تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله وابستگی به مشتریان عمده و رقابت در بازار محصول – نشریه الزویر

عنوان فارسی: وابستگی به مشتریان عمده و رقابت در بازار محصول
عنوان انگلیسی: Reliance on major customers and product market competition
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2021 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.474 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 39 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 1.339 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 1544-6123
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 کد محصول : 12056
محتوای فایل : rar حجم فایل : 2.29Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت کسب و کار، بازاریابی و مدیریت بازرگانی
مجله: اسناد تحقیق مالی - Finance Research Letters
دانشگاه: مدرسه بازرگانی Schulich، دانشگاه یورک، دانشکده بازرگانی Schulich ، دانشگاه یورک، تورنتو، کانادا
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: تایپ شده است ✓
ضمیمه: دارد و ترجمه شده است
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.frl.2020.101436
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. نمونه، داده و شرح متغیرهای اصلی

3. نتایج

4. بحث

5. نتیجه گیری

منابع

 

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Although reliance on major customers has been growing over time, the literature has been largely silent on the determinants of customer base structure. This paper shows that low levels of product market competition in the customer industry is one important factor that can encourage supplier firms to establish relationship with major customers, and enhance existing ones. In support of the argument, we find that the fraction of suppliers’ total sales to major customers is positively associated with customer industry product market concentration. We argue that the recent increase in concentration of customer industries could have increased reliance on major customers.

1. Introduction

Existing literature demonstrates that customer-supplier links are important determinants of the operating environment for many firms, enhancing profitability and efficiency (Patatoukas, 2012; Irvine et al., 2016), but also creating pressure to reduce prices and engage in customer-specific investment (e.g., Fee and Thomas, 2004; Dhaliwal et al. 2016). Although the benefits and costs of reliance on major customers are still subject to a debate, a robust stylized fact is that customer concentration has grown over the past several decades (Patatoukas, 2012; Irvine et al., 2016). Yet, the literature has been largely silent on what motivates supplier firms to form a concentrated customer base.

5. Conclusion

This study explores the impact of customer industry market structure on supply-chain links. We predict that the reliance on major customers is more pronounced in firms that sell to customers operating in the environment of low product market competition. Using sales-weighted customer industry HHI index we show that when customer competition is low, suppliers condense their customer network by selling to a less disperse customer base. Other tests are also consistent with our main hypothesis.

نمونه متن ترجمه

چکیده

گرچه وابستگی به مشتریان عمده، با گذشت زمان افزایش یافته است، ادبیات در زمینه عوامل تعیین کننده ساختار پایگاه مشتری سکوت پیشه کرده است. این مقاله نشان می دهد که سطوح پایین رقابت در بازار محصول در صنعت مشتری، یک عامل مهم محسوب می شود که می تواند شرکت های تامین کننده را تشویق به ایجاد رابطه با مشتریان عمده کند و رابطه موجود را ارتقا دهند. در حمایت از این استدلال، دریافتیم که کسری از فروش کل تامین کنندگان به مشتریان عمده، ارتباط مثبت با تمرکز بر بازار محصول صنعت مشتری دارد. بیان می کنیم که افزایش کنونی در تمرکز صنایع مشتری را می توان با وابستگی به مشتریان عمده افزایش داد.

1. مقدمه

ادبیات موجود نشان می دهد که روابط تامین کننده -مشتری، عوامل تعیین کننده مهم محیط عملیاتی بسیاری از شرکت ها محسوب می شود، سودآوری و کارایی را افزایش می دهد(پاتاتاکوس، 2012؛ ایروین و همکاران، 2016)، اما فشاری برای کاهش قیمت ها و مشارکت در سرمایه گذاری خاص مشتری ایجاد می کند(فی و توماس، 2004؛ دالیوال و همکاران، 2016). گرچه، مزایا و معایب وابستگی به مشتریان عمده، هنوز هم موضوع بحث و اختلاف زیادی است، یک واقعیت ساختگی منطقی این است که تمرکز بر مشتری طی چند دهه اخیر افزایش یافته است (پاتاتاکوس، 2012؛ ایروین و همکاران، 2016). با این وجود، ادبیات درباره اینکه چه چیزی شرکت های تامین کننده را بر می انگیزاند تا یک پایگاه مشتری متمرکز ایجاد کنند، سکوت اختیار کرده است.

5. نتیجه گیری

این مطالعه به بررسی تاثیر ساختار بازار صنعت مشتری بر روابط زنجیره تامین می پردازد. پیش بینی می کنیم که اتکا به مشتریان عمده در شرکت هایی که فروششان به مشتریانی است که در محیط با رقابت کم در بازار محصول فعالیت می کنند، چشمگیرتر است. با استفاده از شاخص HHI صنعت مشتری با فروش موزون، نشان می دهیم زمانی که رقابت مشتری پایین است، تامین کنندگان شبکه مشتری خود را با فروش به پایگاه مشتری کمتر پراکنده، متراکم می کنند. سایر آزمون ها مطابق فرضیه های اصلی ما بود.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)