ترجمه مقاله استفاده از تاثیر سیستم اطلاعات مدیریت بر قابلیت های پشتیبانی تصمیم

ترجمه مقاله استفاده از تاثیر سیستم اطلاعات مدیریت بر قابلیت های پشتیبانی تصمیم
قیمت خرید این محصول
۳۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
استفاده از تاثیر سیستم های اطلاعات مدیریت بر قابلیت های پشتیبانی تصمیم: یک مدل مفهومی
عنوان انگلیسی
Use of Management Information Systems Impact on Decision Support Capabilities: A Conceptual Model
صفحات مقاله فارسی
12
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2016
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
12553
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مهندسی فناوری اطلاعات - سیستم های اطلاعاتی پیشرفته - مدیریت سیستم های اطلاعاتی - مدیریت کسب و کار - مدیریت پروژه - مدیریت استراتژیک
مجله
Journal of International Business Research and Marketing
کلمات کلیدی
MIS - دسترسی اطلاعات - کیفیت اطلاعات - تصمیم گیری - کیفیت تصمیم
کلمات کلیدی انگلیسی
MIS - Information access - Information quality - Decision making - Decision quality
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.18775/jibrm.1849-8558.2015.14.3004
فهرست مطالب
چکیده
1: مقدمه
2: ساختار مدل مفهومی
3: بحث و مفاهیم
4: نتیجه‌گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله، شناسایی و تحلیل مساله در تسهیل سیستم‌های اطلاعات مدیریت نقش مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه‎براین، رضایت تصمیم‌گیرنده و محتوای اطلاعات و کیفیت دسترسی به اطلاعات به روش مطالعات پیشین تحلیل و بررسی شد. در این پژوهش، متغیرهای لازم را با هدف تحلیل اثر سیستم‌های اطلاعات مدیریت در قابلیت‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری شناسایی کردیم. این ارزیابی فرضیه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کند که بیشتر آن‌ها به شناسایی رابطه میان سیستم‌های اطلاعات مدیریت و قابلیت‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری می‌پردازند. متغیرهای این مدل پژوهشی عبارتند از: اثر شناسایی مساله، سرعت شناسایی مساله، تحلیل تصمیم‌گیری، رضایت کاربر، دسترسی اطلاعات، محتوای کیفیت اطلاعات، سرعت تصمیم، و کیفیت تصمیم.

 

2: ساختار مدل مفهومی
دِ لون و مکلین (1992) عوامل مختلفی را شناسایی کردند که با تاثیر بر موفقیت سیستم اطلاعات مدیریت، موفقیت سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری از قبیل کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، رضایت کاربر و تاثیر افراد را تضمین می‌کرد. طبق گزارشات، سیستم‌های اطلاعات مدیریت دارای مزایای بسیاری در رابطه با پشتیبانی است که برای افزایش فعالیت سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری، فراهم شده است. نقش اصلی سیستم‌های اطلاعات مدیریت از تعریف مساله شروع می‌شود که براساس آن، مراحل بعدی عمل تعریف می‌شود. مینتزبرگ (1976) به دو حوزه مهم در مرحله‌ تعریف مساله اشاره کرده است. یکی از این حوزه‌ها که با نام «تصدیق تصمیم‌گیری» شناخته شده است، با نشان دادن مشکلات، تهدیدات و ... مرتبط، فرآیند پشتیبانی تصمیم‌گیری را آغاز می‌کند.

 

دومین حوزه که با نام « تشخیص» شناخته شده است، عمدتا به تحلیل و بررسی مساله و تهدید از پیش تعریف‌شده در مرحله‌ «تصدیق تصمیم‌گیری» مربوط است. این حوزه یکی از جنبه‌های ضروری عملکرد در سیستم اطلاعات مدیریت است. نقش سیستم‌های اطلاعات مدیریت حتی در جذب و ذخیره اطلاعات برای برای اهداف تصمیم‌گیری، ضروری است. در این مورد، ممکن است اطلاعات از منابع مختلف داخلی و خارجی به‌دست آید. بنابراین، اطلاعات موجود برای شناسایی مسائل، تهدیدها و سایر فرصت‌‌ها ضروری است. به‌طور دقیق‌تر، ممکن است اطلاعات در رابطه با عوامل سیاسی، قانونی، اقتصادی، فنی و اجتماعی تعریف و تحلیل شوند که این عوامل در تحلیل تغییر رفتار مصرف‌کننده و محیط بازار نقش مهمی دارند.

 

اطلاعات، نقش مهمی در هر سازمانی دارد. کاربرد این اطلاعات به ارزش آن مربوط است. بیشتر پژوهش‌های گذشته، رابطه مثبتی را میان کیفیت اطلاعات و موفقیت سازمان نشان می‌دهد. اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های ضروری که ممکن است اهداف آینده سازمان را تحت تاثیر قرار دهد، اهمیت دارد. بنابراین، نقش اطلاعات را می‎توان به‌عنوان مواد خام برای تصمیم‌گیری درنظر گرفت. زمانی‌که اطلاعات بسیاری دردسترس مدیران باشد، به‌کارگیری سیستم اطلاعات مدیریت ضروری است. بنابراین، سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری، با کمک به مدیران جهت انتخاب مناسب‌ترین اطلاعات از میان گزینه‌ها، راه رسیدن به یک تصمیم مهم را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند. بنابراین، می‎توان گفت که سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری به‌عنوان دارایی شرکت حساب می‌شوند. اهمیت سیستم‌ پشتیبانی تصمیم‌گیری هنگام تصمیم‌‌گیری‌های پیچیده‌ بیشتر می‌‌شود. اعتقاد بر این است که سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری، اثربخشی تصمیم‌گیری‌های پیچیده را افزایش می‌دهد.


بدون دیدگاه