تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله افزایش هوش هیجانی پرستاران – نشریه الزویر

عنوان فارسی: افزایش هوش هیجانی پرستاران با یک اقدام مختصر
عنوان انگلیسی: Increasing nurses' emotional intelligence with a brief intervention
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 7
سال انتشار : 2018 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقاله کوتاه (Short communication)
پایگاه : اسکوپوس کد محصول : 395
محتوای فایل : zip حجم فایل : 936.31Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی صنعتی و سازمانی
مجله: تحقیقات پرستاری کاربردی - Applied Nursing Research
دانشگاه: رشته روانشناسی، دانشکده بهداشت و علوم انسانی، استرالیا
کلمات کلیدی: هوش هیجانی، کار هیجانی، آموزش
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
doi یا شناسه دیجیتال: http://doi.org/10.1016/j.apnr.2018.04.001
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

زمینه

مطالعه حاضر

روش ها

شرکت کنندگان

افزایش هوش هیجانی پرستاران

سنجش

شیوه و روال کار

نتایج

بحث

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Background: Emotional intelligence (EI) is associated with a wide range of personal, professional and social benefits with numerous applications being evident for nursing education and clinical practice. Despite growing support for increasing the focus on EI in nursing and nurse education, empirical evidence for the effectiveness of training to increase EI are sparse. The aim with this study was to test the effect of a brief EI training program for registered nurses. Methods: We conducted a cross-site quasi-experimental study measuring nurses’ EI pre- (T1) and three months post- (T2) EI training with a matched (untrained) control group (total n = 60). EI training consisted of a five-hour workshop, a 30-minute one-on-one feedback session, and an individualised follow-up reminder sent via SMS. Results: Training resulted in a significant increase in EI scores over baseline levels for the trained group while scores for the control group did not increase. Conclusion: This pilot study has provided clear evidence of the applicability and efficacy of a lowcost training intervention for nursing staff in a real world setting.

نمونه متن ترجمه

چکیده

زمینه: هوش هیجانی با دامنه وسیعی از عقاید شخصی، شغلی و اجتماعی همراه است و در چندین مورد اثبات شده است که برای آموزش پرستاری و تکنیک های بالینی کاربرد دارد. علیرغم رشد پشتیبانی از افزایش تمرکز بر هوش هیجانی در پرستاری و تعلیم پرستاران، شواهد تجربی برای اثربخشی تعلیم برای افزایش هوش هیجانی خیلی اندک است. هدف مطالعه حاضر این است که تأثیر یک برنامه تعلیم مختصر «هوش هیجانی» برای پرستاران انتخاب شده را آزمایش کند.

روش ها: ما یک مطالعه شبه-آزمایشی سایت متقاطع را انجام دادیم که هوش هیجانی پرستاران قبل از تعلیم هوش هیجانی (T1) و سه ماه بعد از تعلیم هوش هیجانی (T2) را با یک گروه کنترل مشابه (تعلیم داده نشده) مورد سنجش قرار می داد (total n = 60). تعلیم هوش هیجانی شامل یک کارگاه 5 ساعته، یک جلسه پسخوراند (بازخورد) تک به تک 30 دقیقه ای، و یک یادآوری پیگیری فردی شده (که از طریق اس ام اس ارسال می شد) بود.

نتایج: تعلیم هوش هیجانی منجر به افزایش مهمی در امتیازات هوش هیجانی در سطوح خط مبنا برای گروه تعلیم یافته گشت اما افزایشی برای گروه کنترل مشاهده نشد.

نتیجه گیری: این مطالعه مقدماتی، شواهد واضحی را برای کاربردپذیری و سودمندی یک اقدام تعلیم کم هزینه برای پرستاران در یک محیط دنیای واقعی فراهم ساخت.