ترجمه مقاله حل مشکل جابجایی و اعزام آمبولانس پویا با برنامه نویسی تقریبی پویا - نشریه الزویر

ترجمه مقاله حل مشکل جابجایی و اعزام آمبولانس پویا با برنامه نویسی تقریبی پویا - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
حل مشکل جابجایی و اعزام آمبولانس پویا با استفاده از برنامه نویسی تقریبی پویا
عنوان انگلیسی
Solving the dynamic ambulance relocation and dispatching problem using approximate dynamic programming
صفحات مقاله فارسی
32
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2012
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
6.020 در سال 2020
شاخص H_index مجله
260 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.161 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0377-2217
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12020
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عکس درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی صنایع، برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها و بهینه سازی سیستم ها
مجله
مجله اروپایی تحقیقات عملیاتی - European Journal of Operational Research
دانشگاه
گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه وین، اتریش
کلمات کلیدی
خدمات سلامتی یا OR، وسايل نقلیه اورژانس، مکان یابی آمبولانس، برنامه نویسی تقريبی دینامیک، بهينه سازی تصادفی
کلمات کلیدی انگلیسی
OR in health services - Emergency vehicles - Ambulance location - Approximate dynamic programming - Stochastic optimization
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ejor.2011.10.043
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه و آثار مرتبط
2. شرح مسئله
3. فرمول ریاضی
4. روش راه حل
5. نتایج
5.1. داده ها
5.2. انجام آزمایش
5.3. مقایسه با سیاست های مبنا و تصادفی
5.4. آیا همیشه نزدیکترین وسیله نقلیه اعزام می شود؟
5.5. نتایج بر روی داده های واقعی
5.7. سناریوهای بالقوه
6. نتیجه گیری و چشم انداز
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


Emergency service providers are supposed to locate ambulances such that in case of emergency patients can be reached in a time-efficient manner. Two fundamental decisions and choices need to be made real-time. First of all immediately after a request emerges an appropriate vehicle needs to be dispatched and send to the requests’ site. After having served a request the vehicle needs to be relocated to its next waiting location. We are going to propose a model and solve the underlying optimization problem using approximate dynamic programming (ADP), an emerging and powerful tool for solving stochastic and dynamic problems typically arising in the field of operations research. Empirical tests based on real data from the city of Vienna indicate that by deviating from the classical dispatching rules the average response time can be decreased from 4.60 to 4.01 minutes, which corresponds to an improvement of 12.89%. Furthermore we are going to show that it is essential to consider time-dependent information such as travel times and changes with respect to the request volume explicitly. Ignoring the current time and its consequences thereafter during the stage of modeling and optimization leads to suboptimal decisions.


 

1. Introduction and related work


Emergency service providers are supposed to locate ambulances such that in case of emergency patients can be reached in a time-efficient manner. Two fundamental decisions and choices need to be made real-time. First of all immediately after a request emerges an appropriate vehicle needs to be dispatched and send to the requests’ site. Ambulances, when idle, are located at designated waiting sites. Hence after having served a request the vehicle needs to be relocated (i.e. its next waiting site has to be chosen). For a close match to reality, time-dependent information for both traveling times and the request volume will be considered explicitly. We are going to solve the underlying optimization problem using approximate dynamic programming (ADP), an emerging and powerful tool for solving stochastic and dynamic problems typically arising in the field of operations research.


 

6. Conclusion and outlook


In this paper we formulate a dynamic version of the ambulance dispatching and relocation problem, which has been solved using ADP. Extensive testing and comparison with real-world data have shown that ADP can provide high-quality solutions and is able to outperform policies that are currently in use in practice. The average response time can be decreased by 12.89%. This improvement is due to two main sources for improvement: the dispatching and relocation decisions involved. By deviating from the traditional rule of dispatching the closest ambulance available and relocating them to their home base after having finished serving a request we are able to make high-quality dispatching decisions in an anticipatory manner. By explicitly taking into account the current state of the system we are able to improve the performance thereafter. Due to regulatory reasons ambulances are not allowed to travel around empty and to be relocated from one waiting location to another one in order to response to potentially undercovered areas. But we are able to compensate for that by locating ambulances after becoming available again in a reasonable way.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده 

