ترجمه مقاله افسردگی و راهبردهای مقابله ای در میان قربانیان قلدری در فضای مجازی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله افسردگی و راهبردهای مقابله ای در میان قربانیان قلدری در فضای مجازی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
افسردگی و راهبردهای مقابله ای در میان قربانیان قلدری در فضای مجازی در ویتنام: عزت نفس به عنوان تعدیل گر
عنوان انگلیسی
Coping strategies and depression among cyberbullying victims in Vietnam: Self -esteem as a moderator
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.753 در سال 2020
شاخص H_index مجله
51 در سال 2021
شاخص SJR مجله
0.819 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0160-791X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12265
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی، روانشناسی بالینی
مجله
فناوری در جامعه - Technology in Society
دانشگاه
گروه روانشناسی - آموزش، دانشگاه آموزش، دانشگاه Hue، ویتنام
کلمات کلیدی
دانشجویان ویتنامی مقطع کارشناسی، عزت نفس، علائم افسردگی، راهبردهای مقابله ای، قربانیان قلدری در فضای مجازی
کلمات کلیدی انگلیسی
Vietnamese Undergraduate students - Self-esteem - Depression symptoms - Coping strategies - Cyberbullying victims
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2021.101827
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
1-1 مطالعه کنونی
2- روش
2-1 نمونه و رویه
2-2 مقیاس ها و سنجه ها
2-2-1 مقیاس عزت نفس روزنبرگ – RSES [38]
2-2-2 مقیاس مقابله ی خودگزارشی (SRCS)
2-2-3 مقیاس های افسردگی، اضطراب و استرس 21 (DASS 21)
2-3 تحلیل داده ها
3- نتایج
3-1 تحلیل های توصیفی و همبستگی
3-2 تحلیل های تعدیل گری
3-3 نقش تعدیل کننده ی عزت نفس بر رابطه میان راهبرد حل مساله و علائم افسردگی
3-4 نقش تعدیل کننده عزت نفس بر رابطه ی میان راهبرد درونی سازی و علائم افسردگی
4- بحث
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Coping strategies were associated with depression symptoms among cyberbullying victims. However, little is known about the moderating role of self-esteem in the association between coping strategies and depression symptoms among cyberbullying victims. Our study sought to determine whether self-esteem moderated the association between coping strategies and depression symptoms of cyberbullying victims among Vietnamese undergraduate students. A sample of 606 Vietnamese undergraduate students completed a questionnaire about strategies for dealing with cyberbullying, self-esteem and depression. The results showed that self-esteem moderated the association between problem solving strategy and depression symptoms B = −0.237, se = 0.067, CI = [-0.369, −0.105], between internalization strategy and depression symptoms of cyberbullying victims among Vietnamese undergraduate students B = −0.176, se = 0.066, CI = [-0.305, −0.047]. Our research has contributed to clarify the moderation mechanism of self-esteem in the association between coping strategies with cyberbullying and depression in victims.

1. Introduction

Depression is considered as a common type of mental disorder, depressed individuals often exhibit symptoms such as loss of interest or pleasure, depressed mood, decreased energy, guilt or low self-worth, disturbed sleep or appetite and poor concentration [1]. The proportion of undergraduate students with depression is significantly higher than the general population [2]. According to Saleem et al., [3]; nearly 90% of university students are cyberbullied. Martínez-Monteagudo et al. [4], reported that about 68.1% of cyberbullying victims (CBVs) among undergraduate students exhibited high levels of depression. In Vietnam, Ly and Vo reported that 96.2% of undergraduate students in the South of Vietnam experienced symptoms of depression, anxiety and stress [5]; meanwhile, another study reported that 52.3% of Vietnamese undergraduate students had mild to moderate depression and 24.2% of students had severe depression [6]. However, little is known about depression symptoms of victims of cyberbullying (CB) among Vietnamese undergraduate students. Meanwhile, many studies have proven that victims of CB have a high risk of depression [7,8].

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

راهبردهای مقابله ای با علائم افسردگی در میان قربانیان قلدری در فضای مجازی مرتبط هستند. با وجود این، درباره ی نقش تعدیل کننده ی عزت نفس در رابطه ی میان راهبردهای مقابله ای و علائم افسردگی در میان قربانیان قلدری در فضای مجازی آگاهی کمی وجود دارد. مطالعه ی ما بر آن بود تا این موضوع را تعیین کند که آیا عزت نفس، رابطه ی میان راهبردهای مقابله ای و علائم افسردگی قربانیان قلدری در فضای مجازی در میان دانشجویان ویتنامی مقطع کارشناسی را تعدیل می کند یا خیر. نمونه ای شامل 606 دانشجوی ویتنامی مقطع کارشناسی پرسشنامه ای درباره ی راهبردهای مقابله ای با قلدری در فضای مجازی، عزت نفس، و افسردگی را تکمیل کردند. نتایج نشان داد که عزت نفس رابطه ی میان راهبرد حل مساله و علائم افسردگی (B=-0.237، se=0.067، CI=[-0.369, -0.105])، و نیز میان راهبرد درونی سازی و علائم افسردگی قربانیان قلدری در فضای مجازی در میان دانشجویان ویتنامی مقطع کارشناسی (B=-0.176، se=0.066، CI=[-0.305, -0.047]) را تعدیل می کند. پژوهش ما باعث روشن شدن سازوکار تعدیل گری عزت نفس در رابطه ی میان راهبردهای مقابله ای با قلدری در فضای مجازی و افسردگی در قربانیان شده است.

1- مقدمه

افسردگی نوع متداولی از اختلال ذهنی تلقی می شود، و افراد افسرده اغلب نشانه هایی همچون از دست دادن علاقه یا لذت، حالت مغموم، کاهش انرژی، گناه یا خودارزشی پایین، خواب آشفته، عدم اشتها، و عدم تمرکز را از خود بروز می دهند [1]. نسبت دانشجویان کارشناسی دچار افسردگی در مقایسه با جمعیت عمومی به طور چشمگیری بالا است [2]. طبق گفته ی سلیم و همکاران [3]، نزدیک به 90 درصد از دانشجویان دانشگاه مورد قلدری در فضای مجازی قرار می گیرند. مارتینز-مونتیاگودو و همکاران [4] گزارش کردند که حدود 1/68 درصد از قربانیان قلدری در فضای مجازی در میان دانشجویان کارشناسی سطح بالایی از افسردگی را بروز دادند. در ویتنام، لای و وو گزارش کردند که 2/96 درصد از دانشجویان کارشناسی در جنوب ویتنام علائم افسردگی، اضطراب و استرس را بروز دادند [5]؛ در همین حال، مطالعه ی دیگری گزارش کرد که 3/52 درصد از دانشجویان کارشناسی دارای افسردگی خفیف تا متوسط و 2/24 درصد از دانشجویان دارای افسردگی شدید بودند [6]. با وجود این، درباره ی علائم افسردگی قربانیان قلدری در فضای مجازی در میان دانشجویان ویتنامی مقطع کارشناسی آگاهی اندکی وجود دارد. در همین حال، مطالعات بسیاری اثبات کرده اند که قربانیان قلدری در فضای مجازی در معرض خطر بالای افسردگی هستند [7، 8].


بدون دیدگاه