ترجمه مقاله اثر اتخاذهای راهبردی فناوری توسط شرکت های محلی در گسترش فن آوری - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثر اتخاذهای راهبردی فناوری توسط شرکت های محلی در گسترش فن آوری - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر اتخاذهای (پذیرش های) راهبردی فناوری توسط شرکت های محلی در گسترش فن آوری
عنوان انگلیسی
The effect of strategic technology adoptions by local firms on technology spillover
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.360 در سال 2018
شاخص H_index مجله
56 در سال 2019
شاخص SJR مجله
1.039 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0264-9993
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2018
کد محصول
10255
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، نوآوری تکنولوژی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت استراتژیک
مجله
مدل سازی اقتصادی - Economic Modelling
دانشگاه
دانشگاه سئول، گروه اقتصادی، دونگدائون-گو، کره جنوبی
کلمات کلیدی
رقابت کیفیت، اتخاذ (پذیرش) فناوری، انتقال فناوری، گسترش فناوری، الزامات محتوای محلی
کلمات کلیدی انگلیسی
Quality competition - Technology adoption - Technology transfer - Technology spillover - Local content requirement
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.econmod.2015.07.013
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مدل
2.1 ورودی ها و کیفیت های میانی
3. انتخاب کیفیت: انتقال فناوری و پذیرش فناوری
4. دنباله بازی, هزینه حاشیه ای تولید و ساختار تقاضا
5. انتخابات راهبردی شرکت ها: انتشار فناوری بدون گسترش فناوری
6. کاربرد: الزامات محتوای محلی بدون گسترش فناوری
6.1 انتقال فناوری و پذیرش فناوری
7. نتیجه گیری ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper examines the influence on technology spillover of the strategic decisions by local firms to adopt the advanced technology of multinationals, which has in fact been ignored in previous studies. To do so, we construct a theoretical model by combining technology adoption and technology spillover models through backward linkage. If the technological gap is large between the multinational and local firm, it may be reasoned that the local firm is making the strategic decision not to adopt the advanced technology in order to avoid direct competition with the multinational firm. In this case, even though the transferred technology is diffused and the local firm has the capacity to absorb it, the technology spillover may not occur. Additionally, we apply the model to analyze the effect of local content requirements (LCR) on technology transfer and technology spillover. The analysis shows that LCR may fail to enhance technology spillover because these do not encourage the adoption of the technology.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله به بررسی اثر روی گسترش فناوری تصمیمات راهبردی می پردازد که به میانی شرکت های محلی صورت می پذیرد که فناوری پیشرفته شرکت های چندملیتی را اتخاذ می نمایند و در این مورد در مطالعات قبلی چندان مد نظر قرار نگرفته است. برای انجام این کار, یک مدل نظری را با ترکیب مدل های اتخاذ فناوری و گسترش فناوری از طریق ارتباط بازگشتی می سازیم. اگر فاصله فناورانه بین یک شرکت چندملیتی و یک شرکت محلی زیاد باشد, می توان استدلال نمود که شرکت محلی در حال تصمیم گیری راهبردی برای عدم اتخاذ فناوری پیشرفته است تا از رقابت مستقیم با شرکت چندملیتی اجتناب نماید. در این مورد, حتی اگر فناوری انتقال یافته منتشر شود و شرکت محلی دارای ظرفیت جذب آن باشد, گسترش فناوری ممکن است رخ ندهد. علاوه بر این, ما این مدل را برای تحلیل اثر الزامات محتوای محلی (LCR) روی انتقال و گسترش فناوری اعمال می نماییم. این تحلیل نشان می دهد که LCR ممکن است در ارتقای گسترش فناوری ناموفق باشد, زیرا پذیرش (اتخاذ) فناوری را تشویق می نمی نماید.

بدون دیدگاه