تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله چگونه تجارت بصری بر واکنش عاطفی مشتری تأثیر می‌گذارد؟ – نشریه امرالد

عنوان فارسی: چگونه تجارت بصری بر واکنش عاطفی مشتری تأثیر می‌گذارد؟ یک تجربه در مورد لباس شب
عنوان انگلیسی: How does visual merchandising affect consumer affective response? An intimate apparel experience
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 24 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 31 (4 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2012 نشریه : امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.967 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 80 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 0.910 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0309-0566
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10394
محتوای فایل : zip حجم فایل : 4.05Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت بازرگانی، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی
مجله: مجله بازاریابی اروپایی - European Journal of Marketing
دانشگاه: موسسه پارچه و پوشاک، دانشگاه پلی تکنیک، هنگ کنگ
کلمات کلیدی: تجارت بصری، لباس شب، عاطفی، مردم چین، تجارت، پوشاک، روانشناسی عاطفی
کلمات کلیدی انگلیسی: Visual merchandising - Intimate apparel - Affective - Chinese people - Merchandising - Clothing - Affective psychology
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/03090561211189266
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

لباس شب و مد

مفاهیم مرکزی

واکنش‌های احساسی و هیجانی

تجارت بصری

تجارت بصری و مصرف

مصرف کالاهای نمادین

روش تحقیق

افراد شامل در تحقیق

موضوع مصاحبه‌ها

فرایند جمع آوری داده‌ها

فرایند تحلیل داده‌ها

یافته‌های تحقیق و تجزیه و تحلیل

کدگذاری باز

قوانین اجتماعی ادراک شده

ماهیت محصول

کدگذاری محوری

بحث و مفهوم

محدودیت‌های تحقیق و مطالعات بعدی

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Purpose – The aim of this article is to investigate the relationship between visual merchandising elements and consumer affective response by focusing on a function-oriented product – intimate apparel.

Design/methodology/approach – In this paper, a different perspective on visual merchandising is offered through the different types of intimate apparel retailers (from fashion-oriented, mass market-oriented to fashion forward). This is presented in an interpretive study of Hong Kong Chinese female consumers, between the ages of 25 and 35. A qualitative approach is employed and the grounded theory method is chosen. A total of eight focus group interviews are conducted with 64 subjects.

Findings – The findings indicate that participating subjects have two points of view when evaluating visual store displays, which include utilitarian and hedonic aspects. The utilitarian aspect relates to the actual needs of consumers, such as garment deterioration, seasonal changes and occasions. The hedonic aspect finds that the perceived female image governs consumer interpretation and acceptance of visual displays. It also reveals that the need to be feminine sets the guidelines to evaluating visual stimulus in stores. Display elements, such as mannequins, colour, lighting and props that emphasize feelings of feminine sexuality, tend to trigger negative affective responses in consumers which finally affect purchase intentions.

Originality/value – The authors aim to explore consumer affective response on visual stimulus in stores by considering the aesthetic, symbolic and cultural perceptions of a function-oriented product – intimate apparel. The literature to date tends to focus on the interaction between individual visual merchandising elements (e.g. colour, lighting) with consumers. However, the product nature and its symbolic meaning have not been seriously taken into consideration. Due to the immense market potential in the East, applying western-developed theories may not be universally appropriate. There may be different results and patterns in consumer behaviour. Thus, this study aims to enrich existing knowledge of atmospheric management by including the interaction of Eastern values and product nature on affective responses.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف- هدف این مقاله بررسی رابطه بین عوامل تجارت بصری و واکنش عاطفی مشتری با تمرکز بر یک محصول کارکرد-محور (لباس شب) می‌باشد.

طراحی/روش تحقیق/ رویکرد- در این مقاله، یک دیدگاه متفاوت در مورد تجارت بصری از طریق خرده فروشان مختلف لباس شب ( از مدگرا، بازارگرا تا علاقمند به مد روز) ارائه می‌شود. این تحقیق در قالب یک مطالعه تفسیری از مشتریان زن هنگ کنگ بین 25 تا 35 سال ارائه شده است. در اینجا از یک رویکرد کیفی استفاده شده و روش نظریه داده بنیاد انتخاب شده است. در مجموع هشت مصاحبه گروهی متمرکز با 64 نفر انجام شد.

یافته‌ها- یافته‌ها نشان می‌دهند که افراد شرکت کننده در زمان ارزیابی نمایش بصری فروشگاهها، دارای دو نقطه نظر بودند که شامل جنبه سودمندگرایی و لذت گرایی می‌باشد. جنبه سودآوری به نیازهای واقعی مشتریان، مانند فرسودگی پوشاک، تغییرات فصلی و موارد خاص مربوط می‌شود. جنبه لذت بخشی نشان می‌دهد که تصویر ادراک شده از زن در تفسیر مشتری و پذیرش نمایشهای بصری تأثیر دارد. آن همچنین نشان می‌دهد که نیاز به زنانه بودن، دستورالعمل‌هایی را برای ارزیابی محرکهای بصری در فروشگاه‌ها تعیین می‌کند. عوامل نمایش مانند مانکنها، رنگ، نورپردازی و لوازم دیگری که بر حس جنسیت زنانه تاکید دارند، موجب واکنشهای هیجانی منفی در مشتریان می‌شوند که در نهایت بر قصد خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

اصالت/ارزش- هدف نویسندگان بررسی واکنش عاطفی مشتری نسبت به محرکهای بصری در فروشگاهها با در نظر گرفتن جوانب زیبایی، نمادین و فرهنگی محصول کارکرد محور (لباس شب) است. مقالات تا به امروز بر تعامل بین هر یک از عوامل تجارت بصری (مثل رنگ، نور) با مشتریان متمرکز شده‌اند. با این حال، ماهیت محصول و معنای نمادین آن بطور جدی مد نظر قرار نگرفته است. با توجه به پتانسیل عظیم بازار در شرق، استفاده از نظریه‌های توسعه یافته در غرب ممکن است بطور جهانی مناسب نباشد. ممکن است نتایج و الگوهای متفاوتی در رفتار مشتری وجود داشته باشد. بنابراین، هدف این مطالعه افزایش دانش موجود در مورد مدیریت محیطی با شامل کردن اثر متقابل ارزشهای شرقی و ماهیت محصول بر واکنشهای عاطفی است.