ترجمه مقاله اثر سرمایه فکری بر عملکرد مالی به عنوان یک متغیر مداخله گر

ترجمه مقاله اثر سرمایه فکری بر عملکرد مالی به عنوان یک متغیر مداخله گر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر سرمایه فکری بر عملکرد مالی با ارزش برند به عنوان یک متغیر مداخله گر
عنوان انگلیسی
The Influence of Intellectual Capital towards Financial Performance with Brand Value as an Intervening Variable
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
0.739 در سال 2020
شاخص H_index مجله
22 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.211 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1582-2559
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q4 در سال 2020
کد محصول
12415
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - حسابداری - حسابداری مالی - حسابرسی - مدیریت کسب و کار - مدیریت مالی - حسابداری عمومی
مجله
Quality - Access to Success
کلمات کلیدی
سرمایه فکری - ارزش برند - عملکرد مالی
کلمات کلیدی انگلیسی
intellectual capital - brand value - financial performance
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
1.مروری بر تحقیقات پیشین
2. روش شناسی
3. نوع پژوهش
4. نتایج و بحث
5 نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

هدف این مطالعه، تحلیل و ارائه شواهد تجربی مبتنی بر تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی با استفاده از ارزش برند به عنوان متغیری مداخله گر است. فرضیه (1) عبارتست از سرمایه فکری که تاثیر معناداری بر عملکرد مالی دارد و فرضیه (2): سرمایه فکری تاثیر معناداری بر ارزش برند دارد. فرضیه (3): ارزش برند تاثیر معناداری بر عملکرد مالی دارد، و فرضیه (4): سرمایه  فکری با وجود ارزش برند به عنوان متغیری مداخله گر، تاثیر معناداری بر عملکرد مالی دارد،. جامعه این تحقیق، شرکتی است که در مجله swa جز 100 برند با ارزش، قرار دارد. این مطالعه از روش نمونه گیری هدفمند استفاده کرد و طی دوره مشاهدات از سال 2014 تا 2016 از نمونه ای با 76 شرکت بدست آمد. در این مطالعه از داده های ثانویه شرکت هایی که در بورس اوراق بهادار اندونزی قرار دارند، استفاده شده است. تکنیک تحلیل داده مورد استفاده در این تحقیق، روش تحلیل مسیر بود. برای  تحلیل داده ها از برنامه PLS Smart3.0 استفاده شد. نتایج نشان داد که سرمایه فکری تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد مالی دارد. سرمایه فکری تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش برند ندارد. تاثیر ارزش برند بر عملکرد مالی نیز مثبت است ولی معنادار نیست. سرمایه فکری به واسطه ارزش برند، بر عملکرد مالی تاثیر مثبت می گذارد، اما تاثیر آن معنادار نیست. در این مطالعه، ارزش برند به عنوان متغیر مداخله گر، یک متغیر تعدیل گر نسبی بود.

 

مروری بر تحقیقات پیشین
مرور نظری
دیدگاه مبتنی بر منابع
طبق دیدگاه مبتنی بر منابع(RBT)، شرکتها با داشتن، اکتساب و استفاده موثر از دارایی استراتژیک مزیت رقابتی بدست می آورند و از عملکرد برتر بهره مند می شوند. دارایی های استراتژیک مورد بحث، شامل دارایی های ملموس به شکل دارایی های فیزیکی و دارایی های ناملموسی که متعلق به شرکت است و شرکت به منظور حفظ استراتژی سودآور و رقابتی آنها را توسعه و مورد استفاده قرار می دهد، می باشد( ورنر فلت( 1984 ) در کومننیک و پوکراکیک، 2012). کسب دارایی های فیزیکی مانند زمین، ماشین الات و ساختمان در بازار آزاد، بسیار آسان می باشد و تقلید از آن نیز بسیار آسان است، اگر شرکت تنها بر دارایی های فیزیکی تکیه کند، مشکلاتی برای شرکت ایجاد می شود. بنابراین، شرکت باید، از دارایی های ناملموس خود نیز استفاده کند تا بتواند در رقابت بسیار شدید صنعتی، رقابت کند. بارنی(1991) بیان می کند که دارایی های ناملموس را می توان به عنوان دارایی استراتژیک در نظر گرفت که می تواند مزیت رقابتی پایداری برای شرکت ایجاد کند، چرا که دارایی ناملموس باارزش است، تقلید از آن دشوار است، کمیاب است و به سختی با دیگر چیزها جایگزین می شود.

 

a. ارزشمند است: گران بها(با ارزش) است، یعنی اقتصادی است، دارایی های ناملموس ارزشی دارند که برای شرکت سودآور است.

b. کپی کردن از آن دشوار است. با برخورداری از دارایی ناملموسی که کپی کردن از روی آن دشوار است(تقلید از آن دشوار است)، شرکتها می توانند سودآوری خود را افزایش دهند، چرا که شرکت های دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند.

c. کمیاب: دارایی های ناملموس کمیاب (نایاب)، یعنی تنها تعداد محدودی از افراد آن را دارند. علاوه بر این، اگر شرکتی از یک دارایی ناملموس که دارای ارزش یا سود کمیاب است برخوردار باشد، می تواند از امتیاز انحصاری بهره مند شود.

d. جایگزینی آن دشوار است. (غیر قابل جایگزین). بنابراین، حتی اگر رقبای شرکت نیز از دارایی های ناملموس مشابهی برخوردار باشند، این دارایی ها یکسان نیستند.

 

سرمایه فکری
سرمایه فکری برای ایجاد مزیت رقابتی و ارزش افزوده در شرکت، عامل حیاتی است. مفهوم سرمایه فکری، پنج دسته از منابع را شناسایی می کند که می تواند به عنوان چارچوبی برای تسهیل شناسایی منابع استراتژیک همه شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد(روس و روس، 1997 در کومننیک و پوکرا کیک، 2012). به عقیده ی کومننیک و پوکرا کیک (2012)، سرمایه فکری در شرکت تنها شامل دانش نیست، بلکه می تواند سرمایه انسانی، سازمانی و رابطه ای را نیز در بر گیرد. سرمایه انسانی شامل، شایستگی و توانایی کارکنان برای سازماندهی، به کار بردن دانش و مهارت خود، برای انجام فعالیت های خاص می باشد.


بدون دیدگاه