ترجمه مقاله برآورد مراکز تحقیقاتی مشارکتی صنعت دانشگاهی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله برآورد مراکز تحقیقاتی مشارکتی صنعت دانشگاهی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
برآورد مراکز تحقیقاتی مشارکتی صنعت دانشگاهی
عنوان انگلیسی
Evaluating university industry collaborative research centers
صفحات مقاله فارسی
57
صفحات مقاله انگلیسی
22
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
9.012 در سال 2020
شاخص H_index مجله
117 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.226 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0040-1625
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12375
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت پروژه، مدیریت دولتی و مدیریت سازمان های دولتی
مجله
Technological Forecasting & Social Change
کلمات کلیدی
مدیریت توسعه و تحقیقات، مدل سازی تصمیم گیری سلسله مرتبه ای، همکاری های دانشگاهی صنعتی، بنیاد علوم ملی
کلمات کلیدی انگلیسی
Research and Development Management - Hierarchical Decision Modeling - Industry University Collaboration - National Science Foundation
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.05.014
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مروری بر مقالات
3. روش شناسی
4. توسعه مدل
5. کاربرد مورد پژوهی
6. جمع بندی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

این تحقیق، معیار های عملکردی برای مراکز تحقیقاتی مشترک را ارائه می کند که هدفش، ارتقای تحقیقات انتقال دانش و تکنولوژی از طریق مشارکت شکل گرفته توسط دولت، صنعت و دانشگاه ها می باشد. این مراکز بخشی از اکوسیستم های پیچیده بوده و از نظر نوع علوم، ساختار سازمانی و نتایج ایجاد شده، تنوع گسترده ای دارند. توانایی این مراکز برای تحقق  اهداف شان مبتنی بر سیستم های اندازه گیری شفاف می باشد که باعث می شود تصمیم گیری در انتقال مفاهیم تحقیقات، به خوبی صورت بگیرد. ما در این مطالعه، یک مدل تصمیم گیری سلسله مرتبه ای را ارائه می کنیم که از معیار های کمی و کیفی استفاده می کند. یک مدل عمومی سازی نیز بر اساس اهداف برنامه توسعه یافته است. نتایج این مطالعه با استفاده از مشاوره با افراد متخصص نیز اعتبار سنجی شده است. این روش با استفاده از داده های مرکز برنامه همکاری های مشترک دانشگاه و صنعت در بنیاد علوم ملی (IUCRC) به دست آمده است. روش مورد استفاده در این مقاله باعث شکل گیری مبنایی برای یک مدل تعمیم پذیر و سیستم اندازه گیری می شود که با استفاده از آن می توان عملکرد علوم دانشگاهی و مهندسی متمرکز بر روی مراکز تحقیقاتی که پشتیبانی صنعتی و دولتی دارند را با هم مقایسه کرد.

 

مروری بر مقالات
برنامه ریزی تکنولوژی ملی

 

اهداف اجتماعی باعث می شوند که تغییرات گسترده ای در برنامه های کاری ایجاد شود و فعالیت های برنامه ریزی ملی و سیاست های عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند. پیش بینی های تکنولوژی یکی از فرآیند هایی می باشد که به صورت سیستمی آینده را بررسی کرده و حوزه های تحقیقاتی و تکنولوژی های نوظهور که می توانند به تغییر اهداف اجتماعی کمک کنند را ارزیابی می کند. پیش بینی های تکنولوژی به عنوان ابزاری شناخته شده است که در برنامه ریزی های راهبردی و سیاسی، می تواند باعث ایجاد ارتباط بین برنامه های ابتکار عمل در سطح ملی شود (Grupp and Linstone, 1999) تا اولویت ها مشخص شده و تصمیم گیری صورت بگیرد و همچنین چشم اندازی برای تولید دانش ایجاد شود (Yokoo and Okuwada, 2013).

 

راهبردهای سیاسی عمومی، معمولا نتیجه پیش بینی های ملی می باشد (Georghiou and Cassingena Harper, 2013). قبل از سال 1980، سیاست های ایالات متحده بیشتر متمرکز بر روی تسهیل همکاری بین صنعت و دانشگاه بود (Gibson, 2015; Martin and Johnston, 1999)؛ سپس دستور کار تحقیقاتی ملی به صورتی تغییر کرد که تمرکز بیشتری بر روی انتقال تکنولوژی وجود داشت. ابتکار عمل هایی برای تسهیل انتقال تکنولوژی با استفاده از مکانیزم های مختلف صورت گرفت که از نظر پیچیدگی، ساختار و مدت زمان متفاوت هستند که شامل : پارک های تحقیقاتی، توافق نامه های ارائه مجوز، مشارکت های محدود تحقیق و توسعه، استفاده مشترک از امکانات، مرکز های تحقیقاتی و علوم با پشتیبانی دولت، و مراکز تکنولوژی بود. رایج ترین مکانیزم انتقال تکنولوژی، و پایدار ترین آن ها نیازمند پشتیبانی های صنعتی در تحقیقات علمی می باشند (Link and Siegel, 2005a).

 

«تغییرات سیستم ها با نام «اجتماعی- فنی» شناخته می شوند زیرا این تغییرات نه فقط باعث شکل گیری تکنولوژی های جدید می شوند، بلکه بر روی بازار، روش های استفاده ، مفاهیم فرهنگی و سیاسی نیز تاثیر دارند» (Geels, 2010). صنایع اصلی مانند تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT) (Rohrbeck، 2010)، انرژی (Rohrbeck و همکاران ، 2013) ، مواد غذایی (Chavez ، 2013) ، سلامت (Masum و همکاران ، 2010) و حمل و نقل (Alkestic and Suurs، 2012) حالا با چالش های جدی اجتماعی فنی رو به رو هستند. حل کردن مشکلات زیست محیطی یک نگرانی ملی است که ارزش های فرهنگی و سیستم باورها را تحت تاثیر قرار میدهد و همین موضوع، باعث می شود که این مشکل فراتر از یک مشکل فنی باشد.


بدون دیدگاه