ترجمه مقاله ارزش ویژه برند بورس اوراق بهادار به عنوان واسطه ای در تصمیمات مالی – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: | ارزش ویژه برند بورس اوراق بهادار به عنوان واسطه ای در تصمیمات مالی |
عنوان انگلیسی: | Brand equity of stock exchange as a mediator in financial decisions |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20 (شامل 2 صفحه رفرنس انگلیسی ) |
سال انتشار : 2017 | نشریه : اشپرینگر - Springer |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 0.605 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 14 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 0.228 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 1363-0539 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q3 در سال 2018 | کد محصول : 9984 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.40Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت، اقتصاد |
گرایش های مرتبط با این مقاله: اقتصاد مالی، بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی |
مجله: مجله بازاریابی خدمات مالی - Journal of Financial Services Marketing |
دانشگاه: گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه گیرسون، ترکیه |
کلمات کلیدی: ارزش ویژه برند، بورس اوراق بهادار، قصد سرمایه گذاری، ریسک درک شده |
کلمات کلیدی انگلیسی: Brand equity - Stock exchange - Investment intention - Perceived risk |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1057/s41264-017-0016-7 |
چکیده
مقدمه
زمینه نظری و طرح فرضیات
قصد سرمایه گذاری
ارزش ویژه برند
رفتار سرمایه گذاری در بازارهای در حال توسعه در مقابل بازارهای توسعه یافته
روش شناسی
طراح تحقیق و انتخاب نمونه
توسعه سازه ها
نتایج
جمعیت شناسی نمونه ها
تجزیه و تحلیل عاملی تاییدی – بررسی پایایی و روایی
تجزیه و تحلیل ساختاری - روابط علّی و اثر واسطه ای
بحث و نتیجه گیری
پیامدهای مدیریتی
محدودیت ها و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی
Abstract
The aim of this study is to investigate investors’ brand equity perception for a stock exchange as a mediator in financial investment decisions. An online survey is conducted in two samples in the developed market context of Ireland and developing one of Turkey. Results indicate that although investors’ risk perception has a negative impact on investment decisions, this impact is partially mediated by brand equity of stock exchanges in question. This mediating effect further differs by the market context, with a larger effect size in the developing Turkish market. It can be concluded that although developing markets face higher volatility in macroeconomic conditions, it could be possible to spread the risk resulting from this volatility with an effective brand equity management, which is found to be especially important in developing markets. The study offers some practical implications to policy makers and managerial sides regarding the need for a careful perception management aimed at individual investors.
چکیده
هدف مطالعه حاضر بررسی درک سرمایه گذاران از ارزش ویژه برند برای بورس اوراق بهادار به عنوان یک واسطه در تصمیمات سرمایه گذاری مالی است. نظرسنجی آنلاینی در دو نمونه در بازار توسعه یافته ایرلند و بازار در حال توسعه ترکیه انجام پذیرفت. نتایج نشان داد اگر چه درک ریسک سرمایه گذاران تاثیر منفی بر تصمیمات سرمایه گذاری دارد اما این تاثیر به صورت جزئی تحت تاثیر ارزش ویژه برند بورس اوراق بهادار مد نظر قرار دارد. این اثر واسطه ای بر اساس زمینه بازار متفاوت بوده و در بازار در حال توسعه ترکیه، اندازه اثر آن بزرگ تر می شود. می توان نتیجه گرفت اگر چه بازارهای در حال توسعه با نوسانات بالاتری در شرایط اقتصاد کلان روبرو هستند اما گسترش ریسک در اثر این نوسانات با مدیریت موثر ارزش ویژه برند که به ویژه در بازارهای در حال توسعه مهم است امکان پذیر می باشد. این مطالعه به ارائه پیامدهای عملی برای سیاست گذاران و بخش مدیریتی درباره لزوم مدیریت شناخت دقیق هر یک از سرمایه گذاران می پردازد.