ترجمه مقاله اثر فرآیندهای مدیریت دانش بر عملکرد تجاری - نشریه وایلی

ترجمه مقاله اثر فرآیندهای مدیریت دانش بر عملکرد تجاری - نشریه وایلی
قیمت خرید این محصول
۳۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر فرآیندهای مدیریت دانش بر عملکرد تجاری: شواهدی از کویت
عنوان انگلیسی
Impact of knowledge management processes on business performance: Evidence from Kuwait
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.943 در سال 2020
شاخص H_index مجله
44 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.341 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1099-1441
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2020
کد محصول
12407
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت دانش، مدیریت کسب و کار و مدیریت عملکرد
مجله
Knowledge and Process Management
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1002/kpm.1562
فهرست مطالب
1.مقدمه
2. مدیریت دانش در منطقه عرب
3. مروری بر تحقیقات پیشین
4. روش شناسی پژوهش
5. نتایج
6. بحث و نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
هدف این تحقیق، بررسی رابطه بین فرآیند های مدیریت دانش(KM) و سطح عملکرد کسب و کار سازمان ها در کشور کویت می باشد. در تحقیق از یک نظرسنجی استفاده شد، که به  500 نفر از کارکنان 139 شرکت دولتی و خصوصی در کویت توزیع شد. آزمون های روایی و پایایی استفاده از ابزار پیمایش را تایید کردند، در حالیکه تحلیل عاملی 4 فاکتور  مهم را نشان داد که تاثیر آن عوامل بر عملکرد ارزیابی شد. نتایج تحقیق نشان داد که هر 4 فرآیند مدیریت دانش (به طور مثال، ایجاد و توسعه دانش ، تدوین و ذخیره دانش، انتقال و به اشتراک گذاری دانش، استفاده و ارزیابی دانش) تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد درک شده کسب و کار دارد. علاوه بر این، تحقیق نشان داد که فرآیندهای مدیریت دانش، بیشترین تاثیر را بر عملکرد نوآوری دارند. محدودیت های این پژوهش به طور عمده مربوط به محدوده جغرافیایی محدود تحقیق، است، زیرا، پیمایش فقط شرکت های کویت را بررسی می کند. اصالت این تحقیق، ناشی از پوشش ناحیه جغرافیایی است.  درواقع، تاکنون هیچ تحقیق تجربی در زمینه مدیریت دانش، در کویت، به عنوان کشوری وابسته به نفت، انجام نشده است .

 

مدیریت دانش در منطقه عرب
سابری(2005) بیان می کند که گرچه مدیریت دانش در کشورهای توسعه یافته به راحتی قابل اجرا است، کشورهای که از دانش فنی و توانایی های مدیریتی مورد نیاز برخوردارند، اما استفاده موفقیت آمیز از آن، در کشورهای درحال توسعه به دلیل وجود مشکلات مدیریتی و سازمانی مختلف چالش برانگیز است. منطقه عرب از ویژگی های خاصی در رابطه با توسعه سرمایه فکری ملی برخوردار است(بونتیس،2004). کشورهای منطقه عرب به عنوان اقتصادهای در حال توسعه تلقی می شوند(برنامه توسعه سازمان ملل، 2016)، بنابراین، منطقی است که آنها هنوز هم در رابطه با پذیرش مفهوم و اجزای مدیریت دانش با مشکلاتی روبرو باشند. علاوه بر این، در سال های اخیر، با هدف ادغام منطقه ای بیشتر و مشارکت در محیط تجارت جهانی، این کشورها از ساختارهای تجاری در حال گسترش بهره مند شدند، که این توانایی را به آنها داده تا به سطوح بالاتری از رشد و توسعه ملی دست یابند(گانی، 2011). این مسئله نیازمند تمرکز بیشتر بر توسعه و پیاده سازی استراتژی های مدیریت دانش مناسب است.بر اساس گزارش توسعه انسانی عرب که توسط برنامه توسعه سازمان ملل (2003) ایجاد شد،

 

جامعه مبتنی بر دانش، جامعه ای است که انتشار دانش، تولید و کاربرد دانش، در تمامی جوانب فعالیت انسانی تبدیل به اصول سازماندهی می شود: فرهنگ، جامعه، اقتصاد، سیاست، و زندگی شخصی. امروزه، دانش ابزاری برای گسترش دامنه آزادی های بشر است، از طریق حاکمیت خوب، ظرفیت حمایت از آزادی ها را افزایشدهد و دستیابی به اهداف بالاتر بشر اخلاقی عدالت و کرامت انسانی را فراهم می کند.

 

نتایج مهم گزارش فوق بدین صورت است: (1) در این خصوص، بین کشورهای غربی و عرب تفاوت چشمگیری وجود دارد؛(2) ناکارائی در جذب دانش و کاهش به اشتراک گذاری دانش در منطقه عرب ناشی از مجموعه پیچیده ای از آشفتگی های اقتصادی و سیاسی است؛(3) منطقه عرب به استراتژی مدیریت دانش نیاز دارد ولی موانع اصلی ان، استراتژی تحقیق و توسعه پیش پا افتاده، و زیر ساخت های تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی ناکافی می باشد؛(4) و علیرغم کاستی های گفته شده، منطقه عرب از پتانسیل فکری برخوردار است(موهامد، او سالیوان، و ریبر،2008).

 

آلراوی(2008) بیان کرده است که نگرانی های کلیدی مدیریتی در رابطه با مدیریت دانش در امارات متحده عربی، ماهیت اطلاعاتی، مدیریتی و فرهنگی است. در رابطه با مسائل فرهنگی مطرح شده، مدیران نگران مفاهیم مدیریت تغییر و توانایی آنها برای متقاعد کردن بخش های کسب و کار برای به اشتراک گذاری دانش با سایر بخش ها هستند. در بسیاری از سازمان ها، برای تغییر نگرش های کارکنان به یک تغییر فرهنگی عمده نیاز است، در نتیجه دانش و بینش ها داوطلبانه و مستمر به اشتراک گذاشته می شود. پاسخ دهندگان پژوهش، از اینکه مدیران ارشد ممکن است مدیریت دانش را مانند سبک های دیگر در نظر بگیرند و اینکه مفهوم مدیریت دانش درک نشود، ابراز نگرانی کردند. در نهایت، نگرانی های مربوط به اطلاعات، که عمدتا با تمایل به جلوگیری از اشباع اطلاعاتی در ارتباط است. بنابراین، نگرانی بیشتر درباره ی اطلاعات جدید بود که پس از حذف دانش یا داده غلط و قدیمی که دیگر معتبر نیست در دسترس خواهد بود.


بدون دیدگاه