یا رد) دانش جدید
فرضیات اشتباه
فرهنگ های موثر دانش محور
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Any knowledge management strategy designed to improve business performance must address three components: (1) the work processes or activities that create and leverage organizational knowledge; (2) a technology infrastructure to support knowledge capture, transfer, and use; and (3) behavioral norms and practices often labeled “organizational culture” that are essential to effective knowledge use. Even though the economic incentives are becoming clearer and technological capabilities now exist to support knowledgebased organizations,1 pioneers in knowledge management are finding the behaviors supported by their existing organizational cultures to be a major barrier to this transformation. Our premise is that organizational knowledge and culture are intimately linked, and that improvements in how a firm creates, transfers, and applies knowledge are rarely possible without simultaneously altering the culture to support new behaviors.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
هر استراتژی مدیریت دانشی که برای بهبود عملکرد تجارت طراحی شده است باید سه جز و مولفه را بررسی کند: (1) فرآیندهای کار یا فعالیت هایی که دانش سازمانی را ایجاد می کند و آن را اهرم قرار می دهد، (2) زیرساخت فناوری جهت پشتیبانی از دریافت، انتقال و استفاده از دانش، و (3) هنجارها و شیوه های رفتاری که اغلب به عنوان فرهنگ سازمانی نامیده می شود که جهت استفاده از دانش موثر ضروری است.
اگرچه انگیزه های اقتصادی واضح تر شده اند و قابلیت های تکنولوژیکی برای پشتیبانی از سازمان های مبتنی بر دانش وجود دارند، اما پیشگامان در مدیریت دانش رفتارهایی می یابند که توسط فرهنگ های سازمانی موجود پشتیبانی می شود که مانع بزرگی در این تحول است. فرضیه ما این است که دانش و فرهنگ سازمانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و اینکه بهبودها در این که چگونه شرکت دانش را ایجاد، منتقل و اعمال می کند بدون تغییر همزمان فرهنگ جهت پشتیبانی از رفتارهای جدید به ندرت ممکن می شود.