ترجمه مقاله همبستگی بین سطوح استرس در دانشجویان کارشناسی پزشکی و انگیزه آنها برای تحصیل - نشریه هینداوی

ترجمه مقاله همبستگی بین سطوح استرس در دانشجویان کارشناسی پزشکی و انگیزه آنها برای تحصیل - نشریه هینداوی
قیمت خرید این محصول
۵۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
همبستگی بین سطوح استرس در دانشجویان مقطع کارشناسی پزشکی و انگیزه آنها برای تحصیل در رشته پزشکی
عنوان انگلیسی
The Correlation between Stress Levels among Undergraduate Medical Students and Their Motivation for Studying Medicine
صفحات مقاله فارسی
12
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
هینداوی - Hindawi
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.769 در سال 2021
شاخص H_index مجله
11 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.362 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2090-4002
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2021
کد محصول
13538
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
یست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی بالینی - روانشناسی صنعتی و سازمانی
مجله
Education Research International
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1155/2022/1605435
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مواد و روش ها
2.1 طراحی مطالعه و جامعه آماری
2.2 ساختار پرسشنامه
2.3 تجزیه و تحلیل داده ها
3. نتایج
4. بحث
5. محدودیت ها
6. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 16 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف. این مطالعه در نظر دارد تا رابطه میان انگیزه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پزشکی برای مطالعه این رشته، و سطح استرس آن ها را در کشور عربستان سعودی بررسی کند. این رابطه در گذشته به صورت جدی بررسی نشده است اما این تحقیق برای کمک به بهبود عملکرد دانشجویان در فضای تحصیلی، و همچنین محافظت از آن ها در برابر فرسودگی تحصیلی لازم و ضروری است. روش. پرسشنامه ای طراحی شد، و در پلتفرم های رسانه های اجتماعی رسمی دانشکده پزشکی دانشگاه اُمُ القری مکه در عربستان سعودی به اشتراک گذاشته شد. 572 دانشجوی مقطع کارشناسی رشته پزشکی که در حال حاضر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، جامعه آماری این مطالعه را تشکیل دادند. جدول بندی متقاطع به منظور تعیین توزیع سطوح استرس دانشجویان بر اساس داده های شخصی و انگیزه آنها برای تحصیل در رشته پزشکی با استفاده از آزمون کای اسکوئر پیرسون برای ارزیابی اهمیت انجام شد. نتایچ. رابطه معناداری (P = 0.049) میان انگیزه دانشجویان پزشکی مقطع کارشناسی و سطح استرس آن ها مشاهده شد. دانشجویانی که به واسطه انگیزه درونی به پیش می روند، نسبت به همکلاسی ها و همتایان خود دارای سطوح پایین‌تری از استرس بودند، این در حالی است که تحصیل صرفا به واسطه انگیزه بیرونی منجر به افزایش سطوح استرس می شد. علاوه بر این، دانشجویان دختر مسن تر و همچنین دانشجویانی که در حال گذراندن سال های آخر( سال های 4 و 5) تحصیل خود بودند، بیشتر در معرض استرس قرار داشتند. نتیجه گیری. سطوح استرس میان دانشجویان پزشکی مقطع کارشناسی با انگیزه آن ها برای تحصیل در این رشته در ارتباط است. نیاز است که انگیزه درونی دانشجویان تقویت شود، که این امر به دانشجویان کمک می کند تا دیدگاه مثبت تری به دستاوردهای خود داشته و از آنها در برابر فرسودگی تحصیلی محافظت می کند.
2. مواد و روش ها
2.1 طراحی مطالعه و جامعه آماری. این مطالعه توصیفی و مقطعی با استفاده از پرسشنامه آنلاین از 21 آگوست 2020 تا 6 سپتامبر 2020 انجام شد. دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پزشکی و دانشجویان مقطع کارشناسی جراحی، در دانشکده پزشکی دانشگاه ام القوری (MedUQU)، شهر مکه، عربستان سعودی، جامعه هدف این مطالعه را تشکیل دادند. شرکت در این مطالعه داوطلبانه بوده و جذب دانشجویان از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل های رسمی انجام شده و لینک پرسشنامه از طریق گروه‌های توییتر، اسنپ چت و واتس‌اپ در اختیار همه دانشجویان پزشکی دانشکده MedUQU قرار گرفت. صفحه نخست پرسشنامه شامل هدف مطالعه، مدت زمان تقریبی تکمیل پرسشنامه، و یک فرم ابراز رضایت آگاهانه برای شرکت در نظرسنجی بود. در نهایت 572 نفر از دانشجویان پزشکی در این مطالعه شرکت کردند.
2.2 ساختار پرسشنامه. یک پرسشنامه اصلاح شده آنلاین با استفاده از قابلیت Google Form طراحی شد. این پرسشنامه اصلاح شده بر اساس نمونه هایی که در مطالعات گذشته منتشر شده بود [8، 14] الگوبرداری شد و مورد تایید کمیته اخلاق زیست پزشکی دانشکده پزشکی، دانشگاه ام القوری را نیز قرار گرفت(کد تایید: HAPO-02-K-012-2020-08-430). پرسشنامه شامل 14 آیتم در دو بخش بود. بخش اول شامل اطلاعات کلی شرکت کنندگان، مانند جنسیت، سن، سال تحصیلی و انگیزه آن ها از تحصیل در رشته پزشکی بود. بخش دوم از مقياس روانشناسی فشار رواني كسلر(K10) به منظور ارزیابی سطوح استرس دانشجویان رشته پزشکی استفاده شد [15]. پرسشنامه شامل 10 سوال درباره وضعیت عاطفی دانشجویان بوده و پاسخ سوالات نیز به صورت مقیاس 5 درجه ای از گزینه 1(هیچوقت) تا گزینه 5 (همیشه) تشکیل شده بود.

بدون دیدگاه