ترجمه مقاله نحوه رقابت شرکت های کوچک و متوسط کارآفرین از طریق پلتفرم های دیجیتال – نشریه الزویر
عنوان فارسی: | نحوه رقابت شرکت های کوچک و متوسط کارآفرین از طریق پلتفرم های دیجیتال: نقش قابلیت های پلتفرم دیجیتال، قابلیت شبکه و دو سو توانی |
عنوان انگلیسی: | How entrepreneurial SMEs compete through digital platforms: The roles of digital platform capability, network capability and ambidexterity |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 31 (5 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2019 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 7.382 در سال 2020 | شاخص H_index مجله : 195 در سال 2021 |
شاخص SJR مجله : 2.049 در سال 2020 | شناسه ISSN مجله : 0148-2963 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 | کد محصول : 12378 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.38Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، کارآفرینی، مدیریت کسب و کار، مدیریت تکنولوژی و نوآوری تکنولوژی |
مجله: Journal of Business Research |
کلمات کلیدی: کارآفرینی، دیجیتالی شدن، مدیریت نوآوری، کارآفرینی با اندازه کوچک و متوسط، شرکت ها |
کلمات کلیدی انگلیسی: Entrepreneurship - Digitalization - Innovation management - Entrepreneurial small and medium-sized - enterprises |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓ |
ضمیمه: دارد اما ترجمه نشده است ☓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
فرضیه: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.03.035 |
چکیده
1. مقدمه
2. پیشینه نظری
3 روش
4نتایج
5. بحث و نتیجه گیری
منابع
چکیده
دیجیتالی شدن، فرصت های بی سابقه ای را برای شرکتهایی با اندازه کوچک و متوسط (SME) ارائه می کند. با این حال، بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط فاقد منابع و قابلیت ها هستند یا از سکون و بی تحرکی رنج می برند، که مانع از این فرصت ها می شود. این تحقیق بررسی می کند که چگونه شرکتهای کوچک و متوسط می توانند عملکرد را از طریق پلتفرمهای دیجیتالی افزایش دهند. مخصوصا، این مطالعه تاثیر قابلیت پلتفرم دیجیتالی و قابلیت شبکه ای را بر عملکرد مالی شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی بررسی می کند. همچنین این تحقیق بررسی می کند که چگونه بهره برداری و اکتشاف، جهت گیری های این رابطه را تعدیل می کند. براساس تحلیل 230 شرکت کوچک و متوسط کارآفرینی، نتایج نشان می دهند که قابلیت پلتفرم دیجیتالی، تاثیر غیرمستقیم مثبتی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی از طریق قابلیت شبکه دارد. همچنین، این تحقیق نشان می دهد که جهت گیری های استخراج و بهره برداری به ترتیب این تاثیر را به صورت مثبت و به صورت منفی تعدیل می کنند. این نتایج نشان می دهند که شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی می توانند عملکردشان را از طریق پلتفرم دیجیتالی با همترازی این قابلیت با جهت گیری آنها بهبود دهند. بدین ترتیب، این یافته ها ادبیات شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی و قابلیت های آنها را غنی سازی می کنند.
پیشینه نظری
شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی و قابلیت پلتفرم دیجیتالی
اجرای فناوری های دیجیتالی، همچنین بعنوان دیجیتالی شدن شناخته شده است که تحقیقات زیادی (فریشامر، سنامور، کاوالی-بجورکمان، هرنل، و کارلوسن، 2018؛ جهانمیر و کاواداس، 2018؛ ویجیلا، پرا، و بیگنه، 2018)، را مخصوصا در زمینه شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرینی (بی، دیویسون، و اسمیرنویز، 2017؛ گیوتوپولوس و همکاران، 2017؛ لی، سو، و همکاران، 2017) موردتوجه قرار می دهد. فناوری های دیجیتالی مبتنی بر سیستم های ICT هستند که اطلاعات را استانداردسازی می کنند و به سازمان ها امکان می دهند تا به سرعت کدگذاری کنند، ذخیره کنند، رسمی سازی کنند، و مقادیر فزاینده دانش را توزیع کنند (مارکوس، استاینفیلد، ویگاند، و مینتون، 2006؛ ویلیامز، دووی، لال، و شوارتز، 2009). برای دو دهه، تحقیقات بررسی کرده اند که چگونه ICT و فناوری های دیجیتال می توانند عملکرد کلی را از طریق بهبود کارایی عملیاتی (بعنوان مثال، از طریق مدیریت بهتر موجودی) و مشتری مداری (بعنوان مثال، از طریق تطبیق دقیق تر نیازهای بازار؛ برینجولفسون و مک کافی، 2014؛ ملویل و همکاران، 2004) ارتقا دهند. در این زمینه، تحولات فنی منجر به ظهور و گسترش سریعتر فناوری های پیچیده تر شده اند، که بعنوان پلتفرم های دیجیتالی شناخته می شوند (پارکر و همکاران، 2016).
پلتفرم های دیجیتالی، فرضیه های سنتی کسب و کار را با ارائه مولفه های فنی مانند دستگاه های سخت افزاری یا نرم افزاری به چالش می کشند، که ویژگی های آن ممکن است از طریق ماژول های مکمل، و مجموعه ای از قوانین، استانداردها و فرایندهای سازمانی برای هماهنگی طرف سوم و پذیرندگان توسعه یابد (دی روور، سورنسن، و بازول، 2018؛ مک لینتایر و اسرینواسان، 2017). بر این اساس، پلتفرم های دیجیتالی، معماری های ماژولار هستند که شامل ماژول های اصلی و قابل تعویض و کنترل مربوطه هستند (تیوانا، 2014). یک معماری پلتفرم، شرکت ها را قادر می سازد تا هر دو مقیاس پذیری- با تمرکز و ادغام ویژگی های مشترک در ماژول های اصلی- و تکامل پذیری- را با پیکربندی مجدد ماژول های قابل تعویض دنبال کنند (وارهام، فاکس، و کانو گینر، 2014). مخصوصا، عوامل موجود در اکوسیستم های پلتفرم می توانند منابع و دانش مشترک را با ایجاد ماژول های مکمل جدید به اشتراک بگذارند و استفاده کنند. از این نظر، پیشرفتهای اخیر در جمع آوری، تحلیل، و تفسیر اطلاعات، پذیرش پلتفرم های دیجیتالی را بعنوان تسهیل کننده های تعاملات تقویت کرده اند و اطلاعات و مدیریت شبکه را در مرکز بسیاری از مدلهای کسب و کار قرار داده اند (مک کافی و برینجولفسون، 2012؛ وان آلستین، پارکر، چودری، 2016).