ترجمه مقاله بکارگیری دوسوتوانی سازمانی در مدیریت استراتژیک تحت یک محیط VUCA - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بکارگیری دوسوتوانی سازمانی در مدیریت استراتژیک تحت یک محیط VUCA - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بکارگیری دوسو توانی سازمانی در مدیریت استراتژیک تحت یک محیط VUCA: شواهدی از شرکت های فناوری پیشرفته در چین
عنوان انگلیسی
Applying Organizational Ambidexterity in strategic management under a “VUCA” environment: Evidence from high tech companies in China
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.909 در سال 2020
شاخص H_index مجله
8 در سال 2021
شاخص SJR مجله
0.557 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
2096-2487
شاخص Q یا Quartile (چارک)
0.557 در سال 2020
کد محصول
12344
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت کسب و کار، مدیریت استراتژیک، مدیریت تکنولوژی، مدیریت سازمان های دولتی و نوآوری تکنولوژی
مجله
International Journal of Innovation Studies
کلمات کلیدی
دو سو توانی سازمانی، اکتشاف، بهره گیری، مدیریت راهبردی
کلمات کلیدی انگلیسی
Organizational ambidexterity - Exploration - Exploitation - Strategic management
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijis.2018.03.003
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. پیش زمینه تئوری
3. روش تحقیق و اطلاعات
4. تحلیل داده ها
5.بحث و مساعدت ها
6.محدودیت ها
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده:

شرکت های مجهز به تکنولوژی پیشرفته با نیاز به بهره گیری و اکتشاف و بخصوص در بازار رقابتی امروز همراه با تردید، سرپیچی، پیچیدگی و ابهام مواجه می شوند. اگرچه اجماع نظر کلی در مورد رابطه بین دو سو توانی و عملکرد شرکت وجود دارد، اما تحقیقات کمی به مکانیزم چگونگی استفاده از این مفهوم در فرآیند مدیریت راهبردی اشاره کرده اند. با در نظر گرفتن فرضیه تغییر، در این تخقیق چشم اندازهای مختلف در مورد ماهیت دو سو توانی سازمانی و عملکرد آن در فرآیند مدیریت سازمانی در نظر گرفته شده است. با انجام یک تحقیق قیاسی از دو شرکت پیشرفته معروف در چین، مدلی برای انعکاس عملکرد دو سو توانی سازمانی ارائه شده است که در آن یک الگوی شناختی از مدیریت ارشد نقش مهمی در توانایی تشریح شده سازمان ایفا می کند. همچنین، این تحقیق از طریق گسترش نوآوری از چشم انداز تقاضا محور در زنجیره افزایش ارزش مشتری به افزایش وسعت ادبیات کارآفرینی کمک می کند. این تحقیق با انجام تحلیل دقیق از مکانیزم دو سو توانی سازمانی، اطلاعات جدیدی را بر ادبیات مدیریت راهبردی اضافه می کند که در محیط بازار نوسانی اعمال می شود.

 

روش تحقیق و اطلاعات

این تحقیق بر پایه یک بررسی توصیفی و کیفی دو موردی است. ماهیت " چگونگی " سوالات تحقیق متمرکز بر رویدادهای موقت در مدیریت راهبردی است و بیانگر این است که روش تحقیق موردی یک روش مناسب است ( پین 1994). چون انتظار می رود که بتوان احتمالات و گرایش های جدیدی در موقعیت های واقعی را برای موقعیت مدیریت استخراج کرد، این روش پیشنهاد می شود، زیرا اشاره به مسائل و موقعیت هایی دارد که در آن محقق فقط حقایق را مساهده می کند و تلاش می کند تا آنها را درک کرده و منظم کند. به علاوه، توجه ما معطوف به شرایط و فرآیندهای روش طولی است که به ما اجازه می دهد تا یک تحقیق فرآیندی را برای دو سو توانی سازمانی ایجاد کنیم. این نوع تحقیق بیانگر این است که چگونه تغییرات در سازمان در طول زمان اتفاق می افتد. در نتیجه، از دو تحقیق موردی شرکت های اینترنتی چین برای نشان دادن ماهیت بعضی از گرایش ها و احتمالات موجود در محیط VUCA استفاده کرده ایم.

 

انتخاب موقعیت ها

برای نشان دادن ماهیت دو سو توانی سازمانی و کاربرد آن در فرآیند مدیریت راهبردی، در این تحقیق هدف ما معطوف بر صنعت اینترنت در چین است که شاهد دوره نوسان، افزایش و رکود و بازیابی در 20 سال گذشته بوده است. افت و خیز در صنعت اینترنت چین منعکس کننده یک محسط VUCA است که یک موقعیت تحقیقاتی جالب و امیدوار کننده است و موقعیت های زیادی را برای ارائه نظریه فراهم می آورد. دو شرکت بسیار بزرگ و پیشرفته به عنوان اهداف تحقیقی انتخاب شده اند که عبارتند از تنکنت و علی بابا. با توجه به آخرین ویرایش از گزارش سالانه ارائه شده توسط لکینر، پرکیلنس، کافیلد و بایرس، 21 سال بعد از اولین گزارش در سال 1995، هفت شرکت اینترنتی چین در میان 20 شرکت برتر اینترنتی جهان قرار گرفتند و دو شرکت علی بابا و تنکنت دو شرکت برتر در لیست چین بودند.

دلیل انتخاب این دو شرکت به عنوان اهداف تحقیقی عبارتند از : اول اینکه، این دو شرکت به عنوان دو شرکت با ارزش و موثر در چین هستند و این دو شرکت شاهد فرآیند تکامل و پیشرفت موثر در صنعت اینترنت چین بوده اند و همین عامل امکان بررسی نقش این دو شرکت در رشد و توسعه چین را فراهم می آورد. ثانیا، شرکت های علی بابا و تنکنت مسیر رشد متفاوتی داشته اند و با موفقیت بر رکود اقتصادی غلبه کردند و و توانستند با محیط متغیر که عامل تاثیر گذار بر استخراج قوانین عمومی بود غلبه کنند. در نهایت، این دو شرکت به عنوان موفق ترین شرکت های تجاری در چین توجه رسانه های عمومی را به طور قابل توجهی به خود جلب کردند و اطلاعات کافی و گزارشات مناسب برای تحلیل موردی تولید کردند. پروفایل های اصلی شرکت های علی بابا و تنکنت در جدول 1 داده شده اند.


بدون دیدگاه