ترجمه مقاله نحوه رقابت شرکت های کوچک و متوسط کارآفرین از طریق پلتفرم های دیجیتال - نشریه الزویر

ترجمه مقاله نحوه رقابت شرکت های کوچک و متوسط کارآفرین از طریق پلتفرم های دیجیتال - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نحوه رقابت شرکت های کوچک و متوسط کارآفرین از طریق پلتفرم های دیجیتال: نقش قابلیت های پلتفرم دیجیتال، قابلیت شبکه و دو سو توانی
عنوان انگلیسی
How entrepreneurial SMEs compete through digital platforms: The roles of digital platform capability, network capability and ambidexterity
صفحات مقاله فارسی
31
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.382 در سال 2020
شاخص H_index مجله
195 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.049 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12378
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد اما ترجمه نشده است ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، کارآفرینی، مدیریت کسب و کار، مدیریت تکنولوژی و نوآوری تکنولوژی
مجله
Journal of Business Research
کلمات کلیدی
کارآفرینی، دیجیتالی شدن، مدیریت نوآوری، کارآفرینی با اندازه کوچک و متوسط، شرکت ها
کلمات کلیدی انگلیسی
Entrepreneurship - Digitalization - Innovation management - Entrepreneurial small and medium-sized - enterprises
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.03.035
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. پیشینه نظری
3 روش
4نتایج
5. بحث و نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

دیجیتالی شدن، فرصت های بی سابقه ای را برای شرکتهایی با اندازه کوچک و متوسط (SME) ارائه می کند. با این حال، بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط فاقد منابع و قابلیت ها هستند یا از سکون و بی تحرکی رنج می برند، که مانع از این فرصت ها می شود. این تحقیق بررسی می کند که چگونه شرکتهای کوچک و متوسط می توانند عملکرد را از طریق پلتفرمهای دیجیتالی افزایش دهند. مخصوصا، این مطالعه تاثیر قابلیت پلتفرم دیجیتالی و قابلیت شبکه ای را بر عملکرد مالی شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی بررسی می کند. همچنین این تحقیق بررسی می کند که چگونه بهره برداری و اکتشاف، جهت گیری های این رابطه را تعدیل می کند. براساس تحلیل 230 شرکت کوچک و متوسط کارآفرینی، نتایج نشان می دهند که قابلیت پلتفرم دیجیتالی، تاثیر غیرمستقیم مثبتی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی از طریق قابلیت شبکه دارد. همچنین، این تحقیق نشان می دهد که جهت گیری های استخراج و بهره برداری به ترتیب این تاثیر را به صورت مثبت و به صورت منفی تعدیل می کنند. این نتایج نشان می دهند که شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی می توانند عملکردشان را از طریق پلتفرم دیجیتالی با همترازی این قابلیت با جهت گیری آنها بهبود دهند. بدین ترتیب، این یافته ها ادبیات شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی و قابلیت های آنها را غنی سازی می کنند.

 

پیشینه نظری
شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی و قابلیت پلتفرم دیجیتالی

اجرای فناوری های دیجیتالی، همچنین بعنوان دیجیتالی شدن شناخته شده است که تحقیقات زیادی (فریشامر، سنامور، کاوالی-بجورکمان، هرنل، و کارلوسن، 2018؛ جهانمیر و کاواداس، 2018؛ ویجیلا، پرا، و بیگنه، 2018)، را مخصوصا در زمینه شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی (بی، دیویسون، و اسمیرنویز، 2017؛ گیوتوپولوس و همکاران، 2017؛ لی، سو، و همکاران، 2017) موردتوجه قرار می دهد. فناوری های دیجیتالی مبتنی بر سیستم های ICT هستند که اطلاعات را استانداردسازی می کنند و به سازمان ها امکان می دهند تا به سرعت کدگذاری کنند، ذخیره کنند، رسمی سازی کنند، و مقادیر فزاینده دانش را توزیع کنند (مارکوس، استاینفیلد، ویگاند، و مینتون، 2006؛ ویلیامز، دووی، لال، و شوارتز، 2009). برای دو دهه، تحقیقات بررسی کرده اند که چگونه ICT و فناوری های دیجیتال می توانند عملکرد کلی را از طریق بهبود کارایی عملیاتی (بعنوان مثال، از طریق مدیریت بهتر موجودی) و مشتری مداری (بعنوان مثال، از طریق تطبیق دقیق تر نیازهای بازار؛ برینجولفسون و مک کافی، 2014؛ ملویل و همکاران، 2004) ارتقا دهند. در این زمینه، تحولات فنی منجر به ظهور و گسترش سریعتر فناوری های پیچیده تر شده اند، که بعنوان پلتفرم های دیجیتالی شناخته می شوند (پارکر و همکاران، 2016).

 

پلتفرم های دیجیتالی، فرضیه های سنتی کسب و کار را با ارائه مولفه های فنی مانند دستگاه های سخت افزاری یا نرم افزاری به چالش می کشند، که ویژگی های آن ممکن است از طریق ماژول های مکمل، و مجموعه ای از قوانین، استانداردها و فرایندهای سازمانی برای هماهنگی طرف سوم و پذیرندگان توسعه یابد (دی روور، سورنسن، و بازول، 2018؛ مک لینتایر و اسرینواسان، 2017). بر این اساس، پلتفرم های دیجیتالی، معماری های ماژولار هستند که شامل ماژول های اصلی و قابل تعویض و کنترل مربوطه هستند (تیوانا، 2014). یک معماری پلتفرم، شرکت ها را قادر می سازد تا هر دو مقیاس پذیری- با تمرکز و ادغام ویژگی های مشترک در ماژول های اصلی- و تکامل پذیری- را با پیکربندی مجدد ماژول های قابل تعویض دنبال کنند (وارهام، فاکس، و کانو گینر، 2014). مخصوصا، عوامل موجود در اکوسیستم های پلتفرم می توانند منابع و دانش مشترک را با ایجاد ماژول های مکمل جدید به اشتراک بگذارند و استفاده کنند. از این نظر، پیشرفتهای اخیر در جمع آوری، تحلیل، و تفسیر اطلاعات، پذیرش پلتفرم های دیجیتالی را بعنوان تسهیل کننده های تعاملات تقویت کرده اند و اطلاعات و مدیریت شبکه را در مرکز بسیاری از مدلهای کسب و کار قرار داده اند (مک کافی و برینجولفسون، 2012؛ وان آلستین، پارکر، چودری، 2016).


بدون دیدگاه