دانلود گزارش کارآموزی ساخت و تولید و مکانیک جامدات

دانلود گزارش کارآموزی ساخت و تولید و مکانیک جامدات
قیمت خرید این محصول
۴۴,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان بخشی از مقاله
فرمت
ورد - word
قابلیت ویرایش
دارد
رشته
مکانیک - ساخت و تولید
جزئیات محصول
گروه آموزشی فروشگاه اینترنتی ایران عرضه اقدام به تهیه گزارش کارآموزی ساخت و تولید درباره طراحی جیگ و فیکسچرها برای رشته مهندسی ساخت و تولید نموده است. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد بسته گزارش کارآموزی نمایندگی ایران خودرو به بخش های زیر مراجعه کنید.
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول:تاریخچه
خلاصه تاریخچه
سالنامه
آرشیو
توان تولید
شرکتهای تجاری
انتقال تکنولوژی
فصل دوم:آشنایی با قیدوبندها
مقدمه
تعریف جیگ و فیکسچرها
دسته بندی جیگ و فیکسچر
تقسیم جیگ و فیکسچرها
فصل سوم:انواع روبندها
بوستر
گوه های مخروطی
روبندهای زانویی
روبندهای مکانیزه (هيدروليكي و پنوماتيكي)
گیره ها و سه نظام ها
روبندهای غیر مکانیکی
روبند مکشی
روبندچرخشی
روبند ناخنی
روبند بادامکی
روبند دیسکی دایره ای لنگ
روبند بادامکی اسپیرال
روبند گوه ای
گوه ای تخت
فصل چهارم:طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی(در واحد نمونه سازی)
مشاهدات
shop demerit
تسترگان ها
روبات ها
مدارات پنوماتیکی
طراحی فیکسچرهای جوشکاری پنوماتیکی
فصل پنجم :فیکسچرهای کن
فیکسچرهای جوشکاری و فیکسچرهای کنترلی
فیکسچرهای کنترل
فیکسچرهای مدولار پین دار
گیره های ماشینی بر روی صفحات مغناطیسی
ششم :بررسی جوانب طراحی
طراحی ابزار
بررسی اقتصادی
اصول اقتصادی بودن طرح
درجات آزادی
قاعده;,
دستگاه مختصات مرجع
بدنه جیگ و فیکسچرbody
قطعات پیش ساخته
منابع
نقشه های  modeling جیگ
بخشی از گزارش کارآموزی
خلاصه تاريخچه:

