ترجمه مقاله راندمان پودر سنگ مرمر ضایعاتی در کنترل واکنش قلیایی-سیلیس بتن - نشریه الزویر

ترجمه مقاله راندمان پودر سنگ مرمر ضایعاتی در کنترل واکنش قلیایی-سیلیس بتن - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
راندمان پودر سنگ مرمر ضایعاتی در کنترل واکنش قلیایی-سیلیس بتن: یک رویکرد پایدار
عنوان انگلیسی
Efficiency of waste marble powder in controlling alkali–silica reaction of concrete: A sustainable approach
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.582 در سال 2021
شاخص H_index مجله
198 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.777 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0950-0618
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12434
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران - مدیریت ساخت - سازه
مجله
Construction and Building Materials
کلمات کلیدی
پودر مرمر بدون استفاده - مواد ساختمانی - واکنش قلیایی- سیلیکایی - بررسی میکروسکوپی - سازگار با محیط زیست
کلمات کلیدی انگلیسی
Waste marble powder - Building material - Alkali silica reaction - Microscopic examination - Eco-efficient
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2017.08.002
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. برنامه تجربی
3. روشهای آزمایش
4. نتایج و بحث
5. نتیجه گیری ها
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

بازیافت ضایعات مواد ساختمانی مورد توجه گسترده جهانی قرار گرفته اند. این کار نه تنها به حفظ منابع طبیعی کمک می کند بلکه ویژگیهای مواد ساختمانی موجود را افزایش می دهد و منجر به ساخت و سازهای اثتصادی و دوستدار محیط می شود. هدف اصلی این تحقیق، بررسی کارایی پودر مرمر بدون استفاده (WMP) در کنترل واکنش پذیری قلیا – سیلیکایی (ASR) در بتن می باشد. برای این هدف، WMP از صنعت مرمر گرفته شده است. برای شروع پدیده ASR، مواد واکنشی متراکم در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. نمونه های بدست امده از مرمر که با WMP به عنوان ماده جایگزین سیمان با نسبت های جایگزینی 10%, 20%, 30%,40% آماده شده اند (با توجه به وزن سیمان) آماده شده اند با روش آزمون ASTM C1260 استاندارد ارزیابی شدند. آزمایش های مقاومت فشردگی و تحلیل گرمایی برای بررسی تاثیر WMP بر پیشرفت مقاومت بتن انجام شدند. نتایج بدست آمده از آزمایش های مقاومت فشردگی و تحلیل گرمایی نشان دهنده افزایش مقاومت بعد از جایگزینی 10 درصدی سیمان با WMP می باشند. به علاوه، کاهش 28 و 50 درصدی در انبساط ملات بعد از جایگزینی 10 . 40 درصدی سیمان با WMP مشاهده شده است.تصاویر بدست آمده از اسکن الکترو میکروسکوپی، علامتی از شکاف ASR را برای ملات دارای WMP نشان ندادند. به هر حال، وجود شکاف ناشی از ASR در نمونه های کنترل مشاهده شده است. به هر حال، طیف سنجی اشعه ایکس (EDS) نشان می دهد که مقدار قلیا بعد از جایگزینی سیمان با WMP کاهش می یابد و این عامل منجر به غلبه بر انبساط ASR می شود. بنابراین، بر اساس نتایج می توان از WMP به صورت موثر برای کنترل انبساط ASR استفاده شود و منجر به ایجاد ساختار مقاوم و اقتصادی می شود.

 

برنامه تجربی
برای ارزیابی ثبات WMP در کنترل انبساطASR، یک تحقیق تجربی در دو فاز انجام شده است. در فاز اول، ویژگیهای شیمیایی و فیزیکی مواد هام مورد ارزیابی قرار می گیرد. به علاوه، ترکیب ملات (جدول 1) از WMP در نسبت های مختلف استفاده می شوند تا با استفاده از آن تاثیر WMP بر ویژگیهای مکانیکی و حرارتی ترکیبات ملات تعیین شوند. در فاز دوم، نقش WMP در کنترل انبساط ASR با استفاده از ASTM C1260(روش آزمایشی استاندارد برای بررسی فعالیت قلیایی مواد متراکم) بررسی می شود. رفتار میکروسکوپی و شیمیایی نمونه های منتخب در کنترل انبساط حاصل از SAR از طریق میکروسکوپی اسکن الکترون (SEM) و طیف سنجی اشعه ایکس(EDS) مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

مواد
برای بررسی کارایی WMP در کنترل ASR، WMP به صورت ماده آبکی از صنعت سنگ مرمر واقع در پاکستان بدست آمده است. ابتدا، ماده آبکی در دمای 100 درجه سانتی گراد به مدت 24 ساعت خشک می شود. سپس، ماده خشک شده در آسیاب توپی خرد می شود تا زمانی که تمام ذرات به اندازه کوچکتر از 45mm برسند و شبیه ذرات سیمان شوند. سپس WMP بدست آمده در طول تحقیق مورد استفاده قرار می گیرد. مواد متراکم درشت دارای صخره های آهکی بدست آمده از صخره های پاکستان برای توسعه پدیده ASR استفاده می شوند. صخره های سنگ آهک- دولومیت بررسی شده در تحقیقات قبلی واکنش قلیایی – سیلیکایی نشان داده اند (40و41). مواد متراکم از طریق انفجار و تکنیک های خرد کردن در اندازه های مورد نظر بدست می آیند. در طول این تحقیق، سیمان پرتلند معمولی و آب خوردنی شیر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نسبت های ترکیب
سیمان با نسیت های مختلف با WMP جایگزین می شود (10%, 20%, 30% -40% وزن) تا بتوان ترکیبات ملات را در مکعب و ستون ها آماده کرد. نسبت سیمان به مواد متراکم برای آماده سازی نمونه ها 1 تا 2.5 نگه داشته می شود. نسبت ثابت (ASTM C1260) و متغیر آب به سیمان برای آماده سازی نمونه ملات در نظر گرفته می شود.ابتدا، (ASTM C1260) مد نظر قرار می گیرد و نسبت ثابت نگه داشته می شود که برای نمونه می توان 0.47 را اشاره کرد. برای نمونه های کنترل بدون WMP، جریان پذیری 110mm با در نظر گرفتن نسبت ثابت آب به سیمان بدست می آید. به هر حال، همراه با افزایش نسبت WMP، کاهش در جریان پذیری مشاهده شده است. بنابراین، ترکیبات ملات دارای نسبت های متغیر آب به سیمان نیز برای داشتن جریان پذیری ثابت 110mm آماده می شوند.


بدون دیدگاه