ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
خستگی یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه هوانوردی است زیرا می تواند بر روی امنیت بسیاری از افراد تاثیر داشته باشد. هدف این مطالعه، شناسایی کردن عواملی است که بر روی خستگی خلبانان تاثیر دارد. این مطالعه یک مدل خستگی برای خلبانان هواپیما ها ارائه می کند. خستگی بر اساس کاهش توانایی فیزیکی، روانی و کم بود استراحت تعریف می شود. بر اساس 929 پاسخ که از خلبان های مختلف به دست آمده است، این مطالعه تایید می کند که خستگی خلبان ها تحت تاثیر هفت متغیر مختلف می باشد- جهت پرواز، زمان بندی برای خدمه، همکاری ، محیط هواپیما، تخصیص های شغلی، تفاوت های قومیتی و محیط هتل. نتایج نشان می دهد که این عوامل بر روی خستگی فیزیکی، روانی و کمبود استراحت تاثیر دارند .این یافته ها می تواند بر روی کاهش خستگی خلبان کمک کند که موضوع مهمی در زمینه خستگی فیزیکی، روانی و کمبود استراحت در هوانوردی می باشد.
مرور بر مقالات
نظرات عمومی در رابطه با خستگی
خستگی، علت ها و مکانیزم و نتایج آن همیشه موضوعات گفتمان ها و مطالعه های مختلف بوده اند. در اصل، خستگی به عنوان نتیجه حالتی تعریف می شود که در آن فرد احساس خستگی یا خواب آلودگی می کند. مباحث زیادی در زمینه های مختلف درباره خستگی وجود دارد اما تا کنون هیچ تعریفی در رابطه با خستگی ارائه نشده است که مورد موافقت همه باشد (Noy et al., 2011). با وجود اهمیت این موضوع در زمینه سلامتی و ایمنی، پیشینه طولانی از عدم توافق در رابطه با عملیاتی سازی روش های رفع خستگی در زمان بررسی تلاشهای فردی در زمینه حمل و نقل و افراد عامل، وجود دارد (Phillips, 2015).
خستگی به صورت یک شرایط فیزیولوژیک و روانی تعریف می شود که فرد در آن عملکرد بهینه ندارد که این حالت معمولا بر اساس تلاش زیاد ایجاد می شود. درجه و ابعاد این شرایط مبتنی بر حالت و زمینه فعالیت فرد می باشد. خستگی باعث می شود که استراتژی ها و یا استفاده از منابع فردی دچار تغییر شود (Phillips, 2015). دیکشنری آکسفورد فرسودگی را به صورت خستگی بیش از حد تعریف می کند که به خاطر خستگی و یا تلاش بیش از حد از طرف فرد ایجاد می شود (Oxford, 2013). ناسا نیز خستگی را به صورت احساس خستگی، خواب آلودگی و یا کاهش توانایی ها تعریف می کند (NASA, 1999).
به علاوه تعاریفی که در جدول 1 ارائه شده است، دو تعریف مهم دیگر در رابطه با خستگی در صنعت هوا نوردی وجود دارد. اولین تعریف توسط ICAO ارائه شده است که خستگی را به صورت یک حالت فیزیولوژیک یا کاهش توانایی های عملکردی روانی و فیزیکی تعریف می کند که در اثر کاهش خواب یا طولانی شدن دوره بیداری ، تغییر فاز های ساعت بدن و یا افزایش بار کاری ( چه از نظر روانی و چه از نظر فیزیکی) تعریف می کند که باعث می شود آگاهی و هوشیاری اعضای خدمه و یا توانایی آن ها برای عملکرد ایمن و یا انجام وظایف خودشان به درستی کاهش پیدا کند (ICAO 2010). سپس، خستگی شامل خستگی های فیزیکی و روانی با بازه مختلف از علائم می باشد مانند خستگی در چشم ها، خمیازه کشیدن و افزایش پلک زدن. خستگی کاربرد های بسیار مهمی برای محیط کاری و ایمنی در زمینه حمل و نقل دارد و نشانه منفی بسیاری از بیماری های حاد و مزمن می باشد (Tran et al., 2010) . ( جدول 2).