ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Abstract
In urban vehicular ad hoc networks (VANETs), signal propagation experiences severe attenuation from obstacles especially at intersections. Multi-hop broadcast schemes are often used to disseminate safety messages to region of interest. However, existing multi-hop broadcast schemes either neglected the impact of realistic physical channels or just considered part of it. In this letter, we propose a link quality-based safety message dissemination scheme for urban VANETs. A comprehensive physical channel connectivity calculation method is proposed for accurately estimating the connectivity probability among vehicles. A score-based priority allocation mechanism for candidate forwarders (CFs) is proposed to coordinate the contention among CFs. Finally, we calculate the minimum waiting time and contention window size for each vehicle in CFs. Simulation results show that our proposed scheme outperforms existing multi-hop broadcast schemes for urban VANETs.
I. INTRODUCTION
A large number of applications in vehicular ad hoc networks (VANETs) rely on vehicle-to-vehicle (V2V) communication. These applications range from safety to traffic management and entertainment [1]. Traditional V2V communication in VANETs works in the 5.9GHz band, which is known as the dedicated short-range (DSRC) frequency band. In this letter, we mainly focus on the safety message dissemination in DSRC frequency band.
V. CONCLUSION
In this letter, we proposed an adaptive link quality based safety message dissemination mechanism for urban VANETs. A comprehensive physical channel connectivity calculation method was built among vehicles. We proposed a score-based priority allocation mechanism and waiting time calculation mechanism for CFs. The simulation results demonstrate the superiority of our protocol.
در شبکه های ادهاک خودرویی (VANET) شهری، انتشار سیگنال تضعیف شدیدی را از سوی موانع به ویژه در تقاطع ها تجربه می کند. روش های همه پخشی (انتشار) چند مقصدی اغلب برای انتشار پیام های ایمنی به منطقه مورد نظر (RoI) مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، روش های موجود همه پخشی چند مقصدی تاثیر کانال های فیزیکی واقعی را در نظر نمی گیرند یا تنها بخشی از آن را در نظر می گیرند. در این مقاله روشی برای انتشار پیام ایمنی مبتنی بر کیفیت لینک برای شبکه های VANET شهری پیشنهاد می دهیم. یک روش جامع محاسباتی قابلیت اتصال کانال فیزیکی برای تخمین دقیق احتمال قابلیت اتصال در بین خودروها پیشنهاد داده می شود. همچنین مکانیزم اختصاص اولویت مبتنی بر امتیاز برای فرستنده های منتخب (CF) پیشنهاد داده می شود تا مغیارت های موجود بین CF ها برطرف شود. در نهایت حداقل مدت زمان انتظار و اندازه پنجره مغایرت برای هر خودرو در CF ها محاسبه می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که روش پیشنهادی عملکرد بهتری نسبت به روش های موجود همه پخشی چند مقصدی برای شبکه های VANET شهری دارد.
1. مقدمه
تعداد زیادی از کاربردهای در شبکه های ادهاک خودرویی (VANET) بر ارتباط خودرو به خودرو (V2V) متکی است. این کاربردها از ایمنی تا مدیریت ترافیک و سرگرمی متغیر است [1]. ارتباط متداول خودرو به خودرو در شبکه های ونت در باند فرکانسی 5.9 گیگاهرتز متکی است که به عنوان باند فرکانسی اختصاصی برد کوتاه (DSRC) شناخته می شود.
5. نتیجه گیری
در این مقاله مکانیزم انتشار پیام ایمنی مبتنی بر کیفیت لینک تطبیقی برای شبکه های ونت شهری پیشنهاد داده شده است. روش جامعی برای محاسبه قابلیت اتصال کانال فیزیکی در بین خودروها ایجاد شده است. ما یک مکانیزم اختصاص اولویت مبتنی بر امتیاز و مکانیزم محاسبه زمان انتظار برای CFها پیشنهاد داده شده است. این نتایج شبیه سازی برتری پروتکل پیشنهادی را نشان می دهند.