ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
2.کارهای مربوطه
اخیراً چندین طرح خوشه بندی برای VANET ارائه شده است. چندین طرح پیشنهادی [7 ، 8 ، 9 ، 10 ، 11] فقط روی خوشه بندی یک مرحله ای متمرکز شده اند ، که فقط امکان ارتباط بین CM و CH آن با حداکثر فاصله یک گام فراهم می کند. بنابراین ، منطقه پوشش بسیار اندک است و خوشه های زیادی تشکیل می شوند که این امر بر عملکرد شبکه تأثیر می گذارد و سرعت همپوشانی بین خوشه ها را افزایش می دهد. این پروتکل ها به دلیل تحرک زیاد در منطقه ، جایی که شکل شناسی شبکه بسیار پویا است ، برای محیط های بزرگراه قابل تنظیم نیست. در نتیجه ، چندین طرح خوشه بندی چند مرحله ای در سالهای اخیر [19 ، 20 ، 21] برای گسترش سطح پوشش خوشه ها ، کاهش تعداد خوشه ها و بهبود ساختار خوشه ای و پایداری پیشنهاد شده است.
از طرف دیگر ، چندین طرح خوشه بندی مبتنی بر تحرک ارائه شده است. الگوریتم خوشه بندی مبتنی بر تحرک (MOBIC) [15] یک مرجع و پروتکل خوشه ای مقایسه ای است که در ابتدا در Mobile Ad-hoc NETwork (شبکه های احتصاصی تلفن همراه)(MANET) و بعداً برای VANET استفاده می شود. پروتکل MOBIC شبیه به الگوریتم Lowest-ID است [12] ، اما از معیارهای تحرک به عنوان مبنا برای تشکیل خوشه و انتخاب CH استفاده می کند.
حافظ و همکارانش [16] طرح خوشه بندی جدیدی را برای VANET ایجاد کردند که CH ها بر اساس سرعت و فاصله نسبی آنها از وسایل نقلیه در محله خود انتخاب می شوند. علاوه بر این ، پروتکل پیشنهادی برای هر خوشه یک CH ثانویه را انتخاب می کند (در صورت عدم دسترسی بهCH اولیه ، به عنوان CH اصلی استفاده می شود). مرحله نگهداري در طرح ارائه شده با استفاده از يك سيستم استنباط منطق فازي با رفتار رانندگان در جاده سازگار است. این پروتکل برای استفاده در مناطقی با تحرک زیاد مناسب است ، اما CH ها معمولاً هنگام حرکت سریع یا تغییر جهت ، مکرر تغییر می کنند. تغییر مکرر CH منجر به کاهش عملکرد CH های ثانویه می شود که منجر به شکل گیری خوشه های ناپایدار می شود.