ترجمه مقاله فاکتورهای موثر در خطر خستگی خلبان خطوط هوایی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله فاکتورهای موثر در خطر خستگی خلبان خطوط هوایی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
فاکتورهای موثر در خطر خستگی خلبان خطوط هوایی
عنوان انگلیسی
Factors contributing to the risk of airline pilot fatigue
صفحات مقاله فارسی
34
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.682 در سال 2020
شاخص H_index مجله
75 در سال 2021
شاخص SJR مجله
1.220 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0969-6997
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12395
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد اما ترجمه نشده است ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم و فنون هوایی، هوافضا و هوانوردی
مجله
Journal of Air Transport Management
کلمات کلیدی
خستگی، خلبان های هواپیمایی، مدیریت خستگی، مدیریت ریسک، رگرسیون چند گانه، تحلیل عوامل
کلمات کلیدی انگلیسی
atigue - Airline pilots - Fatigue management - Risk management - Multiple regression - Factor analysis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jairtraman.2017.12.009
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مرور بر مقالات
3. مدل خستگی خلبان
4. روش شناسی
5. نتایج
6. جمع بندی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

خستگی یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه هوانوردی است زیرا می تواند بر روی امنیت بسیاری از افراد تاثیر داشته باشد. هدف این مطالعه، شناسایی کردن عواملی است که بر روی خستگی خلبانان تاثیر دارد. این مطالعه یک مدل خستگی برای خلبانان هواپیما ها ارائه می کند. خستگی بر اساس کاهش توانایی فیزیکی، روانی و کم بود استراحت تعریف می شود. بر اساس 929 پاسخ که از خلبان های مختلف به دست آمده است، این مطالعه تایید می کند که خستگی خلبان ها تحت تاثیر هفت متغیر مختلف می باشد- جهت پرواز، زمان بندی برای خدمه، همکاری ، محیط هواپیما، تخصیص های شغلی، تفاوت های قومیتی و محیط هتل. نتایج نشان می دهد که این عوامل بر روی خستگی فیزیکی، روانی و کمبود استراحت تاثیر دارند .این یافته ها می تواند بر روی کاهش خستگی خلبان کمک کند که موضوع مهمی در زمینه خستگی فیزیکی، روانی و کمبود استراحت در هوانوردی می باشد.

 

مرور بر مقالات
نظرات عمومی در رابطه با خستگی
خستگی، علت ها و مکانیزم و نتایج آن همیشه موضوعات گفتمان ها و مطالعه های مختلف بوده اند. در اصل، خستگی به عنوان نتیجه حالتی تعریف می شود که در آن فرد احساس خستگی یا خواب آلودگی می کند. مباحث زیادی در زمینه های مختلف درباره خستگی وجود دارد اما تا کنون هیچ تعریفی در رابطه با خستگی ارائه نشده است که مورد موافقت همه باشد (Noy et al., 2011). با وجود اهمیت این موضوع در زمینه سلامتی و ایمنی، پیشینه طولانی از عدم توافق در رابطه با عملیاتی سازی روش های رفع خستگی در زمان بررسی تلاشهای فردی در زمینه حمل و نقل و افراد عامل، وجود دارد (Phillips, 2015).

 

خستگی به صورت یک شرایط فیزیولوژیک و روانی تعریف می شود که فرد در آن عملکرد بهینه ندارد که این حالت معمولا بر اساس تلاش زیاد ایجاد می شود. درجه و ابعاد این شرایط مبتنی بر حالت و زمینه فعالیت فرد می باشد. خستگی باعث می شود که استراتژی ها و یا استفاده از منابع فردی دچار تغییر شود (Phillips, 2015). دیکشنری آکسفورد فرسودگی را به صورت خستگی بیش از حد تعریف می کند که به خاطر خستگی و یا تلاش بیش از حد از طرف فرد ایجاد می شود (Oxford, 2013). ناسا نیز خستگی را به صورت احساس خستگی، خواب آلودگی و یا کاهش توانایی ها تعریف می کند (NASA, 1999).

 

به علاوه تعاریفی که در جدول 1 ارائه شده است، دو تعریف مهم دیگر در رابطه با خستگی در صنعت هوا نوردی وجود دارد. اولین تعریف توسط ICAO ارائه شده است که خستگی را به صورت یک حالت فیزیولوژیک یا کاهش توانایی های عملکردی روانی و فیزیکی تعریف می کند که در اثر کاهش خواب یا طولانی شدن دوره بیداری ، تغییر فاز های ساعت بدن و یا افزایش بار کاری ( چه از نظر روانی و چه از نظر فیزیکی) تعریف می کند که باعث می شود آگاهی و هوشیاری اعضای خدمه و یا توانایی آن ها برای عملکرد ایمن و یا انجام وظایف خودشان به درستی کاهش پیدا کند (ICAO 2010). سپس، خستگی شامل خستگی های فیزیکی و روانی با بازه مختلف از علائم می باشد مانند خستگی در چشم ها، خمیازه کشیدن و افزایش پلک زدن. خستگی کاربرد های بسیار مهمی برای محیط کاری و ایمنی در زمینه حمل و نقل دارد و نشانه منفی بسیاری از بیماری های حاد و مزمن می باشد (Tran et al., 2010) . ( جدول 2).


بدون دیدگاه