تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله بررسی اثر انحراف قطار بر سایش و تنش تماسی چرخ و ریل – نشریه الزویر

عنوان فارسی: بررسی اثر انحراف قطار بر سایش و تنش تماسی چرخ و ریل
عنوان انگلیسی: An investigation into the effect of train curving on wear and contact stresses of wheel and rail
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 41
سال انتشار : 2009 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8155 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 5.28Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک و فیزیک
گرایش های مرتبط با این مقاله: مکانیک خودرو و فیزیک کاربردی
مجله: سوده شناسی بین المللی - Tribology International
دانشگاه: آزمایشگاه نیروی کششی، دانشگاه Southwest ، چین
کلمات کلیدی: ریل، سایش، تنش تماسی، وسیله نقلیه ریلی، خط آهن قوس‌دار، مکانیک تماس غلتشی، مکانیک سازه
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1) مقدمه

2) مدل محاسبه سایش ریل و تنش‌های تماسی

۲.۱ توضیحات کلی

2.2 مدل وسیله نقلیه ریلی و خط آهن قوس‌دار

2.2.1 توضیحات مدل وسیله نقلیه

2.2.2 توضیحات مدل خط‌آهن

2.2.3 مدل سطح تماس چرخ و ریل

2.2.4 شرایط مرزی و اولیه سیستم خط آهن

2.2.5 مدل محاسباتی هندسه سطح تماس چرخ و ریل

2.3 نظریه تماس غلتشی چرخ و ریل

2.4 مدل سایش ماده سازنده ریل

2.5 بحث راجع به مدل‌های مشابه موجود

3) اثر سرعت قوس‌گیری

3.2 اثر شیب عرضی خط آهن قوس‌دار و شیب عرضی ریل

4) نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Some important papers concerning the studies on rail wear and wheel/rail contact stresses are briefly reviewed. The present paper utilizes a numerical method to analyze the effect of railway vehicle curving on the wear and contact stresses of wheel/rail. The numerical method considers a combination of Kalker’s non-Hertzian rolling contact theory, a material wear model and a vertical and lateral coupling dynamics model of the vehicle/track. In the analysis, the important factors influencing on the wear and the contact stresses are, respectively, the curving speed, the curved track super-elevation and the rail cant. Compared to the present model, some concerned models and results in the published papers are in detail discussed. Through the detailed numerical analysis, it is found that the difference between the normal loads of the left and right of the wheelset increases linearly with increasing the vehicle curving speed. The material wear volume per length along the rail running surface has a tendency to grow. However, the variation of the maximum normal contact stress has a large fluctuation as the curving speed increases. The increase of the maximum contact stress depends greatly on not only the normal load but also the profiles of the wheel/rail. Increasing the track super elevation efficiently lowers the normal load difference of the left and right of the front wheelset, and the contact stresses and the wear. The rail cant has a great influence on the low rail wear of the curve track. An increase in rail cant results in a great increase in the low rail wear of the curved track, and a decrease in the outside rail wear. These conclusions are very useful in the maintenance of the track.

نمونه متن ترجمه

چکیده

برخی مقالات مهم مرتبط با مطالعات سایش ریل و تنش‌های تماسی چرخ و ریل بطور اجمالی مرور شده‌اند. این مقاله از روشی عددی برای واکاوی اثر قوس وسیله نقلیه ریلی روی سایش و تنش‌های تماسی چرخ و ریل بهره می‌گیرد. در روش عددی ترکیب نظریه تماس غلتشی غیر هرتزی کالکر، مدل سایش ماده و یک مدل دینامیک کوپلینگ عمودی و جانبی وسیله نقلیه و خط آهن در نظر گرفته می‌شود. در این تحلیل، فاکتورهای مهم موثر بر تنش تماسی و سایش به ترتیب سرعت قوس‌گیری، شیب عرضی خط آهن قوس‌دار و شیب عرضی ریل است. در مقایسه با مدل فعلی، برخی مدل‌های مرتبط و نتایجشان در مقالات منتشرشده به تفصیل به بحث گذاشته می‌شوند. ما با انجام تحلیل عددی جامعی در می‌یابیم که تفاوت بین بارهای نرمال چپ و راست چرخ‌محور با افزایش سرعت قوس‌گیری وسیله نقلیه بیشتر می‌شود. حجم سایش ماده در هر متر طول در امتداد سطح حرکت ریل میل به افزایش است. با این حال، تغییر تنش تماسی نرمال بیشینه با افزایش سرعت قوس‌گیری نوسان زیادی پیدا می‌کند. افزایش تنش تماسی بیشینه نه تنها به بار نرمال، که تا حد زیادی به پروفیل‌های چرخ و ریل نیز وابسته است. افزایش شیب عرضی خط آهن به شکلی موثر اختلاف بار نرمال چپ و راست چرخ‌محور و تنش‌های تماسی و نیز سایش را می‌کاهد. شیب عرضی ریل تأثیر زیادی روی سایش ریل تحتانی خط آهن قوس‌دار دارد. افزایش شیب عرضی ریل منجر به افزایش محسوس سایش ریل تحتانی خط آهن قوس‌دار و کاهش سایش ریل بیرونی می‌شود. این نتیجه‌گیری‌ها در تعمیرات خط آهن بسیار کاربردی و مفیدند.