ترجمه مقاله شاخص های پایایی سیستم حمل و نقل شهری – نشریه الزویر
عنوان فارسی: | شاخص های پایایی سیستم حمل و نقل شهری |
عنوان انگلیسی: | Urban Transport System Reliability Indicators |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 7 (1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2017 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
نوع ارائه مقاله : ژورنال | ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.851 در سال 2020 |
شاخص H_index مجله : 40 در سال 2021 | شاخص SJR مجله : 0.657 در سال 2020 |
شناسه ISSN مجله : 2352-1465 | کد محصول : 12136 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 0.99Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران و مهندسی ترافیک یا حمل و نقل |
مجله: تحقیقات حمل و نقل - Transportation Research |
دانشگاه: دانشگاه فنی تحقیقات ملی ایرکوتسک، ایرکوتسک، روسیه |
کلمات کلیدی: پایایی عملکردی سیستم حمل و نقل شهری، شاخص زمان، بازه زمانی، معیار هرمن – پریگوپین، سطح خدمات، GPS،GLONASS |
کلمات کلیدی انگلیسی: functioning reliability of urban transport system - time index - buffer time - Herman-Prigogine criterion - level of service - GPS - GLONASS |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
فرضیه: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.01.095 |
Abstract
In 2014–2015, the Transport Laboratory of the National Research Irkutsk State Technical University (TL-ISTU) participated in development of the Federal Methodological Guidelines “Quality Evaluation of Traffic Management”. This article represents a number of suggestions in the framework of the document in development. As follows from the analysis of special periodicals and literature as well as considering the onrush of geoinformation technology, the following quantitative criteria have been chosen to assess reliability: time index, Herman–Prigogine criterion; buffer time. In this context, time index is offered to be used for comparative analysis of functioning reliability of transport systems in different cities. Based on these inspections (about 600 tracks in Irkutsk), rating scales of the chosen criteria have been offered.
The Transport Laboratory of the National Research Irkutsk State Technical University (TL-ISTU) has been participating in development of the Federal Manual “Quality Evaluation of Traffic Management” since 2014. This article considers a part of the criteria offered in these guidelines.
چکیده
در سال 2015-2014، آزمایشگاه حمل و نقل دانشگاه فنی تحقیقات ملی ایالت ارکاتسکو (TL-ISTU) در برنامه توسعه راهنمای فدرال " ارزیابی کیفیت مدیریت ترافیک" شرکت کرده است. در این مقاله چندین پیشنهاد در چارچوب اسناد توسعه و پیشرفت ارائه شده است. با توجه به تحلیل مقالات دوره ای خاص و ادبیات و همچنین در نظر گرفتن فناوری اطلاعات جغرافیایی، معیارهای کمیتی زیر برای ارزیابی پایایی انتخاب شده اند: شاخص زمان، بازه زمانی ، معیار هرمن – پریگوپین. در این موقعیت، شاخص زمان برای تحلیل قیاسی پایایی عملکرد سیستم حمل و نقل در شهرهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس این تحلیل ها (حدود 600 گزارش در شهر ایرکاتسک)، معیارهای رتبه بندی ارائه شده اند.
آزمایشگاه حمل و نقل دانشگاه فنی تحقیقات ملی ایالت ارکاتسکو (TL-ISTU) از سال 2014 در برنامه توسعه راهنمای فدرال " ارزیابی کیفیت مدیریت ترافیک" شرکت کرده است. در این مقاله، بخشی از معیارهای ارائه شده در این راهنما در نظر گرفته شده است.