تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله اتخاذ نوآوری های حسابداری مدیریت – نشریه الزویر

عنوان فارسی: اتخاذ نوآوری های حسابداری مدیریت: سازگاری فرهنگ سازمانی و درک نتایج
عنوان انگلیسی: Adoption of management accounting innovations: Organizational culture compatibility and perceived outcomes
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 40
سال انتشار : 2017 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس کد محصول : 9416
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.40Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: حسابداری
گرایش های مرتبط با این مقاله: حسابداری مدیریت
مجله: تحقیقات حسابداری مدیریت - Management Accounting Research
دانشگاه: دانشگاه گوتنبرگ، دانشکده تجارت، اقتصاد و حقوق، سوئد
کلمات کلیدی: نوآوری های حسابداری مدیریت، انتشار، پذیرش، فرهنگ سازمانی، کارت امتیازی متوازن، تئوری نهادی جدید
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به فارسی درج شده است ✓
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.mar.2016.07.007
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. نظریه و توسعه فرضیه ها

2.1. سازگاری – ارتباطی بین فرهنگ سازمانی و نوآوری های مدیریت

2.2. بازاندیشی نقش ملاحظات اقتصادی و اجتماعی در تصمیم گیری پذیرش

2.3. مدل و فرضیه

3. روش

3.1. جمع آوری داده ها

3.2. معیارها

3.3. تجزیه و تحلیل و بررسی

4. نتایج

5. بررسی

5.1. مشارکت ها

5.2. محدودیت ها

5.3. توصیاتی برای تحقیق های آینده

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Although the introduction of a number of successful management accounting innovations over the past few decades has generated a vast amount of research, we have limited knowledge about how the diffusion of innovations is affected by the interplay between characteristics of adopters and characteristics of innovations. The study presented in this paper contributes to the literature that examines the adoption of innovations at the firm level of analysis. We develop and test an adoption model which draws on two recently introduced ideas about innovation adoption—the notion of compatibility between organizational culture and the values and beliefs embedded in innovations, and the perspective that early and late adopters might both be motivated to adopt based on expected economic and social gains and losses. In synthesising these models, we assume that a diffusing innovation that is compatible with a firm’s values and beliefs is adopted early if it is perceived as delivering adequate gains while the innovation is rejected if it is not perceived as doing so, and that a diffusing innovation that is incompatible with a firm’s values and beliefs is adopted late if it is perceived as reducing the likelihood of incurring losses while the innovation is rejected if it is perceived as not doing so. Hypotheses are generated and tested using data provided by a web-based survey of Swedish manufacturing firms on the diffusion of the balanced scorecard across those firms. In most respects, the pattern of results this study finds supports our model and assumptions.

نمونه متن ترجمه

چکیده

اگرچه با معرفی تعدادی از نوآوری های حسابداری مدیریت در طول چند دهه گذشته، موفقیتهایی در تعداد زیادی از تحقیقات ایجاد شده است، ما باید دانش محدود در مورد چگونگی انتشار نوآوری را با تاثیر متقابل بین ویژگی های پذیرندگان و ویژگی های نوآوری را تحت تاثیر قرار دهیم. مطالعه ی این مقاله مروری بر ادبیات تحقیق که به بررسی پذیرش نوآوری در سطح آنالیز و تجزیه و تحلیل شرکت را شامل می شود. ما یک مدل پذیرش (بکارگیری) که براساس دو ایده تازه معرفی شده در مورد اتخاذ نوآوری – مفهوم سازگاری بین فرهنگ سازمانی و ارزشها و اعتقادات تعبیه در نوآوری و چشم اندازی که در اوایل و اواخر پذیرندگان ممکن است هر دوی آنها انگیزه ای برای اتخاذ براساس آنچه از سود و زیان اقتصادی و اجتماعی انتظار می رود را توسعه داده و تست کرده ایم. در ترکیب این مدل، فرض کرده ایم که یک نوآوری منتشر شده است که سازگار با ارزشها و اعتقادات یک شرکت می باشد در اوایل اگر آن را بعنوان دستاوردی مناسب ارائه دهیم در حالیکه نوآوری رد شده باشد این کار غیرقابل درک می باشد، و اگر یک نوآوری انتشار داده شود که با ارزشها و اعتقادات یک شرکت ناسازگار باشد و در آخر مورد پذیرش قرار گیرد و بخاطر کاهش احتمال زیان آن اتخاذ شود در حالیکه نوآوری بودن را رد کند تا زمانیکه درک نشده باشد انجام نمی دهند. فرضیه ها و آزمایشهای براساس استفاده از داده های ارائه شده توسط یک بررسی مبتنی بر وب از شرکتهای تولیدی سوئدی با انتشار کارتهای امتیازی متوازن بین کسانی که در سراسر کشور شرکت دارند صورت گرفته است و در اکثر جهت، الگوی نتایج این مطالعه از مدل و فرضیات استفاده شده ی ما، حمایت می کنند.