تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تحقیقات بازاریابی بین المللی: دیدگاه مدیریت پروژه جهانی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تحقیقات بازاریابی بین المللی: دیدگاه مدیریت پروژه جهانی
عنوان انگلیسی: International marketing research: A global project management perspective
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 22 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2007 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.541 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 76 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 1.402 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0007-6813
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10926
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.09Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، بازاریابی، بازاریابی بین المللی، مدیریت پروزه و مدیریت کسب و کار
مجله: افق های تجاری - Business Horizons
دانشگاه: بخش بازرگانی، دانشکده Lorain County Community ، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: بازاریابی بین‌المللی، راهبردهای بازاریابی جهانی، تحقیقات بازاریابی، مزیت رقابتی
کلمات کلیدی انگلیسی: International marketing - Global marketing strategies - Marketing research - Competitive advantage
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
ضمیمه: ندارد
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2006.08.003
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. تحقیقات بازاریابی بین‌المللی می‌شوند

2. اهمیت تحقیقات بازاریابی بین‌المللی

3. جهانی بیاندیش، محلی بیاموز

4. چارچوب تحقیقات بازاریابی بین‌المللی

4.1. تعیین اهداف تحقیقاتی

4.2. طراحی روش‌شناسی تحقیق

4.3. گردآوری داده‌ها و ارائه گزارش یافته‌ها

5. چالش‌های اجرای فرآیند بازاریابی بین‌المللی

5.1. چالش‌های فرهنگی

5.2. مسائل مربوط به نمونه‌گیری و چارچوب‌های نمونه‌گیری

5.3. مسائل مربوط به معیارهای ارزیابی

5.4. زیرساخت تحقیقات بازاریابی

5.5. چالش‌های گردآوری داده‌ها

5.6. مسائل حقوقی

6. رهنمودهایی برای مدیران

نمونه متن انگلیسی

Abstract

As organizations continue to pursue more global strategies, the need to be able to understand consumers in far away places is increasing. Marketing research is the primary mechanism through which companies understand their current, as well as potential, customers. As companies contemplate the global marketplace, they must consider how domestic market research differs when conducted in international markets. In an effort to help internal client side marketing research managers design and implement improved international research studies, we briefly discuss the context for international market research and provide a framework for conducting international market research projects. Additionally, we present several factors that should be considered by marketers who engage in global market research studies. These factors represent the variety of challenges that must be addressed in order to conduct research across national borders. Particular attention is paid to the nuances related to primary data collection and questionnaire construction.

1. Marketing research goes global

Changes in the global environment are presenting organizations with both new opportunities and challenges. Rapid advances in technology, increasing international trade and investment, growing wealth and affluence across the globe, and a convergence of consumer tastes and preferences are compelling businesses to expand their globalization strategies and tactics (Javalgi & White, 2002). In essence, the global economy is forcing organizations to adapt to a new international order (Czinkota & Ronkainen, 2002; Rugman, 2001; Yaprak, 2002).

6. Guidelines for managers

Companies that already are, as well as those that plan to become, global marketers must look closely at the world marketplace to identify global opportunities (Jeannet & Hennessey, 2001). Consequently, in order for organizations to evaluate their numerous international opportunities, they must develop an expertise in conducting global marketing research studies. This expertise can be effectively translated into a competitive advantage. As companies continue to seek competitive advantages across national boundaries, being cognizant of the variety of cross-cultural marketing research challenges as discussed in this paper provides an essential ingredient to the firm's ultimate success. Clearly, international marketing research provides information about foreign consumers and critical information regarding the global marketplace.

نمونه متن ترجمه

چکیده

همچنانکه سازمان‌ها در پی استفاده بیشتر از راهبردهای جهانی هستند، لزوم فهم نیازهای مصرف‌کنندگان در سرزمین‌های دور در حال افزایش است. تحقیقات بازاریابی، اولین ساز و کار شرکت‌ها برای کسب شناخت از مشتریان فعلی و بالقوه آن‌ها است. همچنانکه شرکت‌ها به راهبردهای جهانی می‌اندیشند، آن‌ها باید تفاوت تحقیقات بازاریابی بومی را از تحقیقات بازارهای بین‌المللی در نظر بگیرند. ما به‌منظور کمک به مدیران تحقیقات بازاریابی مشتریان داخلی در طراحی و اجرای مطالعات تحقیقاتی بازاریابی بین‌المللی ارتقاء‌یافته، به‌اختصار شرایط تحقیقات بازاریابی بین‌المللی را مورد بحث قرار داده‌ایم و چارچوبی را برای اجرای پروژه‌های تحقیقات بازاریابی بین‌المللی ارائه نموده‌ایم. علاوه بر این، ما عوامل متعددی را شناسایی کرده‌ایم که باید توسط بازاریابانی که وارد عرصه مطالعات تحقیقات بازاریابی جهانی شده‌اند در نظر گرفته شوند. این عوامل نشان‌دهنده چالش‌های متنوعی هستند که باید در انجام تحقیقات بازاریابی بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرند. همچنین ما توجه خاصی به جزئیات دقیق مربوط به گردآوری داده‌های اولیه و ساخت پرسشنامه نموده‌ایم.

1. تحقیقات بازاریابی بین‌المللی می‌شوند

تغییرات در محیط جهانی، سازمان‌ها را با فرصت‌ها و چالش‌های جدید روبرو کرده‌اند. پیشرفت‌های سریع در فن‌آوری، افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی، رشد ثروت و رفاه در سراسر جهان، و همگرایی ذائقه و سلیقه مصرف‌کنندگان، کسب و کارها را وادار نموده است که راهبردها و شیوه‌های جهانی شدن فعالیت‌های تجاری خود را توسعه دهند (جاوالگی و وایت، 2002). اساسا، اقتصاد جهانی سازمان‌ها را مجبور به انطباق با یک نظم جدید بین‌المللی نموده است (زینکوتا و رونکاینن، 2002؛ روگمن، 2001؛ یاپراک، 2002).

6. رهنمودهایی برای مدیران

شرکت‌هایی که در سطح بین‌المللی بازاریابی می‌کنند و همچنین شرکت‌هایی که قصد انجام این کار را دارند باید به دقت بازارهای جهانی را مورد توجه قرار دهند تا فرصت‌های آن‌ها را شناسایی کنند (جینت و هنسی، 2001). به همین دلیل، سازمان‌ها به منظور ارزیابی فرصت‌های متعدد بازارهای بین‌المللی، باید تخصص‌های لازم برای انجام تحقیقات بازاریابی بین‌المللی را کسب نمایند. این تخصص‌ها می‌تواند به شیوه‌ای اثربخش به مزیت رقابتی تبدیل شوند. از آنجائیکه شرکت‌ها مستمرا در پی کسب مزیت رقابتی در سطح بین‌المللی هستند، آگاهی از انواع چالش‌های تحقیقات بازاریابی بین‌المللی، که در این مقاله درمورد آن‌ها بحث شد، یکی از مولفه‌های اساسی برای موفقیت نهایی شرکت‌ها است. واضح است که تحقیقات بازاریابی بین‌المللی اطلاعات مفیدی را در مورد مصرف‌کنندگان در کشورهای خارجی و بازارهای جهانی در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10926 IranArze     10926 IranArze1     10926 IranArze2