ترجمه مقاله بررسی روابط بین بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی، قوم گرایی مصرف کننده، ارزش ویژه برند - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بررسی روابط بین بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی، قوم گرایی مصرف کننده، ارزش ویژه برند - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی روابط بین بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی، قوم گرایی مصرف کننده، ارزش ویژه برند
عنوان انگلیسی
Examining the relationships between e-WOM, consumer ethnocentrism and brand equity
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.382 در سال 2021
شاخص H_index مجله
165 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.049 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
11814
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کسب و کار
مجله
مجله پژوهش کسب و کار - Journal of Business Research
دانشگاه
گروه بازاریابی، دانشگاه شمال شرقی، چین
کلمات کلیدی
بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی، قوم گرایی مصرف کننده، ارزش ویژه برند، رسانه اجتماعی
کلمات کلیدی انگلیسی
e-WOM - Consumer ethnocentrism - Brand equity - Social media
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.09.040
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مروری بر ادبیات و تدوین فرضیه ها
2.1. بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی
2.2. قوم گرایی مصرف کننده
2.3. بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی مثبت و قوم گرایی مصرف کننده و برندهای خارجی
2.4. بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی منفی و قوم گرایی مصرف کننده برای برندهای داخلی و خارجی
2.5. بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی و ارزش ویژه برند
2.6. قوم گرایی مصرف کننده و ارزش ویژه برند
3. روش های تحقیق
4. تحلیل داده ها و نتایج
4.1. تحلیل های پایایی و CFA
4.2. مدل و اندازه گیری فرضیه ها
5. بحث و مسیرهای تحقیق آتی
5.1. بحث
6. محدودیت ها و مسیرهای تحقیق آتی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Electronic word-of-mouth (e-WOM) plays an important role in influencing Chinese consumers’ brand perceptions. While domestic social media managers are keen to understand how to protect their brands, their foreign counterparts are keen to reduce consumer ethnocentrism in order to gain a foothold in the Chinese market. This study uses an online survey to investigate whether positive and negative e-WOM enhance or weaken consumer ethnocentrism and brand equity towards domestic and foreign smart phone brands. Findings suggests that both positive and negative e-WOM influence consumer ethnocentrism and that these effects are contingent upon brand origin. Furthermore, findings show that the effects of positive and negative e-WOM on brand equity are consistent, irrespective of brand origin. Interestingly, consumer ethnocentrism has a positive effect on brand equity for domestic brands, but does not have a negative effect on brand equity for foreign brands. The study further discusses theoretical and practical implications of the findings.

1. Introduction

With the rapid development of social media and usage of smart phones, electronic word-of-mouth (e-WOM) is ubiquitous (King, Racherla, & Bush, 2014; Okazaki, 2009; Zhang, Abound Omran, & Cobanoglu, 2017). In contrast to traditional word-of-mouth (WOM), eWOM allows customers to receive real-time and real-life information from previously unavailable sources. Social media networks allow consumers to easily share and collect brand-related information in a timely and cost-efficient manner, thus speeding up the diffusion of eWOM (Burnasheva, Suh, & Villalobos-Moron, 2019). Consequently, eWOM influences consumers’ brand related attitude and behavior (Chiu, Wang, Ho, Zhang, & Zhao, 2019; Erkan & Evans, 2016; MartínConsuegra, Faraoni, Díaz, & Ranfagni, 2018; Okazaki, 2009).

6. Limitations and future research directions

This research is also not without limitations, thus offering interesting avenues for future investigations. First, this study did not account for the source of either positive or negative e-WOM. Source credibility and ties with the source have been shown to affect consumer evaluations of e-WOM (e.g., King et al., 2014). Therefore, future studies should control for different types of sources, while considering weak versus strong ties between the sender and receiver. Such an approach would allow exploring potential contingencies in the effects tested in the current study. Second, this study uses China as an emerging market context. It would be of interest to test the proposed relationships in other emerging markets such as India.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی(e-WOM) نقش مهمی در تاثیرگذاری بر ادراک برند مصرف کنندگان چینی ایفا می کند. گرچه مدیران رسانه اجتماعی داخلی به درک نحوه پشتیبانی از برندهای خود علاقه مندند، همتایان خارجی آنها به کاهش قوم گرایی مصرف کننده مشتاق هستند تا به جایگاه مطمئنی در بازار چین دست یابند. این مطالعه از یک نظر سنجی آنلاین برای بررسی این موضوع استفاده می کند که آیا بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی مثبت و منفی، قوم گرایی مصرف کننده و ارزش ویژه برند را نسبت به برندهای تلفن هوشمند داخلی و خارجی تقویت می کند یا کاهش می دهد. یافته ها نشان می دهد که بازاریابی دهان به دهان مثبت و منفی بر قوم گرایی مصرف کننده تاثیر می گذارد و این تاثیرات مبتنی بر مبدا برند می باشند. علاوه بر این، یافته ها نشان می دهند که تاثیرات بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی مثبت و منفی بر ارزش ویژه برند صرفنظر از مبدا برند، دارای ثبات است. جالب اینکه، قوم گرایی مصرف کننده تاثیر مثبت بر ارزش ویژه برند برای برندهای داخلی دارد، اما تاثیر منفی بر ارزش ویژه برند برای برندهای خارجی دارد. این مطالعه به بحث درباره کاربردهای نظری و عملی یافته های پژوهش می پردازد.

1. مقدمه

با رشد سریع رسانه اجتماعی و کاربرد تلفن های هوشمند، بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی(e-WOM) رایج شده است(کینگ، راچرلا و باش، 2014؛ اوکازاکی، 2009؛ ژانگ، اباند عمران و کاباناگلو، 2017). بر خلاف بازاریابی دهان به دهان سنتی، بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی مشتریان را قادر می سازد تا اطلاعات واقعی و به موقع را از منابعی که قبلا در دسترس نبودند، به دست آورند. شبکه های رسانه اجتماعی مصرف کنندگان را قادر می سازند تا به آسانی اطلاعات مربوط به برند را به گونه ای کم هزینه و به موقع جمع آوری کرده و به اشتراک بگذارند، بنابراین، انتشار بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی سرعت می یابد(برناشوا، سا و ویلالوباس-مورون، 2019). در نتیجه، بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی بر رفتار و نگرش مربوط به برند مصرف کنندگان تاثیر می گذارد(چیو، وانگ، هو،ژانگ و ژائو، 2019؛ ارکان و ایوانز، 2019؛ مارتین-کانسرگرا، فارانی، دیاز و رانفاگنی، 2018؛ اوکازاکی، 2009).

6. محدودیت ها و مسیرهای تحقیق آتی

این تحقیق بدون محدودیت نیست، بنابراین، مسیرهای جالبی برای تحقیقات آتی پیشنهاد می دهد. ابتدا، این مطالعه، منشا بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی مثبت یا منفی را در نظر نگرفت. نشان داده شده است که اعتبار مبدا بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی، بر ارزیابی های بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی تاثیر می گذارد(کینگ و همکاران، 2014). بنابراین، مطالعات آتی باید انواع مختلف منشا اطلاعات را کنترل کنند، و روابط ضعیف و قوی بین فرستنده و دریافت کننده را در نظر بگیرند. چنین رویکردی کشف اقتضائات بالقوه را در تاثیرات آزمون شده در این مطالعه امکان پذیر می سازد. دوم، این مطالعه از چین به عنوان زمینه بازار نوظهور استفاده می کند. آزمون روابط پیشنهادی در سایر بازارهای نوظهورمانند هند نیز جالب است.


بدون دیدگاه