ترجمه مقاله مشکلات و متغیر های تحقیق

ترجمه مقاله مشکلات و متغیر های تحقیق
قیمت خرید این محصول
۲۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مشکلات و متغیر های تحقیق
عنوان انگلیسی
Research problems and variables
صفحات مقاله فارسی
6
صفحات مقاله انگلیسی
2
سال انتشار
1999
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
7536
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
تحقیق در عملیات
مجله
مجله آکادمی آمریکایی روانپزشکی کودکان و نوجوانان
فهرست مطالب
چکیده
مشکلات تحقیق
متغیر ها
تعاریف عملیاتی متغیر ها
متغیر های مستقل
متغیر های وابسته
متغیر های خارجی
سطوح متغیر
دیگر ملاحظات به متغیر ها
گروه ها یا مجموعه های متغیر ها
بازبینی مشکل انگیزه تسلط
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
RESEARCH PROBLEMS

The research process begins with a problem. What is a research problem? Kerlinger (1986) describes a problem as “… an interrogative sentence or statement that asks: ‘What relation exists between two or more variables?’” (p. 16). Kerlinger suggests that prior to the problem statement, “… the scientist usually experiences an obstacle to understanding, a vague unrest about observed and unobserved phenomena, a curiosity as to ‘why something is as it is’” (p. 11). For example, Harmon et al. (1984) investigated the problem of whether the motivation to master new skills or challenging tasks could be measured in infants and, if so, what factors seemed to influence the amount of such mastery motivation. The general problem might have been stated as, What variables are related to an infant’s mastery motivation?

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
مشکلات تحقیق
فرآیند تحقیق با مشکل شروع می شود . مشکل تحقیق چیست ؟ مشکل توسط کرلینگر (1986) این گونه توصیف می گردد : یک جمله یا بیانیه پرسشی که می پرسد : چه رابطه ای بین دویا چند متغیر وجود دارد ؟ کرلینگر پیشنهاد می دهد که معمولا دانشمندان قبل از بیان مشکل یک مانع را برای فهمیدن ، یک اضطراب مبهم را در مورد پدیده مشاهده شده و مشاهده نشده ، کنجکاوی برای شباهت بعضی چیز ها به تحقیق را تجریه می کنند. برای مقال ، هارمون و همکارانش (1984) به بررسی این مسئله پرداخته اند که آیا انگیزه برای تحت کنترل دراوردن مهارت های جدید یا به چالش کشیدن وظایف را می توان در نوزادان اندازه گیری نمود و اگر چنین است ، چه فاکتور هایی به نظر رسیده بود بر مقدار چنین انگیزش تسلط تاثیر دارند . مشکل عمومی ممکن بود این گونه بیان شده باشد : متغیر های مرتبط با انگیزه تسلط کودک چه چیز هایی هستند ؟

بدون دیدگاه