دریل کاری کامپوزیت کربن با مته وان شات. بخش اول: بیان پنج مرحله دریل کاری و عوامل موثر بر حداکثر نیرو و گشتاوری
عنوان انگلیسی
Drilling of carbon composites using a one shot drill bit. Part I: Five stage representation of drilling and factors affecting maximum force and torque
صفحات مقاله فارسی
13
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2006
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4093
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و مهندسی پلیمر
گرایش های مرتبط با این مقاله
مکانیک جامدات، ساخت و تولید، مهندسی مواد مرکب، نانو فناوری و متالورژی صنعتی
مجله
مجله بین المللی ماشین ابزار و تولید
دانشگاه
دانشکده برق، مهندسی کامپیوتر و ارتباط از راه دور، دانشگاه ولنگونگ، استرالیا
کلمات کلیدی
سوراخ کاري، کامپوزيت کربن، پوشش سطحي ابزار آلات
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
۱ مقدمه
۲ شرایط آزمایشی
۳ نیروی پیشروی، گشتاور پیچشی و مراحل دریل کاری
۱-۳ مرحله آغازین I
۲-۳ مرحله II ، دریل کاری
۳-۳ مرحله III دریل کاری و گشادکردن حفره
۴-۳ مرحله IV گشاد کردن
۵-۳ مرحله V خروج از حفره
۴ اثر سطح پوششی ابزار آلات
۵ نتیجه گیری نهایی
The thrust force and torque produced during drilling contain important information related to the quality of the hole and the wear of the drill bit [1]. In this paper, the force and torque produced during drilling of carbon fibre using a ‘one shot’ drill bit is investigated. The signals in the time domain were divided into stages and common problems and defects associated with each stage discussed. It is also shown how tool wear and thickness of the workpiece affect the thrust force and torque throughout the drilling process. The findings of this paper are used to develop a mathematical model of the maximum thrust force and torque as described on Part II of this paper and are a valuable reference for future optimisation of drilling carbon composites with a ‘oneshot’ drill bit.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکيده
نيروي پيش بري و گشتاور پيچشي ايجاد شده در طول انجام عمليات دريل کاري يا حفاري دربرگيرنده اطلاعات با اهميتي در رابطه با کيفيت حفره ايجاد شده و سطح مطلوب براي نوک مته مي باشد . در اين مقاله نيروها و گشتاور پيچشي (تورک) ايجاد شده در طول عمليات سوراخ کاري کامپوزيتهاي کربني ، که در آنها از الياف کربني استفاده شده است ،به کمک يک دريل ‘ oneshot’ مورد بررسي و تشريح قرار مي گيرد . علائم موجود در دامنه زماني بر مراحل تقسيم مي شوند و مشکلات متداول و عيوب مرتبط با آنها در هر مرحله زماني تشريح و بررسي مي گردد .
همچنين نشان داده مي شود که چطور پوشش سطحي ابزارآلات و ضخامت قطعه کارها بر روي نيروي پيش بري و گشتاور پيچشي ايجاد شده در طول عمليات سوراخ کاري تأثير مي گذارد . نتايج و يافته هاي به دست آمده در اين مقاله به منظور بهينه کردن و توسعه مدلهاي رياضي مرتبط با افزايش حداکثري نيروي پيشبري به کار مي روند که اين مسئله در بخش دوم از همين مقاله ارائه شده است که مي توان آنرا منبعي ارزشمند براي بهينه سازي هاي آتي در زمينه سوراخ کاري کامپوزيتهاي کربني به وسيله مته هاي دريل ‘ oneshot’ دانست .