فرض بر این است که ارائه دهندگان خدمات اورژانسی، آمبولانس ها را به گونه ای مکان یابی می کنند که بتوانند در موارد بیماران اورژانسی، در یک زمان مناسب به آنها برسند. دو تصمیم و انتخاب اساسی باید در زمان واقعی انجام شوند. اول از همه، بلافاصله بعد از ارائه یک درخواست، یک وسیله نقلیه مناسب باید اعزام و به محل درخواست ارسال شود. پس از ارائه خدمات، وسیله نقلیه باید به محل انتظار بعدی برود. ما قصد داریم که یک مدل پیشنهاد دهیم و مشکل بهینه سازی اصلی را با استفاده از برنامه نویسی تقریبی دینامیک (ADP)، که یک ابزار نوظهور و قدرتمند برای حل مسائل احتمالی و دینامیکی است که معمولا در زمینه تحقیقات عملیاتی رخ می دهد، حل کنیم. آزمایشات تجربی مبتنی بر داده های واقعی از شهر وین نشان می دهد که با انحراف از قوانین اعزام کلاسیک، میانگین زمان پاسخ می تواند از 4.60 تا 4.01 دقیقه کاهش پیدا کند که مربوط به یک بهبود 12.89 درصدی است. علاوه بر این ما قصد داریم نشان دهیم که توجه به اطلاعات مربوط به زمان، مانند زمان سفر و تغییرات با توجه به حجم درخواست، ضروری است. نادیده گرفتن زمان فعلی و عواقب بعدی آن در طول مرحله مدل سازی و بهینه سازی، منجر به تصمیم گیری های زیر بهینه می شود.

 

1. مقدمه و آثار مرتبط

فرض بر این است که ارائه دهندگان خدمات اورژانسی، آمبولانس ها را به گونه ای مکان یابی می کنند که بتوانند در موارد بیماران اورژانسی، در یک زمان مناسب به آنها برسند. دو تصمیم و انتخاب اساسی باید در زمان واقعی انجام شوند. اول از همه، بلافاصله بعد از ارائه یک درخواست، یک وسیله نقلیه مناسب باید اعزام و به محل درخواست ارسال شود. آمبولانس ها در زمانی که بیکار هستند، در سایت های انتظار تعیین شده قرار می گیرند. از این رو وسیله نقلیه باید پس از ارائه خدمات به یک درخواست، جابجا شود (به عنوان مثال، محل انتظار بعدی که برای آن انتخاب شده است). برای نزدیک شدن به واقعیت، اطلاعات وابسته به زمان برای زمان سفر و حجم درخواست باید به صراحت مورد توجه قرار بگیرند. ما قصد داریم که مشکل بهینه سازی اصلی را با استفاده از برنامه نویسی تقریبی دینامیک (ADP)، که یک ابزار نوظهور و قدرتمند برای حل مسائل احتمالی و دینامیکی است که معمولا در زمینه تحقیقات عملیاتی رخ می دهد، حل کنیم.

 

6. نتیجه گیری و چشم انداز

در این مقاله، ما یک نسخه دینامیک از مسئله اعزام و جابجایی آمبولانس را فرمول بندی می کنیم که با استفاده از ADP حل شده است. آزمایشات گسترده و مقایسه با داده های دنیای واقعی نشان داده اند که ADP می تواند راه حل هایی با کیفیت بالا ارائه دهد و می تواند عملکرد سیاست هایی را که در حال حاضر در عمل استفاده می شوند، بهبود ببخشد. میانگین زمان پاسخ را می توان تا 12.89٪ کاهش داد. این بهبود به دلیل دو منبع اصلی برای بهبود است: تصمیمات مربوط به اعزام و جابجایی. با انحراف از قانون سنتی اعزام نزدیکترین آمبولانس در دسترس و انتقال آنها به پایگاه اصلی خود پس از اتمام ارائه خدمات به یک درخواست، ما قادر به تصمیم گیری باکیفیت با یک روش پیش بینانه در مورد اعزام هستیم. با توجه صریح به وضعیت فعلی سیستم، ما قادر به بهبود عملکرد هستیم. با توجه به دلایل نظارتی، آمبولانس ها مجاز به حرکت به صورت خالی و جابجایی از یک مکان انتظار به یک مکان دیگر به منظور پاسخ به مناطق تحت پوشش بالقوه نیستند. اما ما با مکان یابی آمبولانس ها پس از دسترسی مجدد به یک روش مناسب، می توانیم آن را جبران کنیم.


بدون دیدگاه