ترجمه مقاله تحقیق درباره اثر تغییرپذیری بر بازیابی معماری های خط تولید نرم افزار - نشریه ACM

ترجمه مقاله تحقیق درباره اثر تغییرپذیری بر بازیابی معماری های خط تولید نرم افزار - نشریه ACM
قیمت خرید این محصول
۳۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحقیق درباره اثر تغییرپذیری بر بازیابی معماری های خط تولید نرم افزار: یک مطالعه اکتشافی
عنوان انگلیسی
Investigating the Variability Impact on the Recovery of Software Product Line Architectures: An Exploratory Study
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
ACM
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
کنفرانس
کد محصول
12393
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی کامپیوتر، طراحی و تولید نرم افزار و مهندسی نرم افزار
کلمات کلیدی
خطوط تولید نرم افزار؛ معماری خط تولید؛ تغییر پذیری، بازیابی معماری خط تولید
کلمات کلیدی انگلیسی
Software Product Lines - Product Line Architecture - Variability - Product Line Architecture Recovery
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1145/3132498.3133835
فهرست مطالب
چکیده
1 مقدمه
2. طراحی مطالعه
3 انجام مطالعه
4. آنالیز اطلاعات
5 بحث
6. مقالات مرتبط
7. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

 

معماری خط تولید (PLA) یک خط تولید نرم افزار (SPL)، معماری اصلی ای است که نمایانگر طراحی با کیفیتی برای تمامی تولیدات SPL که شامل نقاط تغییر و متغیر ها می باشد است. اگر مستندات PLA گم شده باشند می توان آنها را با مهندسی معکوس محصولات بدست آورد. PLA بازیابی شده ابزاری مفید برای تولیدکنندگان و معماران به شمار می آید، که با استفاده از آن می توان فعالیتهای خاصی در زمینه تولید SPL و تکامل مانند، شناخت ساختارها و نقاط تغییر آن و همچنین ارزیابی استفاده مجدد انجام داد. این مقاله مطالعه ای اکتشافی ارائه می دهد که در آن تاثیر PLA های بازیابی شده به منظور شناسایی تغییر پذیری و پشتیبانی از ارزیابی استفاده مجدد، بررسی شده است. ما PLA 15 پروژه متن باز SPL را با استفاده از PLAR که یک ابزار در زمینه بازیابی PLA و ارزیابی بر اساس اطلاعات استخراجی از کد منبع محصولات SPL می باشد، بازیابی کردیم. برای هر پروژه، ارزیابی استفاده مجدد توسط معیارهای استفاده مجدد موجود حمایت می شدند. نتایج بدست آمده حاکی از آن بودند که تعداد محصولات استفاده شده در بازیابی PLA بر شناسایی تغییر پذیری تاثیر گذار بوده و تعداد ویژگی های اختیاری بر روی سرعت استفاده مجدد از اجزا تاثیر داشتند. این یافته ها نشان می دهند که تعداد حد اقلی از محصولات می بایست به عنوان نماینده شناسایی شده و برای بازیابی PLA انتخاب شوند، و نیز سرعت استفاده مجدد از اجزا می بایست به عنوان معیاری برای ارزیابی استفاده مجدد  SPL در نظر گرفته شود.

 

طراحی مطالعه
در این بخش ما به ارائه سوالات تحقیقاتی (RQ)، فرضیه ها و معیارها پرداخته و به بحث پیرامون روند آنالیز تعریف شده برای مطالعه مان می پردازیم
ما از رویکرد هدف/سوال/معیار (GQM) (24) استفاده کردیم، زیرا اندازه گیری بصورت بالا به پایین صورت می گیرد، یعنی از اهداف به معیارها. این مطالعه دارای دو وجه مرتبط است: تاثیر تعداد محصولات بر دقت شناسایی تغییرپذیری در PLA، و تاثیر ویژگیهای اختیاری بر سرعت استفاده مجدد. همانطور که در ادامه بحث خواهد شد، هر کدام ما را به سوی سوالهای مطالعاتی و فرضیه های مختلف هدایت می دهد.

 

سوالات مطالعاتی
ما به توصیف دو مدل GQM در این مطالعه پرداخته ایم، که هرکدام یک وجه را مورد بررسی قرار میدهد. بر اساس اهداف، ما سوالات مطالعاتی را توصیف کرده و به معیارهای تحت ارزیابی نسبت دادیم (17-27). مدل GQM 1: جدول 1 به این دلیل به توصیف مدل GQM می پردازد : "تایید اینکه آیاتعدادمحصولات تاثیری بردقت شناسایی تغییر پذیری PLA دارد". در رابطه با این هدف ما به طرح این سوال مطالعاتی پرداختیم : آیا تعدادمحصولات SPL استفاده شده در بازیابی PLAتاثیری بردقت شناسایی تغییر پذیری در PLA دارد؟ابزار تولید محصول، تعداد محصولات SPL استفاده شده در بازیابی PLA را ارائه می دهد. از استانارد PLTotalVariability برای تخمین تعداد اجزاء متغیر مورد انتظار در PLA، و از معیار SVC برای محاسبه تغییر پذیری کلی اجزاء PLA استفاده شده است. همچنین، با استفاده از محصولات مختلف در امر مقایسه به تثبیت مقدار معیارها پرداختیم.

 

مدل GQM 2: جدول 2 به این دلیل به توصیف مدل GQM می پردازد: " شناسایی روابط میان تعداد ویژگیهای اختیاری و نرخ استفاده مجدد PLA. بر اساس این هدف ما به طرح این RQ پرداختیم: آیا رابطه ای میان تعداد ویژگیهای اختیاری در SPL و نرخ استفاده مجدد PLA بازیابی شده وجود دارد؟ابزار تولید محصول دارای تعدادی ویژگی اختیاری در SPL می باشد. ما از این اطلاعات به همراه درجه معیار SSC برای تخمین تاثیر ویژگیهای اختیاری بر نرخ استفاده مجدد اجزاء PLA استفاده کردیم.


بدون دیدگاه