شركت سايپا ديزل در سال 1342 با انعقاد قرارداد انحصاري با شركت ماك تراكس و با نام ايران كاوه فعاليت خود را با مونتاژ كاميون هاي ماك و ساخت انواع تريلر آغاز نمود.
تعداد كاميون هاي توليدي ايران كاوه طي مدت همكاري با شركت ماك تراكس تا سال 1357 به 5700 دستگاه بالغ گرديد.
به دنبال توقف توليد كاميون هاي ماك در سال 1357، شركت سايپا ديزل به منظور بهره گيري ازظرفيت هاي موجود در ايجاد اشتغال، مونتاژ ساير وسايل نقليه در بخش حمل و نقل جاده اي بار و مسافر را در دستور كار خود قرار داد.
در سال 1363 پس از بررسي هاي انجام شده در خصوص راه اندازي خط جديد توليد كاميون، قرارداد ساخت و توليد ولوو F12 در مدل هاي 4×6 ، 2×6 و 2×4 با شركت ولوو تراكس منعقد گرديد، انعقاد قرارداد توليد تريلرهاي كفي با شركت گوشا يوگسلاوي، از ديگر اقدامات برجسته سايپا ديزل طي اين سال بود.
در روند توليد مطمئن طي سال هاي 1363 تا 1380، توليد كاميون هاي ولوو NL12 و F12 به ميزان بيش از 1000 دستگاه و با حدود 52% خودكفايي حاصل گرديد.
اما در پي وضع استانداردهاي زيست محيطي موسوم به استانداردهاي يورو توسط اتحاديه اروپايي و عدم تجهيز كاميون هاي شركت هاي حمل و نقل بين المللي ايران به موتورهاي داراي اين استاندارد آلايندگي، شركت سايپا ديزل به عنوان ركني اساسي در صنعت حمل و نقل جاده اي با قريب به نيم قرن تجربه در اين صنعت، با درك صحيح از شرايط و با عنايت به نقش خطير خود در فائق آمدن به بحران حاصل از عدم مجوز تردد كاميون ها در جاده‌هاي اروپايي، با هدف بازسازي ناوگان حمل ونقل جاده اي كشور به ويژه در بخش ترانزيت، اقدامات گسترده اي را آغاز نمود و سرانجام پس از انجام بررسي ها و مذاكرات مقدماتي و انعقاد قرارداد جديد با شركت ولوو تراكس، كاميون هاي ولوو مدل FH12 و NH12 كه هم اكنون مجهز به موتورهاي با استاندادرهاي آلايندگي يورو 3 مي باشد، در خط توليدي محصولات سايپا ديزل جاي گرفتند.
فناوري روز اروپا، كيفيت، ايمني، راحتي، قدرت و استحكام كاميون هاي جديد ولوو، اختصاص بالغ بر 90% از سهم بازاردربخش كاميون هاي كشنده سنگين درسال81 را براي شركت سايپا ديزل و بازار ايران به ارمغان آورد.
از طرف ديگر خلاء موجود در بخش نيمه سنگين و احساس نياز مبرم به بازسازي ناوگان فرسوده داخل در اين بخش از بازارمعرفي كاميون هاي به روز ولوو مدل FM9 و رنو MIDLUM را به دنبال داشته تا بدين ترتيب شركت سايپا ديزل امروزه با تنوع محصول گسترده و با عرضه كاميون در تمامي بخش هاي سبك، متوسط، نيمه سنگين و سنگين در بيش از 23 مدل و همچنين انواع تريلر و اتاق بار، با سربلندي قادر به پاسخگويي به اطمينان مشتريان و جلب رضايت ايشان باشد.
ظرفيت توليد سايپا ديزل در حال حاضر، ساخت سالانه 20000 دستگاه انواع كاميون و 6000 دستگاه انواع تريلر و اتاق بار مي باشد.
سرمايه گذاري و ظرفيت سازي در زمينه هاي توليدي و تكنولوژيك، توسعه و ايجاد شركت هاي تابعه، همكاري با شركت هاي طراز اول جهاني در صنعت خودروهاي تجاري، بازسازي ناوگان فرسوده حمل و نقل داخلي و ترانزيت و عرضه محصولات به روز منطبق با استانداردهاي جهاني به بازارهاي صادراتي، كسب دو بار عنوان واحد نمونه صنعتي، استقرار سيستم مديريت يكپارچه و اخذ گواهينامه هاي تطابق با استانداردهاي استقرار سيستم مديريت يكپارچه و اخذ گواهينامه هاي تطابق با استانداردهاي 20000: 9001 ISD ، 2004: 14001 ISO و 18001 OHSAS و دريافت جايزه هاي ملي بهره‌وري و تعالي سازماني در سطح تقديرنامه و كسب عنوان برترين شركت گروه سايپا نه تنها جايگاه شركت سايپا ديزل را به عنوان شركت بلامنازع پيشروي بازار داخلي در بخش كاميون و تريلر تثبيت نموده بلكه دورنماي روشني را در بازارهاي منطقه براي اين شركت ترسيم نموده است.
هم اكنون نيز اين شرکت در راستاي نوسازي ناوگان حمل و نقل مسافري با ارائه محصولات به روز MIDIBUS و MINIBUS گامي مطمئن در راستاي عرضه محصولات مسافري برداشته است.

