دانلود رایگان مقاله پاسخ به هونیگ و ساموئلسون

عنوان فارسی
پاسخ به هونیگ و ساموئلسون (2014)
عنوان انگلیسی
A response to Honig and Samuelsson (2014)
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
4
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E3824
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار و کارآفرینی
مجله
مجله دیدگاه مخاطرات کسب و کار - Journal of Business Venturing Insights
دانشگاه
دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه لوند، سوئد
کلمات کلیدی
برنامه ریزی کسب و کار، کارآفرینی نوپا، داده های طولی، طراحی کوهورت
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


Honig and Samuelsson (2014) recently published an article in this outlet criticizing “Does business planning facilitate the development of new ventures? “a paper I wrote with Scott Shane nearly 15 years ago. They claim that their effort adds to the discussion of (a) the merits of business planning, (b) data replication and extension, (c) sample selection bias, (d) evaluation of normative research and (e) publication standards. However, most of the claims they make are incorrect.

نتیجه گیری

7. Conclusion


I have here replied to Honig and Samuelsson’s (2014) paper on the need to extend and replicate studies, especially on business planning. In their efforts to criticize Delmar and Shane (2003), Honig and Samuelsson (2014) made a number of incorrect statements about that paper and about how to test theoretical arguments on data from a prevalence cohort design. Criticism and progress in theory, design and analysis is the nature of research. Future studies will, no doubt, inform us further. Possible venues are analyses dealing with truncated data incorporating full data (with the full use of time-dependent covariates) and dealing with left censoring.


بدون دیدگاه