ترجمه مقاله بررسی اصولی مدیریت دانش و پروژه های توسعه محصول جدید - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بررسی اصولی مدیریت دانش و پروژه های توسعه محصول جدید - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی اصولی مدیریت دانش و پروژه های توسعه محصول جدید: روندها، مسائل و چالش ها
عنوان انگلیسی
A systematic review of knowledge management and new product development projects: Trends, issues, and challenges
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
20.305 در سال 2022
شاخص H_index مجله
39 در سال 2023
شاخص SJR مجله
2.649 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
2444-569X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2022
کد محصول
13703
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مهندسی صنایع - مدیریت دانش - مدیریت نوآوری و فناوری - مدیریت کسب و کار - مدیریت پروژه
مجله
Journal of Innovation & Knowledge
کلمات کلیدی
مدیریت دانش - توسعه محصولات جدید - نتایج سازمانی - نتایج فردی - نتایج پروژه
کلمات کلیدی انگلیسی
Knowledge management - New product development - Organizational outcomes - Individual outcomes - Projects outcomes
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jik.2023.100350
فهرست مطالب
چکیده

مقدمه

مرور ادبیات

مدیریت دانش

نتایج فردی

خروجی های تیمی

خروجی های سازمانی

توسعه محصول جدید

روش شناسی

یافته های تحقیق

روند انتشارات

نتیجه گیری

مسیرهای پژوهشی آتی

محدودیت ها

منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 26 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 11 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف این پژوهش این است که نشان دهد مدیریت دانش جزئی جدایی ناپذیر از استراتژی کسب و کار است که می تواند منجر به توسعه محصول کارامدتری برای شرکت های هایتک (شرکت های با فناوری پیشرفته) شود. از آنجا که سازمان ها به این درک رسیده اند که مدیریت دانش تا چه میزان برای بقا در فضای رقابتی بازار مهم است، به طور فزاینده ای بر روش های مدیریت دانش تمرکز کرده اند. مدیریت دانش (KM) مسئول کارایی، کارآمدی و نوآوری شرکت است. نتایج پروژه، نتایج فردی و نتایج سازمانی در توسعه محصولات جدید (NPD) به دانش مرتبط و متصل هستند. بیش از 22548 مقاله در حوزه KM منتشرشده در طول 22 سال گذشته با استفاده از Scopus و Web of Science در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت ؛ نمونه اصلی تنها به مواردی که به ادبیات KM کمک می کردند، محدود شد. R Studio و نرم افزار VOS Viewer، آمار توصیفی و رویکردهای نقشه برداری علمی را با استفاده از تحلیل هم استنادی اجرا کردند. تحلیل توصیفی، مطالعه الگوهای انتشار مقالات در طول زمان، محلی سازی جغرافیایی موسسات شرکت کننده، مجلات، پرکارترین نویسندگان، موسسات با عملکرد برتر و پراستنادترین مقالات را شامل می شد. محققین و دست اندر کاران در طول سال های اخیر توجه زیادی را به مدیریت دانش و عملکرد سازمانی معطوف داشته اند. پس از انجام، این رویکرد یکپارچه ممکن است اثر چشمگیری روی فرایندها و عملکرد سازمانی بگذارد. این مطالعه هر دو ایده KM را در ابتکارات NDP بررسی می کند. تعداد متعددی از اکتشافات جذاب به همراه توضیحاتی گسترده در خصوص جهتگیری آینده آنها، یک چارچوب مفهومی برای مطالعه و تمرین بر اساس پیشینه پژوهش ارائه شده است.
مرور ادبیات
مدیریت دانش
تعریف مدیریت دانش بحث های زیادی را در ادبیات موضوع به همراه داشته است (دسپرس و چاول، 1999). بیشترین بحث بر تمییز بین اطلاعات و دانش تمرکز داشته است (مارتنسون، 2000). اگرچه این دو می توانند به جای هم استفاده شوند، نویسندگان متعددی عنوان کرده اند که این دو، دو مفهوم کاملاً مجزا از یکدیگر هستند (مکلنرنی، 2002). معمولاً ادعا می شود که اطلاعات جزئی از دانش است، اما نه کاملاً خود آن. دانش به طور قابل ملاحظه ای یک عبارت گسترده تر است که شامل باورهای مبتنی بر اطلاعات می شود (مایر و هادریچ، 2011). همچنین، به تعهد فرد و دانش او نسبت به این ایده ها بستگی دارد که تحت تأثیر تعاملات بین فردی و توسعه قضاوت، رفتار و نگرش قرار می گیرد (المشاری و همکاران، 2002).
از سوی دیگر، دانش سازمانی شامل تخصص شرکت و درک مشترک است و بسیاری از ویژگی های مشابه را به عنوان دانش شخصی به اشتراک می گذارد (مارتینز و همکاران، 2019). یادگیری سازمانی به فعالیت ها مرتبط بوده و از طریق اطلاعات و روابط اجتماعی، درون شرکت توسعه داده شده است و فرصت رشد را فراهم می کند (آوان، 2019؛ رحمان و همکاران، 2021). این نوع دانش زیربنای KM است. پیشرفت زمانی حاصل می شود که دانش از قلمروی فرد به قلمروی سازمان جریان یابد. از آنجا که اندازه گیری و حسابرسی دانش دشوار است، کسب و کارها می بایست که به طور موفقیت آمیزی آن را مدیریت کنند تا به طور کامل از مهارت ها و تجربیات ذاتی در سیستم ها و ساختارهای خود و دانش ضمنی کارکنان خود استفاده کنند. بر اساس دی وایو و همکاران (2021)، این فرایندی است که به سازمان ها در یافتن، انتخاب کردن، سازمان دهی کردن، انتشار دادن و انتقال دادن اطلاعات حیاتی و دانش لازم برای عملیات کمک می کند.
آمیراتو و همکاران (2021) اخیراً KM را به عنوان فرایند جامع شناسایی، سازمان دهی، انتقال و استفاده از اطلاعات و مهارت ها تعریف کردند. براساس نظرسنجی انجام شده توسط فریرا و همکاران (2018)، 92.2% از صاحبان کسب و کار باور دارند که یک سیستم KM می تواند بر یادگیری کارکنان و رشد سازمانی اثر بگذارد. 66.2% می گویند که KM به آنها برای همکاری کردن به عنوان یک تیم کمک می کند. تنها 91% از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند باور دارند که سیستم KM آنها را در توسعه برنامه های آموزشی جدید براساس تخصصشان یاری می کند. مطابق با اوده و آیاوو (2020)، بیش از 50% از ابتکارات KM شکست می خورند ؛ زیرا شرکت ها به یک رویکرد KM که به خوبی توسعه داده شده باشد نیاز دارند. زیم و همکاران (2019)، توضیح می دهند که «به جای مدیریت دانش مرتبط، برخی کسب و کارها به مدیریت مدارک می پردازند... از آنجا که بسیاری از فناوری های KM متمرکز بر مدیریت مدارک هستند تا مدیریت دانش، این یک اشتباه بزرگ مرسوم است».

بدون دیدگاه