فصل دوم :
آشنایی با قید و بندها

مقدمه :
تقاضای جهانی برای کالاهای ساخته شده با سرعت مبهوت کننده ای رو به افزايش است.صنايع توليدی نيز با روشهای جديد و گوناگون به اين تقاضا پاسخ ميدهند.از زمان ظهور تدريجی کنترل عددی و توليد به کمک کامپيوتر تا رسيدن روشهای مدرن توليد نظير سيستمهای توليد قابل انعطاف(FMS) و روشهای کنترل آماری ( SPC)توليد به هنگام (JIT )و روشهای توليد که در پاره ای موارد حقيقتا هنرمندانه هستند تغيرات و پيشرفتهای بسياری کرده اند.
ايجاد اين تحولات نيازمند به کارگيری روشها وتجهيزاتی جهت نگهداشتن و مهار کردن قطعه کار در ماشين آلات است که صرفه اقتصادی وعمليات توليدی ساده تر را تاميين کند.
با توجه به اينکه توليد کنندگان امروزی تمايل دارند برای کاهش هزينه ها و افزايش سود سطح موجودی انبارهای خود را کاهش دهند نياز به استفاده از تجهيزات مطمئن و کار برای نگهداشتن قطعه کار برای رسيدن به توليد مداوم و هرچه بيشتر احساس مي‌شود.
با توجه به اينکه در طی مراحل مختلف توليدی قطعات مختلف بر روی ماشين آلات مختلفی قرار می‌گيرد استفاده از يک نوع قيد و بند برای نگهداشتن قطعات کافی نخواهد بود. با اين وجود تجهيزات نگهدارنده مختلف شباهت هايی با يکديگر دارند.
جيگ و فيکسچر ها مجموعه از اتصالات و نگهدارنده ها و و ... است که باعث تسريع در امر توليد ميشود.
انتظارات ما از جيگ و فيکسچر ها عبارتند از:
دارای هزينه کم در طراحی باشند، سرعت بالايی در بستن باشند، در تغيرات محيط مقاوم باشند، قالب جامد محکم داشته باشند، قابل بازيافت باشند، قابل ذکر است قالبهايی که در بازار عموما استفاده ميشود عبارتند از:
ريختگری، جيگ و فيکسچر، پرسی، يک فيکسچر ميتواند جيگ باشد ولی يک جيگ نميتواند فيکسچر باشد.
از موارد مهم بعد از طراحی جيگ و فيکسچر ها و ثابت کردن آنها:
حذف درجه آزادی، حذف گشتاور، دقت در تلرانس
تعريف قيد وبند (جيگ و فيکسچر):
معمولاابزارها ياگيره هايي كه جهت نگهداري قطعه وهدايت ابزارروي ماشينهاي مته مورداستفاده قرار مي گيردقيدگويند وابزارهايي كه جهت بستن قطعه كار روي ماشينهاي تراش،فرز،صفحه تراش،سنگ و…بكاربرده مي شوندبه عنوان بند ويا بست نامگذاري شده اند.
قيدوبند ابزارهايي هستند كه جهت استقرارونگهداري قطعه كارهنگام توليدياماشين كاري بكاربرده مي شود.روي ميزماشينهاي افزازمانند ماشينهاي(مته،تراش،فرز،سنگ،صفحه تراش) نصب می شوند وهمچنين جهت اندازه گيري قطعات ونظايرآن مورداستفاده قرار ميگيرند.

معمولا قيد و بستها به سه دسته تقسيم مي‌شوند:
۱- قيدوبستهاي فراگيركه در ماشين كاري قطعات درابعادمختلف مورداستفاده قرارمي گيرندمانند(گيرههاي ماشين،سه نظامهاي تراش و…)
۲- قيدوبندهاي چندمنظوره كه قابليت تنظيم دوباره جهت ماشينكاري قطعات مختلف را دارا مي باشدواين نوع قيدوبندها خود به دوگروه تقسيم ميشوند:
الف) قيدوبستهاي چندمنظوره نوع اول كه به طوركامل طراحي وساخته شده اندوازقطعات مختلف باشكل هاي مختلف تشكيل شده است اين قطعات دركنارهم ياروي هم سوار شده وباهرترتيب چيدن قطعه خاصي رامي توان گيره بندي نمود.
ب) قيدوبستهاي چندمنظوره نيمه طراحي شده(قابل تنظيم دوباره)كه بااستفاده ازقطعات تنظيمي استانداردطراحي وساخته مي شود.
معمولاقسمتهاي اصلي اين نوع قيدوبستها(مانندبدنه به همراه مكانيزمهاي اهرمي يابادامكي و…)به صورت آماده ازبازارخريداري گرديده که بستگی به شكل هندسي قطعه كار و اندازه آن دارد.

نکات
- تنها در فروشگاه اینترنتی ایران عرضه میتوانید قبل از خرید برای اطمینان از محتوای محصول، قسمتی از گزاش کار آموزی را به طور رایگان دانلود کنید و در صورت رضایت خریداری نمایید.

- دکمه دانلود بلافاصله پس از پرداخت فعال خواهد شد. محصول به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.


بدون دیدگاه