تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله عدم قطعیت ها در سیستم های تعلیق وسایل نقلیه جاده ای – نشریه الزویر

عنوان فارسی: عدم قطعیت ها در سیستم های تعلیق وسایل نقلیه جاده ای
عنوان انگلیسی: Uncertainties in road vehicle suspensions
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14
سال انتشار : 2015 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) کد محصول : F1304
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.63Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله: مکانیک خودرو، سیستم تعلیق ترمز و فرمان، سیستم محرکه خودرو 
مجله: Procedia IUTAM
دانشگاه: موسسه مکانیک مهندسی و محاسباتی، دانشگاه اشتوتگارت، آلمان
کلمات کلیدی: سیستم های تعلیق خودروی جاده ای، تحریک تصادفی، معیارهای ارزیابی، مسئله تناقض، طراحی محکم
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.piutam.2015.01.016
ترجمه این مقاله با کیفیت متوسط انجام شده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

2- مدلسازی خودرو و پارامترهای غیرقطعی

3- مدلسازی مسیر و سیستم مسیر خودرو

4- معیارهای ارزیابی و تحلیل کوواریانس

5- بهینه سازی و عدم قطعیت چندمعیاره

6- کنترل پارامترهای نامعین سیستم تعلیق

7- نتایج

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Road vehicles are subject to random excitation by the unevenness of the road. For a dynamical analysis, vehicle models of the vertical vibrations as well as guideway models of the road unevenness are required. The fundamental dynamics of vehicle suspensions can be already modeled by a quarter car featuring the decoupling of the car body motion and the wheel motion. This suspension model is characterized by five design parameters where two of them, the shock absorber and the tire spring, are highly uncertain due to wear and poor maintenance. For the assessment of the vehicles performance three criteria have to be used: ride comfort, driving safety and suspension travel. These criteria depend on all the five design parameters resulting in a conflict or a pareto-optimal problem, respectively. In this paper, the uncertainties of the parameters are projected into a criteria space in order to support the decision to be made on the basis of a pareto-optimal problem. Simulations with uncertainties support the robust suspension design. It is shown that controlled suspension parameters remain uncertain due to the unpredictable decisions made by the driver

نمونه متن ترجمه

چکیده

به واسطه ناهمواری جاده ها, وسایل نقلیه جاده ای در معرض تحریک تصادفی قرار می گیرند. برای یک تجزیه و تحلیل دینامیکی، مدل های ارتعاشات عمودی خودرو و نیز مدل های ناهمواری جاده مورد نیاز می باشند. پویایی اساسی سیستم تعلیق خودرو را می توان در حال حاضر توسط یک ماشین با ویژگی جداسازی حرکت بدنه و حرکت چرخ ماشین مدلسازی نمود. این مدل سیستم تعلیق توسط پنج پارامتر طراحی مشخص می شود که دو مورد از این پارامترها، کمک فنرها و فنر تایر، به علت ساییدگی و تعمیر و نگهداری ضعیف, بسیار نامطمئن هستند. برای ارزیابی عملکرد وسایل نقلیه, سه معیار مورد استفاده قرار می گیرند: راحتی سواری، ایمنی رانندگی و حرکت سیستم تعلیق. این معیارها به تمام پنج پارامتر طراحی وابسته هستند که منجر به یک تناقض یا مسئله بهینه-پارتو می شود.. در این مقاله، عدم قطعیت این پارامترها در یک فضای معیارها به منظور حمایت از تصمیم گیری بر اساس یک مشکل بهینه-پارتو پیش بینی می شوند.. شبیه سازی ها با عدم قطعیت منجر به طراحی سیستم تعلیق قوی می شوند. نشان داده شده است که پارامترهای کنترل شده سیستم تعلیق با توجه به تصمیمات غیر قابل پیش بینی صورت گرفته توسط راننده همچنان نامشخص هستند.