ترجمه مقاله تعهد و دو سو توانی برند در آموزش عالی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | تعهد و دو سو توانی برند در آموزش عالی: یک مطالعه اکتشافی |
عنوان انگلیسی: | Brand ambidexterity and commitment in higher education: An exploratory study |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8297 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 830.94Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: بازاریابی، مدیریت کسب و کار و مدیریت بازرگانی |
مجله: مجله پژوهش کسب و کار - Journal of Business Research |
دانشگاه: دانشکده تجارت، دانشگاه علم و صنعت شرق چین |
کلمات کلیدی: دو سو توانی برند، استراتژی اکتشافی، استراتژی انتفاعی، عملکرد برند، وجهه برند، محبوبیت برند |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه نشده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است |
چکیده
1. مقدمه
2. زمینه نظری و مدل تحقیق
2.1. عملکرد برند
2.2. استراتژی اکتشافی و عملکرد برند
2.3. استراتژی انتفاعی و عملکرد برند
2.4. عملکرد برند و وجهه برند
2.5. عملکرد برند و محبوبیت برند
2.6. عملکرد برند و تعهد
2.7. محبوبیت و وجهه برند
2.8. محبوبیت و تعهد
2.9. تعهد و وجهه برند
3. روشها
3.1. نمونه و جمعآوری دادهها
3.2. معیارها
3.3. نتایج و تجزیهوتحلیل دادهها
3.4. تستهای میانجیگری
4. بحث و نتیجهگیری
4.1. محدودیتها و دستورالعملهایی برای تحقیقات آینده
Abstract
The study investigates a university's brand ambidexterity strategy and its effects on brand image, reputation, and commitment in higher education. A research model integrates the determinants of university-specific brand performance and proposes that commitment toward a particular university is influenced by (a) brand ambidexterity, that is, exploratory and exploitative orientations, and (b) student level responses, these being the students' perceptions with brand image and reputation leading to increased commitment with the university. Findings suggest that when students choose to commit for the study of a postgraduate degree, a variety of factors influence their decision, of which the brand performance and brand image constructs play major roles; interestingly, brand reputation is less important. The framework helps university managers in designing appropriate strategies to in- fluence students' commitment toward the university to, for example, continue their postgraduate studies. Implications exist for broader brand management and customer management approaches that include up and crossselling schemes.
چکیده
این مطالعه، استراتژی توان دو سو توانی برند یک دانشگاه و تأثیر آن بر وجهه برند، محبوبیت و تعهد آن در آموزش عالی را مورد بررسی قرار میدهد. یک مدل تحقیق ، عوامل تعیینکننده در عملکرد برند دانشگاه را با هم تلفیق میکند و پیشنهاد میدهد که تعهد نسبت به یک دانشگاه خاص، تحت تأثیر (a) دو سو توانی برند ، یعنی جهتگیری اکتشافی و انتفاعی، و (b) سطح پاسخگویی دانشجویان قرار دارد و این ادراک دانش آموزان از وجهه برند و محبوبیت آن منجر به افزایش تعهد نسبت به دانشگاه میشود. یافتهها نشان میدهند که زمانی که دانش آموزان برای ادامه تحصیل تا درجه کارشناسی ارشد خود را آماده میکنند، عوامل مختلفی بر تصمیم آنها تأثیر میگذارد که عملکرد برند و وجهه برند نقش عمدهای در این زمینه دارند؛ جالب اینجاست که محبوبیت برند دارای اهمیت کمتری است. این چارچوب به مدیران دانشگاه در طراحی استراتژیهای مناسب برای تأثیر بر تعهد دانشجویان نسبت به دانشگاه ، بهعنوانمثال برای ادامه تحصیلات کارشناسی ارشدشان، کمک میکند. برخی از مفاهیم برای مدیریت گستردهتر برند و روش مدیریت مشتری وجود دارند که طرحهای فروش متقابل را تشکیل میدهند.