ترجمه مقاله اثر برنامه کاهش استرس بر اساس ذهن آگاهی بر استرس، اضطراب و ترس از زایمان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثر برنامه کاهش استرس بر اساس ذهن آگاهی بر استرس، اضطراب و ترس از زایمان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر برنامه کاهش استرس بر اساس ذهن آگاهی بر استرس، اضطراب و ترس از زایمان در زنان باردار مبتلا به COVID-19
عنوان انگلیسی
Effect of the Mindfulness-Based Stress Reduction program on stress, anxiety, and childbirth fear in pregnant women diagnosed with COVID-19
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.549 در سال 2021
شاخص H_index مجله
56 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.668 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1744-3881
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13016
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - پزشکی - روانشناسی بالینی - روانپزشکی - جراحی زنان و زایمان
مجله
Complementary Therapies in Clinical Practice
کلمات کلیدی
کووید 19 - ذهن آگاهی - سلامت ذهنی دوران بارداری - بارداری - حالت دوران بارداری
کلمات کلیدی انگلیسی
COVID-19 - Mindfulness - Perinatal mental health - Pregnancy - Prenatal mood
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ctcp.2022.101566
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مواد و روش ها
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 19 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف: هدف این مطالعه بررسی اثربخشی برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) در پیشگیری از نگرانی، اضطراب و ترس از زایمان در زنان باردار مبتلا به کووید 19 می باشد.
مواد و روش: این مطالعه که به صورت یک آزمایش تصادفی کنترل شده طراحی شد، با مشارکت زنان بارداری انجام شد که مبتلا به کووید 19 بودند. نمونه، شامل 84 زن باردار بود، از جمله 42 زن باردار در گروه آزمایش و 42 زن باردار در گروه کنترل. برنامه MBSR آنلاین، شامل 8 جلسه بود و 4 هفته به طول می انجامید که برای زنان باردار در گروه آزمایش فراهم شد، در حالیکه چنین طرحی برای گروه کنترل ارائه نشد. داده ها از طریق پرسشنامه اضطراب بارداری بازبینی شده(NuPDQ)، پرسشنامه اضطراب بک(BAI)، و پرسشنامه نگرش به زایمان(CAQ) جمع آوری شدند.
نتایج: پس از برنامه MBSR، میانگین امتیازات NuPDQ، BAI، و CAQ زنان باردار در گروه آزمایش به طور معناداری کمتر از میانگین امتیازات زنان باردار در گروه کنترل بود(p<0.001).
نتیجه گیری: برنامه MBSR آنلاین می تواند برای کاهش سطوح استرس، اضطراب و ترس از زایمان زنان باردار مبتلا به کووید 19 به کار رود. با استفاده از برنامه MBSR، متخصصان سلامت می توانند سلامت روانی زنان باردار مبتلا به کووید 19 را بهبود دهند.
2. مواد و روش ها
2.1. طرح و نمونه
این مطالعه به صورت یک آزمایش تصادفی کنترل شده طراحی شد تا اثرات برنامه زنده آنلاین MBSR بر استرس، اضطراب و ترس از زایمان در زنان باردار مبتلا به کووید 19 شناسایی شود. این مطالعه با زنان بارداری انجام شد که در نهادهای مرتبط وابسته به وزارت بهداشت استان آدیامان در جنوب شرقی ترکیه ثبت نام کرده بودند و آزمایش های واکنش زنجیره ای پلی مراز(PCR) آنها مثبت بود. در این مطالعه، سوابق کووید 19 برای 9 ماه، بین مارس و نوامبر 2020، بررسی شد. مطابق مدارک وزارت بهداشت، 165 زن باردار در شهر در دوره فوق الذکر مبتلا به کووید 19 بودند. انتشار عفونت کووید 19 برای 2750 زن باردار ثبت شده در نهادهای مربوطه در مارس-نوامبر 2020، تقریبا 6% بود.
تحلیل توانی موردی برای برآورد اندازه مناسب نمونه انجام شد. در مروری بر تحقیقات پیشین، مشخص شد که برای نتایج اولیه مطالعه، میانگین امتیاز استرس در بارداری، قبلا 62.35 گزارش شد(انحراف استاندارد 11.28) [22]. در واقع، فرض می شود که میانگین امتیاز اضطراب پس از مداخله در مطالعه 7 نمره کاهش خواهد یافت، حداقل انداره نمونه مورد نیاز، 42 زن باردار در هر گروه محاسبه شد، با حاشیه خطای 5% و سطح معناداری دو دامنه ای، در فاصله اطمینان 95%، و توان 80% برای نشان دادن جامعه (42 زن باردار برای گروه آزمایش و 42 زن باردار برای گروه کنترل).
این مطالعه تمام زنان باردار که به اینترنت دسترسی داشتند و آزمایش کووید 19 آنها در سه ماه اخیر مثبت بود را گنجاند(زیرا فرض می شود که اثرات روانشناختی عفونت کووید 19 حداقل برای حداکثر سه ماه به طول می انجامد) و بر اساس سوابق پزشکی آنها، مشکل روانشناختی نداشتند. زنان باردار که سن جنینی بالای 36 هفته داشتند یا طی فرآیند تحقیق زایمان می کردند از مطالعه حذف شدند. زنان باردار با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای نمونه انتخاب شدند. برای تصادفی سازی، زنان با استفاده از مولد اعداد تصادفی در جدول اعداد بر روی وب سایت www.random.org تعیین شدند. در آغاز مطالعه، اعداد برای گروه های کنترل و آزمایشی تعیین شد که بر اساس قرعه کشی اختصاص داده شد. به زنانی که عدد 1 اختصاص داده شد گروه آزمایش را تشکیل دادند، در حالیکه به زنانی که عدد 2 اختصاص داده شد، گروه کنترل را تشکیل دادند. در کل 102 زن باردار از نظر برآوردن معیار شمول، ارزیابی شدند. تمام این زنان باردار موافق مشارکت در مطالعه بودند. با این وجود، 18 نفر از آنها از مطالعه کنارگذاشته شدند(3 زنی که هفته جنینی آنها بیش از 36 هفته بود، 4 زن که طی مطالعه زایمان می کردند، 6 زن که به مشارکت در جلسات MBSR ادامه ندارند و 5 زن که فرم را به طور کامل پر نکردند) (شکل A1).

بدون دیدگاه