ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Abstract
Neuromarketing is an emerging field that bridges the study of consumer behavior with neuroscience. Controversial when it first emerged in 2002, the field is gaining rapid credibility and adoption among advertising and marketing professionals. Each year, over 400 billion dollars is invested in advertising campaigns. Yet, conventional methods for testing and predicting the effectiveness of those investments have generally failed because they depend on consumers’ willingness and competency to describe how they feel when they are exposed to an advertisement. Neuromarketing offers cutting edge methods for directly probing minds without requiring demanding cognitive or conscious participation. This paper discusses the promise of the burgeoning field of neuromarketing and suggests it has the potential to significantly improve the effectiveness of both commercial and cause-related advertising messages around the world.
Imagine John, a healthy middle-aged man entering a room filled with somber people dressed in white lab coats. John is worried. Maybe this is a mistake, he thinks. But already one of the earnest technicians whose smile seems just a little too forced is shaking his hand and spurring him forward. He ensures him everything will go according to plan. “It takes about 30 minutes to do the scan” he says “and as long as you don’t pay attention to the noise, you will be fine in the tunnel”. John does not feel nearly as relaxed now as he was when he agreed to do this experiment. What if the magnetic field in which I agreed to put my entire body kills some of my vital cells? In an instant, he goes from being worried to being terrified. What if the radiation alters my mental abilities? Reluctantly, John lies down on the table and tries to ignore the grinding sound of the pulley propelling him to the center of the tunnel. In a matter of seconds, the machine begins to bombard his head with subatomic particles. “Too late now”, he mumbles.
نورومارکتینگ رشته نوظهوری است که مطالعه رفتار مشتری را با علم عصب شناسی مرتبط میسازد. این رشته بحث برانگیز اولین بار در سال 2002 ظهور پیدا کرد و در بین متخصصان بازاریابی و تبلیغات بسرعت به اعتبار رسید و مورد قبول واقع شد. هر ساله، بیش از 400 میلیارد دلار در کمپینهای سرمایه گذاری سرمایه گذاری میشود. با این حال، روشهای متداول برای آزمایش و پیش بینی اثربخشی این سرمایه گذاریها عموماً با شکست مواجه شدهاند زیرا آنها به تمایل و شایستگی مشتریان برای توضیح چگونگی احساس خود در زمان مشاهده یک تبلیغ وابستهاند. نورومارکتینگ روشهای لبه بران را بدون نیاز به تقاضا برای مشارکت شناختی یا آگاهانه برای کاوش ذهنیتها ارائه میدهد. این مقاله در مورد وعده رشته مترقی نورومارکتینگ بحث میکند و نشان میدهد که این رشته این قابلیت را دارد که بطور قابل توجهی اثربخشی پیامهای تجاری و پیامهای تبلیغاتی علت محور را در سراسر جهان بهبود ببخشد.
تصور کنید که جان، یک مرد میانسال سالم وارد اتاقی میشود که پر از افراد محزون ملبس به روپوش سفید آزمایشگاه است. جان نگران است. او با خود فکر میکند شاید اشتباهی شده باشد. اما حالا یکی از تکنسینهای موقر که لبخندش کمی اجباری به نظر میرسد، دستش را تکان میدهد و او را وادار به حرکت به جلو میکند. او به او این اطمینان را میدهد که همه چیز طبق برنامه باشد. " او میگوید" انجام اسکن حدود 30 دقیقه طول میکشد" و "تا زمانیکه در تونل به نویزها توجه نکند، میتوانید راحت باشد". جان مانند زمانی که قبول کرد این آزمایش را انجام دهد احساس راحتی نمیکرد. چه اتفاقی می افتد اگر میدان مغناطیسی که من قبول کردم تمام بدنم را در معرض آن قرار دهم تمام سلولهای حیاتی مرا بکشد؟ در یک لحظه حالت نگرانی او به حالت وحشت زدگی تبدیل شد. چه میشود اگر این پرتوها تواناییهای ذهنی مرا تغییر دهند؟ جان بر خلاف میل خود بر روی میز نشست و سعی کرد همه صداهای گوش خراش قرقره چرخانی را که او را به مرکز تونل میبرد نادیده بگیرد. در عرض چند ثانیه، دستگاه شروع به بمباران سر او با ذرات زیراتمی کرد. او با خود گفت، " حالا خیلی دیر است".