ترجمه مقاله شاخص های توسعه پایدار - نشریه تیلور و فرانسیس

ترجمه مقاله شاخص های توسعه پایدار - نشریه تیلور و فرانسیس
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
شاخص های توسعه پایدار: مطالعه موردی در شهر فلگ استاف و شهرستان کوکونینو
عنوان انگلیسی
Sustainable development indicators: a case study on the city of Flagstaff and Coconino county
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2009
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.534 در سال 2022
شاخص H_index مجله
54 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.922 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
1745-2627
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2022
کد محصول
12577
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
اقتصاد - اقتصاد نظری - برنامه ریزی سیستم های اقتصادی - توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
مجله
International Journal of Sustainable Development & World Ecology
کلمات کلیدی
پایداری - شاخص های اقتصادی - شاخص های زیست محیطی - توسعه اقتصادی
کلمات کلیدی انگلیسی
sustainability - economic indicators - environmental indicators - economic development
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1080/13504500902919706
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش‌ها
نتایج
بحث
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
کاربرد نظریه سرمایه‌داری و درک یک اقتصاد مستقل، مجموعه‌ای از شاخه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی را ایجاد نموده که از طریق استدلال‌ اقتصاد سنتی قابل توضیح نیست. به منظور تعدیل موثر و کارآمد موضوعات مرتبط با پایداری، مباحث توسعه پایدار روش‌های متحولانه‌ای را همچون شاخص‌های توسعه پایدار ایجاد نموده تا به ارزیابی پیشرفت در حوزه پایداری در جوامع، بدون استفاده از روش‌های سنتی تحلیل هزینه-سود بپردازد. شاخص‌هایی که در این پژوهش مطرح می‌گردد، به عنوان روش ارزیابی پروژه در دپارتمان‌های توسعه جوامع محلی کاربرد دارد. با استفاده از سیاست‌های مدیریتی رشد محلی به عنوان یک مبنا، این شاخص‌ها ایجاد شده‌اند تا نشان دهند که چگونه یک پروژه رو به توسعه دارای سهمی در اهداف این سیاست‌های مرتبط با هر سه بعد پایداری: یعنی زیست‌محیطی، اقتصادی، و اجتماعی-اقتصادی است.

 

روش‌ها
درک اهداف و مقاصد سیاست‌ها، به عنوان اولین مرحله برای دستیابی به تعاریف مفهومی است که می‌تواند برای توسعه شاخص به عنوان ابزاری برای پیشرفت سیاست‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد. این بخش به معرفی پیشرفت‌های اصلی و اموزه‌های فراگیر در مورد کاربرد سیستم‌های شاخص می‌پردازد که بطور موثری به پیگیری پیشرفت در مسیر دستیابی به اهداف جوامع می‌پردازد که مستلزم هر سه بُعد توسعه پایدار است. ابتدائا، طرح سیاست، کاربرد شاخص، و اهداف اصلی سیاست‌ها در شرایط توسعه شاخص معرفی می‌گردد. به دنبال ان، روش توصیفی مرتبط با تحلیل محتوای سیاست‌های شهری و استانی، توضیح داده می‌شود و پس از آن بحث مربوط به روش اصلی تجزیه و تحلیل، ساختار و مقایسه، مطرح می‌گردد. در نهایت، نگاهی به طرح پرسش‌های تحقیق در این پژوهش و ارزیابی بهترین روش برای عملیاتی‌کردن این سیاست‌ها می‌پردازیم.

 

طرح سیاست‌ها به دنبال یک روش مشارکتی، در ارتباط با توسعه سیاست‌هایی است که موضوعات عملیاتی را که در جامعه نفوذ دارد، به ذهن می‌اورد (نیگرن 1999). این روند باعث ایجاد مشروعیت در توسعه سیاست‌ها می‌گردد. به هر حال، عملیاتی کردن سیاست‌ها، برای موفقیت نهایی و دسترسی به اهداف جامعه، امری ضروری است. بدون وجود یک مکانیسم نظارتی برای ارزیابی پیشرفت در مسیر اهداف سیاست‌ها، هیچ ارزیابی عملکردی وجود نخواهد داشت، و همچنین پاسخگویی در روند پروژه‌های شهری وجود ندارد. روش‌های سنتی به ادغام شکل‌های مختلف گزارش‌های سالانه، شش ماهه، و سه ماهه می‌پردازد که توسط مدیران یا کمیسیون‌های دولت محلی ارائه می‌شود. از لحاظ تاریخی، سیستم‌های شاخص، به عنوان ابزار نظارت مالی و ارزیابی اهداف با توجه به توسعه سرمایه محسوس و همچنین نظارت ملی شرایط اقتصادی، برای بخش‌های خصوصی، بکار گرفته می‌شوند. این روش ارزیابی ابتدائا در سده 1960 معرفی شد؛ به هر حال تا اواخر 1970، توسعه شاخص به عنوان ابزار نظارتی شرایط اجتماعی، به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور گرداوری داده، کنار گذاشته شد (کینگسلی 2006). اخیرا، پیشرفت‌های زیادی در روند گرداوری داده صورت گرفته که این سهولت به دلیل کاربرد سیستم‌های شاخص به عنوان ابزاری برای ارزیابی اهداف سیاست جامعه‌‌گرا است (کینگسلی 1998).

 

چهار تغییر اصلی که در سال‌های اخیر به وقوع پیوسته است، باعث تغییر ظرفیت شاخص‌ها برای نظارت بر حساب‌های اجتماعی شده است. این تغییرات عبارتند از: پیشرفت در سخت‌افزارهای کامپیوتری که باعث توسعه ظرفیت‌های کامپیوتری به منظور ذخیره‌سازی و دستکاری داده و کاهش هزینه‌ها شده است؛ تطبیق آدر‌س‌دهی و پیشرفت در حوزه نرم‌افزار GIS به منظور کمک در شناسایی مناطق مورد نظر؛ پیشرفت در زمینه مدیریت خودکار داده برای تحلیل‌های اماری پیشرفته و صرف زمان کمتر؛ و پیشرفت در توسعه نهادهای محلی که انجمن‌های غیردولتی را شکل داده که به عنوان واسطه‌های اطلاعاتی هستند، ارائه منابع خارجی با هزینه پایین برای گرداوری داده (کینگسلی 2006).


بدون دیدگاه